onko 20e aivan liian vähän 15v pojalle kuukausrahaksi +
kännylaskun maksaminen n 15e ja joskus annan 10e bensaa varten? Hän valittaa että " kaikki muut" saa 50e???
Kommentit (23)
viikkorahaa. Velvollisuuksia mulla oli, esim. astianpesukoneen tyhjennys, iltaisin porukoiden autokorjaamolla työkalut paikoilleen ja lattian lakaisu, puiden hakeminen saunaa ja takkaa varten, lasten vessan siivous jne.
Sain sitten rahaa, kun tarvitsin. Jos vaikka halusin ostaa jonkun vaatteen, kerroin minkä, sanoin mitä maksaa ja toin kuitin kotiin. Sillä selvä. Tai jos olin menossa leffaan, pyysin rahat siihen. Tosin olin myös kesätöissä ja niillä selvisi jonkun aikaa.
Raha ei saa tulla ilmaiseksi, eikä sitä saa antaa tosta noin vaan suuria summia.
jonkun 3-vuotiaan pitää saada viikkorahaa, jolla ostellaan namia? En ihan ymmärrä. Mun mielestä viikkoraha on pikkasen isompien juttu, ja todellakin ap annat ihan tarpeeksi rahaa lapsellesi. Hommia sitten tekemään jos tuntuu että rahat ei riitä, poikahan voi vaikka pestä vanhempien autot tms, että saa ekstraa. Itse taisin saada aikanaan 20 mk viikkorahaa, meitä oli tosin neljä lasta... Joku 100 euroa lapselle kuukaudessa on kyllä aivan mieletön summa. Tietysti jos kaikki vaatteet ja hygieniatuotteet pitää sillä rahalla ostaa niin sitten ehkä ei.
osallistumalla kotitöihin, ellei sitä jo muuten tee. Keräilemällä pulloja... jotain pikkuaskaretta.