Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko 20e aivan liian vähän 15v pojalle kuukausrahaksi +

Vierailija
04.11.2007 |

kännylaskun maksaminen n 15e ja joskus annan 10e bensaa varten? Hän valittaa että " kaikki muut" saa 50e???

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotias kuitenkin varmaan liikkuu aika paljon ja käy kavereiden kanss istuskelemassa vaikka mäkkärissä ja pelailee jotain jne. Esimerkiksi yhteen sarjakuvalehteen voi mennä lähemmäs 10 euroa ja yksi leffailta voi olla jo sen pari kymppiä helposti!

Voiko lapsi kuitenkin tienata rahaa kotitöillä hiukan lisää?

Maksatteko kaikki hygienituotteet esim dödöt ja partavedet ja kalsarit ja vaatteet jne jos tarvetta?

Vierailija
2/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. Tämä on kyl ihan vain huviin tarkoitettu raha. Saa mummolta kans n 10e kk:ssa bensaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kännykkälasku maksettiin + ostettiin karkkipäivän karkit. Tuo kymppi melkein riitti, mutta sitten kun ei enää riittänyt, alkoi tyttö itse tienata rahansa mainoksia jakamalla. Kuulemma monet sai tuon kympin kuussa, mutta osa sitten oli niitä, jotka saivat vaikka lapsilisänsä omaan käyttöön. Nämä lapsoset taas halveksivat kavereita, jotka tienaavat itse rahansa.

Vierailija
4/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä sen sai aika hyvin kulumaan.

Yksi kaveri sai tienattua todella hyvin kotitöillä, ja joku sai sen 10e ja lainaili kavereilta ja teki " keikkaa" ansaitakseen lisää. Jos kuitenkin kaikki vaatteet ja harrastukset ja karkit ja ruoat ja matkat maksaa niin kai sitä vähemmälläkin pärjää.

Itse siis ostin 100 eurolla lähes kaiken..

Vierailija
5/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maksetaan kännykkälasku ja tietenkin hygieniatuotteet. Välttämättömät vaatteet maksetaan, mutta ei turhuuksia.

Vierailija
6/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär 11v saa multa 5¿ ja isältään 20¿

Eli olemme eronneet ja molemmat antaa omantunnon mukaan kuukausi rahaa

Vierailija
7/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ostan vaatteet ja hygieniatuotteet, perjantaina karkkia. Niin ja isä ei maksa elareita :)

Vierailija
8/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ 10 euroa kerran kuukaudessa.

Vierailija
9/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kk-rahansa poika käyttää pelien ostamiseen, minä maksan hänen vaattensa, parturinsa, elokuvakäyntinsä, kännykkälaskunsa jne,

Vierailija
10/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain isältä euroissa laskettuna 67 e / kk. Lisäksi olin MLL hoitaja joskus viikonloppuisin tai iltaisin. 18v. olin vkl/iltatöissä kahvilassa sekä hoidin kerran viikossa yhtä lasta. En muistaakseni sitten enää saanut isältä rahaa. Koulun loputtua muutinkin jo omaan asuntoon, säästössä oli reilut 2000 euroa.

Vierailija
11/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 17-vuotias saa 20e kk ja 13-vuotias 10e, itse sain lukiolaisena 1980-luvulla 20mk kuukaudessa eli noin 3,50e.

Vierailija
12/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

20e pelkkiin karkkeihin ja huvituksiin?

Minusta vähintäänkin kohtuullista. Jos tuo ei muka ei riitä, niin tiettyjä ekstratöitä tekemällä voi tienata lisää.

Siivousjuttuja, autonpesua, nurmikonleikkuta jne.

Vierailija
13/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa hänellä on aina rahaa, käy tosin hoitamassa lapsia josta myös saa hyvin rahaa, tyttö säästääkin nyt ensi kesän ulkomaan matkaa varten.

Vierailija
14/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän siitä paljon enemmän jää käyttöön, kun tuo 20e.

Vierailija
15/23 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän laittaa aika usein rahaa tililleen, mutta elokuvissa käy aika usein ja lippu maksaa sen 7-9¿/kerta. Lisäksi karkit ja ns. jälkiruuat maksaa itse, samoin levyt, joita ostaa aika usein. Ja meikit. Ja heräteostovaatteensa.

Noin yleisesti ruuat, söipä kotona taikka kaupungilla, harrastukset, vaatteet, kännylaskut maksamme me.

Vierailija
16/23 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että lapset lihovat, kun voivat käyttää noin älyttömästi rahaa hampurilaisiin, karkkeihin ja muuhun herkkuun - osalla vielä vanhemmat ostavat lisää.

Käsittämätöntä. Meillä 6-vuotias saa 2 e viikossa, on täysin tyytyväinen ja usein jää säästöön koko raha.

Vierailija
17/23 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan siitä pieni namipussi namipäivänä, ehkä joku " krääsä" ja sit loput menee omaan possuun..

Vierailija
18/23 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei ihme että lapset lihovat, kun voivat käyttää noin älyttömästi rahaa hampurilaisiin, karkkeihin ja muuhun herkkuun - osalla vielä vanhemmat ostavat lisää.

Käsittämätöntä. Meillä 6-vuotias saa 2 e viikossa, on täysin tyytyväinen ja usein jää säästöön koko raha.

vaikka saavatkin sen 30-100 ¿. Porukassa ei yhtään lihavaa

Vierailija
19/23 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että 15-vuotiailla alkaa jo olla menoja, joista ei haluta puhua vanhemmille. Ja vaikka ette omasta lapsestanne uskoisikaan, niin 15-vuotialla voi mennä rahaa kondomeihin, tyttöystävääkin olisi kiva muistaa jouluna/synttäreinä/nimppareina/ystävänpäivänä jne.

Jos miettii, että 20e, sillä ei saa mitään. Esim. kaulakoru (lahjaksi) maksaa 10e ja kaksi pakettia kondomeja toisen kympin, siinä meni kuukausi raha;)

Muistelkaa omaa nuoruuttaanne...! Tuossa iässä moni alkaa seurustelemaan, ja harva kuitenkaan haluaa pyytää äidiltä rahaa tyttiksen lahjaan/kondomeihin. Ikävää jos nuori tulee raskaaksi siksi ettei ollut rahaa ostaa kumeja...

Vierailija
20/23 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euroa on aivan tarpeeksi, jos vanhemmat maksavat kaiken välttämättömän (kännykkälaskun, vaatteet, harrastukset, matkat ym.).

Ei ole hyväksi lapselle, että hän saa kaiken haluamansa. Ei aikuisillakaan raha riitä kaikkeen. Lapsenkin pitää osata jo ymmärtää, että on tehtävä valintoja. Jos haluaa laittaa 20 euroa kerralla menemään, ei siinä kuussa ole rahaa muuhun.

Kun lapsi sitten aikanaan muuttaa pois kotoa, on hyvä osata siinä vaiheessa käyttää rahaa. Mutta taitaa olla monelle iso romahdus, kun kotona asuessa on saanut isoja summia käyttöönsä ja on voinut ostaa kaikki meikit, farkut ja karkit. Aikuisen elämään se ei ainakaan valmenna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä