Villien lasten äidit! Kehtaatteko jättää lastanne kavereille hoitoon?
Mä olen ihan ahdistunut, kun olemme ystäväni kanssa hoitaneet jo useamman vuoden ajan toistemme lasta ja nyt lapsia vuorotellen, kun toisella on jokin meno. Tätä tapahtuu n. 2 kertaa kuussa.
Ennen tämä oli ihana systeemi, mutta nyt tämän meidän villin kakkosen kanssa olen aivan superahdistunut. Ysätäväni lapset ovat kilttejä ja rauhallisia, eikä heistä ole mitään vaivaa, kun he tulevat meille. Päin vastoin he rauhoittavat tätä meidän villipetoa. Mutta kun tämä meidän villikko menee ystäväni luo muuttuu heidän normaalimeno kertaheitolla katastrofaaliseksi normaaliin verrattuna. Ystäväni ei ole pahaa sanaa sanonut, mutta kyllä mä nään sen naamasta, että se on väsynyt, kun haen lapsiani heiltä pois.
Onko tämä epäreilua, että edes vien lapsiani hänelle enää? Toisaalta tiedän, että ystäväni on erittäin riippuvainen minun hoitoavusta heille, eikä kehtaisi enää tuoda omiaan meille, jos minä en enää veisi meidän lapsia heille.
Olipas taas sekavasti selitetty, mutta tajusiko kukaan, mitä ajan takaa?
Kommentit (2)
Joskus kun täällä ihmetellään, että miten joku voi kokea kotiäitiyden ja lasten kanssa olemisen rankkana. Mutta mistä tuollaisten rauhallisten äiti voisi tietääkään, mitä se villimpien kanssa oleminen on.
Mulla ei oo ap:lle varsinaista kommentoitavaa. Avasin ketjun, koska meillä on kyllä toinen lapsista villi. Mutta on sitä vain lähinnä kotona, sillä on sen verran arka ja ujo myös, että vieraissa paikoissa ei uskalla riehua aivan älyttömästi.
Meillä on yhteistyö- ja avunantosopimus perhekerhossa tutuksi tulleen äidin kanssa. Tyttömme ovat kolmen vanhoja ja nyt töihin mennessämme olemme tarpeen tulleen napanneet toistemme lapsen päiväkodista omaa hakiessamme. Apu on ollut tarpeen juuri tuon pari kertaa kuussa.
Minun tyttäreni on rauhallinen, ei töni, ei riehu, ei vie toisen leluja ym. Tämä toinen tyttö on täysin päinvastainen, tosi ihana ja symppis tyttö kuitenkin. Olen aina aivan rätti poikki, kun on minun vuoroni hoitaa ja nykyään vienkin tytöt aina puistoon, koska kotimme on muuten aivan kuin pommin jäljiltä.
Kyllähän tuo joskus raskaan työpäivän päälle tuntuu väsyttävältä, mutta tytöt viihtyvät keskenään, eikä nuo pari kertaa kuussa ole mahdottomia. Luulen, että ystäväsi alkaa vihjailla jotain, jos kokee tilanteen liian raskaaksi.