Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olit Faben puheesta?

Vierailija
03.11.2007 |

Asiaa puhui, mutta kovin pitkäveteisesti ja arveluttavilla motiiveilla.

Minusta

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveissä oloissa jotkut lapset maailmassa joutuvat elämään, siis vuodesta toiseen ilman mitään ihmisarvoa.

Se ois aika tervettä monen turhan valittajan tässäkin maassa itse nähdä ja kokea.

Mutta niinkuin sanoin niin eihän täällä sais tuollaisia puhua, siitä pitäs ihan ranagaistus antaa vai? olen sen todennut monta kertaa ja jälleen sen totean tässä.

16.

Vierailija
22/35 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sen vainon todenperäisyyden on kait UVi todennut, ei tarvitse teidän vaivata pikku päitänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silläkö sä lunastat hyvän omantunnon itsellesi!

Mun tulot on 400e ja mulla on 2 kummilasta afrikassa johon menee 100e, omat lapset pärjää suomessa ilman omaa tiliäkin!

ap

Vierailija
24/35 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit nousee seisomaan ja alkaa loputon monotoninen puhe.

Asia oli oikea mutta jätkällä ei yhtään tilannetajua. Pisteiden kalastelua, täysin laskelmoitu juttu että pysyisi talossa.

Oksettava heppu. En luota tuohon tyyppiin yhtään ja sukukin saa hävetä. Äitiään loukkasi todella raskaasti ja mielestäni anteeksiantamattomasti.

Vierailija
25/35 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saa selkäänsä. Mulla meni tyypistä viimeinenkin maku.

Vierailija
26/35 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet todennäköisesti minutkin tullut tietämään jos olet mukana aktiivina näissä isoimmissa järjestöissä ;D

En viitsi alentua kommetoimaan sinun katkeraa vuodatustasi muutoin.

16.

Vierailija
27/35 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa mieltä että suomalaisilla on jo liian hyvin asiat.

Vierailija
28/35 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joiden kanssa olen toiminut ovat olleet asiallisia ja aikuisen oloisia. En ymmärrä miksi ihmeessä oma lapsesi täällä hyvinvointivaltiossa saa tililleen 600e ja annat 5 tai 10e sitten kehitysmaan lapsille.

Kerro nyt ihmeessä, mikä sun logiikka on, mulle ei aukene?

Vierailija
29/35 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ymmärrä miksi ihmeessä oma lapsesi täällä hyvinvointivaltiossa saa tililleen 600e ja annat 5 tai 10e sitten kehitysmaan lapsille.

Kerro nyt ihmeessä, mikä sun logiikka on, mulle ei aukene?

Vierailija
30/35 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, käytin vääriä sanoja. Minä puhuin siis minun lapsesta, siis minun kummilapsesta kaukana täältä. Minulla ei ole omia lapsia. Omalle KUMMILAPSELLENi minä sen rahan laitoin siis. Kutsun häntä lapsekseni koska hän on minun lapseni, tavallaan.

Vierailija
31/35 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olit tästä ylpeä pienituloisena, ok. Ja kerroit, että kuka tahansa voi antaa sen 5 tai 10e kehitysmaiden hyväksi. Olen samaa mieltä!

Mutta mitä ihmettä sun täytyy tähän tuoda se, että kasvatat muksusi tiliä 600 sadalla per kk? Ja jos nyt lasken niin ei kai sen jälkeen sulta voi paljon rahaa sinne kehitysmaihin jäädä..

Ja sekään ei ole tärkeää! Auttaa voi niin monella tavalla. Itselläni ei ole niin aikaa tehdä vapaaehtoistyötä joten annan rahana, olet ehkä ajatellut, että jo työlläsi autat ja se on fine!

Mutta miksi ihmeessä toit esiin seikan, että kerrytät oman lapsesi tiliä tuollaisella summalla? Mikä oli pointtisi?

Onko lapsesi jotenkin vaarassa syrjäytyä? Ajatumassa koulusta kotitöihin ja navettaan?

Vierailija
32/35 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kuitenkin omantunnon mukaan. Ja minusta kansalaisten omatuntoa herkistellään jo aika kivasti, en usko, että Fabe sai aikaiseksi nyt mitään konkreettista, koska teki sen selvästi pelaten.

Me esim. joka joulu ilmoitetaan, että joulukorttien sijaan lähetämme joulua sinne missä sitä muuten ei ehkä niin olisi jne.

Valistus ja houkuttelu on tehokkainta mitä hienovaraisemmin sen tekee. Syyllistää ei saa ketään, olen ehdottamasti sillä linjalla.

ap

Vierailija
33/35 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos puhuu tälläisista asioista ihmiset alkaa heti puollusteleen itseään ja kokevat sen todella usein syyllistämisenä.

Mutta kun toinen vaihtoehto on se että kukaan ei saa koskaan tietää eikä joillekkin tule koskaan mieleenkään auttaa köyhimpiä, se on joskus sanottava vaan suoraan ja aina kun vaan voi.

Sen nämä vuodet ovat sen opettaneet.

En ole kuitenkaan muuttunut kyyniseksi, niinkuin aika monet muut jotka ovat mukana näissä jutuissa.

Minusta Fabe teki sen hienosti ja käytti upeasti tilanteen hyväkseen, bravo Fabe!

16.

Vierailija
34/35 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksais millään kuunnella kyseistä henkilöä. Ällö tyyppi ja huonot jutut.

Vierailija
35/35 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu lahjoittaa rahaa rikkaille virkamiehille, edistää lahjontaa kehitysmaissa, olla osaltaan tappamassa ihmisiä ja edistämässä maata taantumukseen?

Kulut ovat useilla järjestöillä aivan järkyttävän suuret esim. Planilla noin viideosa. Iso järjestö joka tekee eliitilleen miljardibisnestä...

Kovin on kauniita puheet kehitysmaiden auttamisesta mutta todellisuus on aivan toista. Sitä paitsi esim. Afrikan maat eivät ikinä kehity jos sinne syydetään vaan ilmaista avustusrahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme