Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitejä Norjasta? (kalanmaksaöljystä vauvalle)

Vierailija
03.11.2007 |

Norjassa ilmeisesti annetaan kalanmaksaöljyä vauvasta alkaen. Minua kiinnostaisi kuulla siitä ajatuksia, itse olen harkinnut vaihtaa d-vitamiinit kalanmaksaöljyksi mutta mietin onnistuukohan se tällaiselle helposti yökkäilevälle 10kk vanhalle vauvalle. Mitä merkkiä suositellaan ja millä annostuksella (Norjan reissu tiedossa lähiaikoina). Onko jotain tutkimuksia kalanmaksaöljyn eduista vauvalle? Myös muiden asiasta kiinnostuneiden mielipiteet kiinnostaa. Nostelen ketjua jospa joku asiasta tietävä sattuisi näkemään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi että ihan turhaan on peloiteltu, annoksien pitäisi olla kymmenkertaisia ja sikiö sitäpaitsi tarvitsee A-vitamiinia. Sen saanti on vaan epävarmaa kun äidit varovat kaikkea missä sitä on.

Vierailija
2/10 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tæællæ suositellaan ja sain ihan pullon mukaan neuvolasta. Kysyin ettæ miltæ se maistuu, ei kuulemma itse terveydenhoitaja søis:). Annostus on ettæ teelusikallinen vaikka maitoon sekoitettuna pæivæssæ. En itse anna sitæ koska vauvani syø pelkæstææn pullosta korviketta johon lisætty vitamiinit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kalan mukana monta kertaa enemmän kuin me? Sehän on vaarallista!

Vierailija
4/10 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkseni kalaöljy on turvallista niin raskaana ollessa kuin muillekin ja sisältää eepaa ynnä muita hyödyllisiä aineita, mutta kalanmaksaöljyssä on sit sitä A-vitamiinia, jota ei suositella

Vierailija
5/10 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Möllerin kalanmaksaöljyssä on Suomessa enemmän A-vitamiinia kuin muissa maissa, koska täällä sitä ei saa poistaa, silloin ei saisi kuulemma kutsua kalanmaksaöljyksi! Googlettakaapa Möllerin sivuilta, siellä on pitoisuudet eri maissa.

Olen silti antanut leikki-ikäisillemme kalanmaksaöljyä, mutta yleensä olen tuonut Mölleriä ulkomailta!

Vierailija
6/10 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistetaanko muissa maissa A-vitamiinia vai jostuuko se käsittelystä tms.`?

Vierailija
7/10 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana oleville eikä pienille lapsille. Mieti vielä! Tosin, jos se on luonnollista a:ta, ei kuulemma olisi niin pahasta. Joidenkin suomalaisten olen kuullut antavan HigEpa merkkistä kalaöljyä d vitamiinin tilalta.

Vierailija
8/10 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin annoin sitä heti ihan pikkuisesta vauvasta lähtien. Olisko ollut Lysi-merkkistä ja se oli maustettu jollain appelsiinilla tai sitruunalla. Ihan hyvin ottivat, mutta en tiedä sitten jos vauvasi kovin yökkäilee. Kokeilemallahan se selviää, jos ei vauvalle kelpaa, käytä itse. Meillä nyt jo isommat lapset ottavat talviaikaan kalanmaksaöljyn kapseleina.

Vierailija
9/10 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Norjassa kalanmaksaöljy kuuluu raskaanaolevien ja vauvojen ruokavalioon? Onko heillä a-vitamiinitonta kalanmaksaöljyä vai eivätkö ole niin tarkkoja a-vitamiinista?

Itse annan lapsille kalaöljyä ja erikseen d-vitamiinia.

Vierailija
10/10 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä kalanmaksaöljy on niin suuri peikko, ja Norjassa sitä syövät kaikki raskaanaolijat? Ymmärtääkseni sielläkin kalanmaksaöljy sisältää A-vitamiinia. Kuitenkaan Norjassa ei tietääkseni synny sen enempää vaurioituneita lapsia kuin täälläkään. Outo juttu. Voi kun joku osaisi selittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi