Arjen yksinhuoltaja vastaa hetken asiallisiin kysymyksiin
Mitä olet aina hallunut kysyä arjen yksinhuoltajalta?
Kommentit (33)
Parempi olla yksin vastuussa kaikesta kuin turhaan odottaa että josko se toinen nyt heräisi jakamaan sen vastuun ja osallistuisi. Ja siitä miehen komentamisesta ja riitelystä tulee tosiaan yksi tekijä, joka vie tosi paljon voimia. Lapset kärsii kun äiti on jatkuvasti väsynyt ja äkäinen.
Minulle ei tuota ongelmia hoitaa kolmea lasta yksin, mutta en halua siihen vielä neljättä, aikuista lasta. Totta kai olen väsynyt lasten kanssa, mutta lepään silloin kun lapset ovat isällään. Mitään ihmeempiä niksejä minulla ei kyllä ole, mutta kyllähän sitä omat lapsensa tuntee sen verran, että tietää, millä niiden kanssa pärjää.
Paljon helpompaa on olla oikeasti yh kuin arjen yksinhuoltaja, vaikka se mies tienasikin enenemmän kuin hyvin. Silti olin huoltaja kolmelle , nykyisin vain kahdelle lapselle.
että onko 1)huonossa suhteessa vai sinkku ja 2)"arjen yh" vai oikeasti yh!
Totta kai on parempi olla yksin ku onneton miehensä kanssa, mutta jos ajattelee vaan sitä, että onko helpompi olla yksin koko ajan vai suurin osa ajasta, niin haloo!
Saatko mummon tai kummin tai jonkun paikalle tarvittaessa?
Pidättekö yhteisiä lomia koskaan, montako kertaa vuodessa?
Oletko ajatellut mennä töihin tai oletko luopunut jostain jäädessäsi kotiin?
Olitko tietoinen tästä valinnastasi etukäteen?
miten joku väittää olevansa yh vaikkei sitä ole. Nämä wanna-be yh:t eivät tajua, että se käytännön arjen pyöritys on vain osa sitä yh:n elämää, eikä edes se rankin osa. Se rankin osa on se, että on todellakin yksin, ei voi jakaa kenenkään kanssa lasten asioita. Olettaisin ap:n edes joskus puhuvat miehensa kanssa lapsiin tai perheeseen liittyvistä asioista? Vanhempainillan jälkeen ap kenties edes joskus mainitsee jotain siellä puhutuista asiosta? Jos lapsi on sairas niin ap kenties puhuu asiasta miehen kanssa, mies on tietoinen sairaudesta,keskustelee asiasta ap:n kanssa?
Lapset kuitenkin joskus näkevät isäänsä, isä saattaa jopa puhua lapsille?
Ja huom, teidän taloudessa on kaksi työssäkäyvää aikuista, ts. kaksi jakamassa menoja.
t. hyvin toimeentuleva, työssäkäyvä 24/7 yh
Mä olen niin samaa mieltä.
Ei voi kuin nauraa näille jotka kuvittelee tietävänsä kaiken yh.n elämästä kun mies on niin paljon poissa kotoa;)
T. yksi 24/7 yh
Jos ei omat lapset kiinnosta pätkääkään niin voi voi.
toivottavasti tajuavat sen myös itse, etteivät nolaa itseään sanomalla asiasta
Mä olen yksinhuoltaja ihan 24h/7.
ura menee kutenkin miehellä tiukassa paikassa lasten edelle...
t.ap
Yksi asia mikä mua on aina kiinnostanut noissa arjen yksinhuoltajissa, niin ovatko heidän puolisonsa kiinnostuneet lapsista? Jos ovat vaikka ovat työmatkalla, niin kyselevätkö, että mitä lapset ovat puuhanneet? Entä miten suhtautuvat, jos heille juttelee lapsien asioita eli saako lapsien asioita jakaa? Entä jos lapset sairastuu ja pitää viedä lääkäriin tai sairaalaan niin lähtevätkö sellaisille reissuille mukaan? Jos lapsia on kaksi ja toinen on vietävä lääkäriin, niin jääkö hoitamaan toista lasta?
Saako kysyä, että miten mies siis eroaa "normaalista" miehestä?
Kyllä toi sun tilanne kuulostaa vaan enemmän ihan perus kotiäidin arjelta, ei yh:n... Tai en mulla vaan ole ketään joka lasta kuskaisi. Paitsi siis minä.
Minäkin olen viikot ma aamusta pe iltaan kolmisin lasten kanssa. Olen ollut jo 7 vuotta (lapset 5 ja 4), mutta en ole kuitenkaan yh. Hoidan kaiken lapsiin liittyvän yleensä yksin ja usein ollaan joka paikassa kolmisin, myös lääkärissä, ja joskus harvoin hommaan lapsenvahdin esim. oman hammaslääkärissä tai gynellä käynnin ajaksi. En kuitenkaan tunne itseäni yksinhuoltajaksi, mulla on kuitenkin mies "elättäjänä" ja soitellaan monta kertaa päivässä. Eikä tässä tarvi edes mitään erikoisempia niksejä tai saati olla mitenkään erinomainen ihminen.