Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verenpurkaumat ja suonikohjut

03.11.2007 |

Heippa!

Mulla ilmestyi ensin suonikohju oikeaan polveen, semmonen paksu kiemurteleva. Nyt siitÄ suonikohjusta lähtee kaksi verenpurkaumaa, jotka ovat suht isoja, toinen 10cmX2cm ja ne kutisee jatkuvasti että teksi mieli raapia verille. Onko toi kutina ihan normaalia ja mitä sille voisi tehdä? Muutenkin jalkoja särkee päivittäin ja öisin 2-3 krt suonenvetoja.

T: ei enää hameita

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku sanoi, että jos ne pullottaa, ne on suonikohjuja.

Raskausaikana voi kyllä verisuonet hieman pullottaa muutenkin, kun veren laajuus kasvaa. Eli ei välttämättä jää synnytyksen jälkeen.

samoin veren purkaumat voi hävitä raskauden jälkeen, mulla ainakin näin. Magnesiumia olen syönyt suonenvetoihin, illalla ennen nukkumaan menoa napannut pari tablettia ja yöksi tukipolvisukat jalkaan.

Joku vinkkasi mulle, että koivet kattoon ja vähän jumppaamista sillai.

Vierailija
2/4 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

Mulla ollut samaa vaivaa raskauden loppuajan. Tuo laaja mustelma alue tulee pintaverisuonen katkeamisesta. Suonikohjut ovat taipumus, usein periytyviä ja hankalasti vältettävissä. Suosittelen kunnon tukisukkia. Sellaisia saa esim instrusta ja respectasta. Mitään halpoja ei kantsi ostaa. Jos sulla on rv vielä jäljellä niin kyllä esim respectan 28 euron sukat ovat ihan hintansa väärti. Ne kannattaa laittaa sitten jalkaan myös synnytykseen.

Itse saan kivun pysymään loitolla kun pidän tukisukkia päivät ja iltaisin laitan hiruroidia, jota voi huoletta käyttää vaikka koko raskauden ajan. Se parantaa pintaverenkiertoa. Vältä istumasta jalat ristissä ja nosta koivet aina suoraksi tai koholle kun mahdollista. Itsellä auttanut nämä jutut tosi hyvin.

Jos epäilet laskimotukosta tai tulehdusta niin sillon kipu on voimakasta jalka turpoaa ja alkaa kuumottamaan. Kävellessä saattaa esiintyä myös kipua.

Niin ja kävelylenkit päivittäin kannattaa, vähän vilkastuttaa verenkiertoa :) Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Joo se polven päällä oleva on semmonen pullottava eli suonikohju varmasti. Mutta ei kipeä. Ne siitä lähtevät verenpurkauma/verisuoniläiskät ei pullota mutta ne tuntee kädellä kosketeltaessa (niinkuin ryppyinen iho). Kun niitä läiskiä alkaa kutittaa niin sillon oon huomanna että niitä myös kuumottaa (voi kyllä johtua raapimisestakin). Ihan hirveä vaiva. Oon ottanut kans magnesiumia iltaisin, yritän jumpata ja venytellä jalkoja aina kun ehdin ja kävelen päivittän 5-10 km mutta eipä tunnut vaivaan auttavan. Pakko vaan vissiin kärsiä ja toivoa että ainakin rumat läiskät hÄviää myöhemmin. Tukisukkia täytyypi kokeilla, niitä en oo vielä hankkinut.

Vierailija
4/4 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma, nyt tosin tässä neljännessä raskaudessa vaiva alkoi jo rv 15 joten kauhulla ajattelen aivan loppuraskautta!! Minulla ne ovat myös todella kivuliaita mutta ainakin tähän mennessä ovat pahimmat hävinneet synnytyksen jälkeen. Minulla käytössä tukisukat, jumppaan ja kävelen joka päivä, juon paljon vettä, nostan jalat aina ylös kun mahdollista, ei ole ylipainoa.....mutta silti niitä vain ilmestyy...niinkuin joku sanoikin...sukuvika...valitettavasti. Mutta tukisukat kannattaa ehdottomasti hankkia, itsellä ainakin vaivat pienemmät kun päivän on käyttänyt tukisukkia. Voin vain toivoa, että taas synnytys hävittää nämä mutta epäilenpä suuresti kun tuntuvat nyt selvästi pahemmilta kuin aikaisemmin!! Kyllä tämä naisen elämä on joskus vaikeaa ; )....tsemiä !!