Elatusmaksuista:poika aloitti(16v)oppisopimuksella opinnot
eli olen saanut kaupungilta elarit ja nyt olen ymmärtänyt että mulle ei enään makseta, voi vittu ...............koska poika tienaa!
Kommentit (10)
ja mulle toi elari ois ollut ihan tarpeen sillä asumistukikin pieneni
ja varmaan nuori ostaa nyt sitten itse vaatteet!eli ole varmaan ainoa joka on tässä tilanteessa. heh eli pitääkö nuorelta ottaa ns jotain rahaa?
Asuin kotona, hain kaupasta ruokaa ja annoin äidilleni vuokrarahaa pyytämättä, kyllä nuorenkin on joustettava jos vanhemmilla ei ole rahaa. Oppisopimuslainen tienaa ekana vuonna 80% " oikeasta" palkasta mitä maksetaan ammattilaiselle.
Ostin itse vaatteenikin jo tuolloin.
Opiskelijoista asumistuen piiriin kuuluvat lapsiperheet, omistusasunnossa asuvat sekä vanhempiensa luona asuvat
täytyy tutkia noita kelan sivuja mutta nuori on raivoissaan jos puhun hänelle näistä raha asioista. uskomatonta tänä päivän toi nuorten ajatus maailma rahan käytösta.
Itse olet sen lapsen kasvattanut. Sinä olisit voinut vaikuttaa hänen ajatusmaailmaansa ja rahankäyttöönsä.
heh laitanko nuorelle oman hyllyn jääkaappiin?mihin hän ostaa omat ruuat?
Lapsi hoitakoon tuosta rahasta ainakin vaatteensa. Ap itsekin voisi hieman ryhdistäytyä. Teksteistä paistaa jotenkin läpi toisten kustannuksella eläminen. Rahan takiako sinä sitä lasta olet kasvattanut?
ja paljonko sulta siis tippuu asumistuki? laitat lapsesi maksamaan osansa vuokrasta tai vastaavaa,tietysti. Eihän lapsesi ennenkään ilmaiseksi asunut vaan hänen osuutensahan se siitä asumistuesta katosi
mutta onhan myös ulkopuolisilla tekijöillä vaikutus tämän päivän nuoriin;) esim eräs tuttavamme ei pyydä nuorelta mitään sillä molemmat tienaa todella hyvin ja heittävät jopa 200e kuukaudessa rahaa tälle nuorelle! vaikka saa tuon oppisopimusrahan.
Ongelma on?