Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi pitkiä naisia haukutaan, vaikka he eivät voi pituudelleen mitään?

Vierailija
13.07.2013 |

Olen 176 cm pitkä, muistaakseni 16-vuotiaasta saakka. Jo lapsena olin kaikkia pidempi ja olen saanut siitä koko elämäni kuulla. Usein monet kysyvät ihmettelevällä äänellä "Miten pitkä sä oikein oot?" ja koen sen hieman loukkaavana. En minäkään utele ylipainoisten painoa. Surettaa kuinka aina puhutaan, että pieni on kaunista ja että miehet pitävät taskukokoisista naisista...

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on 176 cm enkä ole koskaan huomannut, että haukuttaisiin. Päinvastoin, olen kokenut pituuden positiivisena asiana ulkonäössäni ja olen ollut siihen tyytyväinen.

Vierailija
22/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut osakseni paljon ihmettelyä, esim. miten löydän sopivan pitkiä housuja (nykyään helpommin) tai isoja kenkiä (helposti, kokoni on 39). Ja nämä eivät yleensä ole kovin positiiviseen sävyyn sanottu. Tässä on vielä sekin, että hoikkana on pysyttävä, luulen että jos olisin vähänkin ylipainoinen niin näyttäisin aika isolta. Lyhyt voi olla aika paljonkin ylipainoinen että se alkaa näyttää pahalta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole koskaan haukuttu pituuteni tsi minkään muunkaan takia. Olen 181 cm pitkä, joten luulisi, että olisin täydellinen kohde pituusrasisteille. Positiivisia kommentteja olen kyllä saanut ja saan vieläkin usein. Ja vastoin yleistä käsitystä, varsinkin miehet vaikuttavat tykkäävän. Tai sitten mulla on vaan niin mahtava persoonallisuus, että karmaisevasta pituudestani huolimatta minusta tykkää moni. ;)

Vierailija
24/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^

Varmaan on miehiä, jotka tykkää nk. amazon -tyypistä, mutta kyllähän yleisesti ottaen lyhyys näyttäisi olevan erityisesti pitkien ja komeiden miesten suosiossa.

Vierailija
25/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, en ole ymmärtänytkään että ihmisiä haukutaan siitä että on huippumallin pituus, itse olen pitkiä aina ihaillut ja ajatellut että niin suurin osa muistakin tekisi! Itseäni taas on haukuttu ja säälitelty lyhyydestäni, olen 161 cm pitkä. Varsinkin se säälittely ottaa päähän, se voi kamala kun olet pikkuinen juttu...

Vierailija
26/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 19:42"]

Oho, en ole ymmärtänytkään että ihmisiä haukutaan siitä että on huippumallin pituus, itse olen pitkiä aina ihaillut ja ajatellut että niin suurin osa muistakin tekisi! Itseäni taas on haukuttu ja säälitelty lyhyydestäni, olen 161 cm pitkä. Varsinkin se säälittely ottaa päähän, se voi kamala kun olet pikkuinen juttu...

[/quote]

Huippumalliksi vaaditaan vähän muutakin kuin pituus.

Vierailija
27/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia kun lyhyttä lasta lapsen kuullen moititaan pieneksi.

Vierailija
28/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, luulin, että olisit selvästi yli 180cm, jos olet kuullut paljon huomauttelua pituudestasi. Minä olen 177cm, ehtinyt 33-vuotiaaksi asti enkä koskaan, ikinä, kertaakaan ole kuullut mitään negatiivista pituudestani. Edes yläasteella. Kengänkoosta on kyllä koulussa kiusattu, (koko 43, jo ala-asteella oli 41 joten onhan minulla aikamoinen mono), rintojen koosta, naamasta, vaikka mistä, mutta pituudesta ei. En myöskään pidä itseäni erityisen pitkänä, kyllä minun pituisiani naisia täällä Etelä-Suomessa missä asun, ja Länsi-Suomessa, mistä olen kotoisin, löytyy paljonkin. Oletko ehkä viettänyt nuoruutesi jossain itäisessä tai pohjoisessa vähäläntien kylässä, jos pituuttasi on niin kauhisteltu? :)

Vierailija
29/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, ei mua vaan oo ikinä haukuttu, päin vastoin :) ja olen iloinen pituudestani, pieni on söpöä mutta pitkät on upeita, otapa siitä motto itsellesi ja elä sen mukaan, selkäsuoraksi ja rinta eteen nainen! :)

Vierailija
30/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 19:42"]

^^

Varmaan on miehiä, jotka tykkää nk. amazon -tyypistä, mutta kyllähän yleisesti ottaen lyhyys näyttäisi olevan erityisesti pitkien ja komeiden miesten suosiossa.

[/quote]

No, mun kohdalle ovat sitten osuneet poikkeukselliset pitkät ja komeat, kun pituuteni ei heitä ole näyttänyt haittaavan. Enkä kyllä koe olevani mikään amazon-nainen. Lähes kaikki ystävättäreni painavat vähintään yhtä paljon kuin minä ja ovat ainakin sen 10 -15 cm lyhyempiä. Että kyllä mä sirommalta taidan näyttää, kuin keskiverto suominainen..

Vierailija
31/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 175cm pitkä ja olen kuullut vain hyvää pituudestani. Siskoni(166cm) kadehtii pituuttani, ja minä nuorempana kadehdin taas hänen pituuttaan. Nykyään olen oikein tyytyväinen pituuteeni. :)

Vierailija
32/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh! Ei kai kukaan tosissaan ketään hauku pituuden perusteella?

kyllä minulle miehelle naisen viehätys lähtee ihan muista kun senteistä

ikävä kyllä löytyy myös nuita tyhmiä ihmisiä jotka miettii tommosia kuka onki minkä pitunen

Vierailija
33/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pitkätkin naiset kiinnostuneita lähinnä itseään pitemmistä miehistä?

Vierailija
34/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans sellainen kokemus, että joillekin vähän minua lyhyemmille, erityisesti naisille, on mun pituuteni joskus jotain niin isoa ja valtavaa, että siitä pitää erikseen mainita. Ja luonnollisesti juuri minulle.

Entinen anoppini teki siitä ihan omansalaisen taiteenlajin. "väistäkää kunnolla, xxx nousee seisomaan/nostakaas miehet kattoa, miniä nousee/kyllä hän ihan nainen on vaikka onkin liian pitkä" jne. Tuota viimeksi mainittua anoppi käytti usein, erityisesti silloin jos hän esitteli minut juhlissa jollekin. Ja ei, kyseessä ei ollut mikään leikkimielinen juttu, vaan ihan puhtaasti jo vittuilu.

Olen 181 cm pitkä nainen enkä minä ole kokenut vastaavaa ongelmaa pituudestani kuin juurikin entinen anoppini koki. Hän on aika tarkkaan siellä suomalaisen naisen keskipituudessa, 165 cm vai mitä se onkaan. Oma äitini on saman pituinen hänen kanssaan. En ole kokenut olevani mitenkään "amatsoni" tai hirvittävän pitkä, isäni puolelta suvussa on hyvinkin paljon pitkiä miehiä ja naisia, samoin sisareni on pitkä vaikka pari senttiä minusta lyhyemmäksi jääkin.

En itse kiinnitä ihmisten pituuksiin huomiota juurikaan, se on asia jolle ei oikein voi mitään. Poislukien pituuden kasvattaminen reisiluun katkaisumenetelmällä mutta se on aika raju tapa saada pituutta itselleen.

Eikä mulla ole ollut ongelmaa löytää itselleni "oikean pituinen" mies, eikä se pituus nyt oikeasti aikuisilla enää vaikuta tunteisiin. Nykyinen mieheni on minua 7 cm pidempi, entinen aviomieheni saman pituinen mun kanssani.

Ehkä tuo pituudesta huomauttelu ja nälviminen on joku itsetunto-ongelmasta kielivä juttu? Mene ja tiedä sitä sitten. Eiköhän jokainen itse tiedä miten pitkä on. Vähän kuin ilmoittaisi tuttavalleen että "hei, sulla on kaksi kättä" (oletuksena että hänellä on.. ;) )

Vierailija
35/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 19:32"]

Itse on 176 cm enkä ole koskaan huomannut, että haukuttaisiin. Päinvastoin, olen kokenut pituuden positiivisena asiana ulkonäössäni ja olen ollut siihen tyytyväinen.

[/quote]

Sama juttu.

Vierailija
36/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen 180cm pitkä, enkä ole kokenut pituuttani mitenkään ongelmaksi, mitä nyt lahkeet ovat usein lyhyitä.

Miehetkin ovat olleet kiinnostuneita minusta ihan nuoresta asti, joten ei ole siihenkään vaikuttanut. Alakoulussa nolotti kun pojat olivat kaikki lyhyempiä, mutta täysi-ikäiseksi tultuani olen kokenut pituuden vaan plussaksi.

Vierailija
37/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lyhyestä (161 cm) taas tuntuu, että pitkiä naisia ihaillaan ja muutenkin se ihmisen pituus, tai siis se, ettei ole lyhyt, on joillekin niin hirveän tärkeä asia. Ja tuo mitä joku sanoi, että lyhyet ovat söpöjä, pitkät upeita - no, mieluummin olisin upea ja uskottava kuin söpö. Ehkä siksi käytän n. 10 cm korkoja lähes aina, ja silti olen sinua ap lyhyempi.

En muutenkaan tykkää siitä, että ihmisten pituuteen kiinnitetään erityistä huomiota. Minusta sekä lyhyillä että pitkillä naisilla on yhtäläiset edellytykset olla upeita! Eri näköisiä, mutta upeita. :)

Vierailija
38/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noin 150 cm ja koko ikäni olen saanut arvostelua ja haukkumista kokoni vuoksi. Kouluikäisenä pitkät lapset tönivät, ja nyt aikuisena tuntemattomat ihmiset kadulla saattavat tulla nauramaan päin naamaa. Miehet varsinkin kiilaavat estotta jonossa ohitseni, koska "eihän sinua edes huomaa".

Muistan englanninkielisen tv-dokumentin, jossa käytiin pitkien ihmisten kokouksessa. Olin aivan pöyristynyt siitä, kuinka avoimen halveksuen he puhuivat lyhemmistään. Enkä edes tarkoita, että he olisivat arvostelleet vain todella lyhyitä, vaan kaikkia, jotka eivät olleet tarpeeksi pitkiä päästäkseen heidän yhdistyksensä jäseneksi (raja taisi olla 180 cm). Olivat mielestään kauniimpia ja älykkäämpiä kuin kaikki muut.

Tuo ohjelma muutti oman suhtautumiseni pitkiin ihmisiin, eikä todellakaan parempaan suuntaan.

Vierailija
39/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tosi yllättynyt siitä, että pitkillä naisilla on noin negatiivisia kokemuksia. Olen itse 164 ja aina ihaillut pitkiä naisia ja halunnut olla sellainen. Minä miellän pituuteen aina voiman, ja usein jostain syystä myös älykkyyden, koska kaikki pitkät kaverini ovat jostain syystä melko fiksua porukkaa. Omat lapseni ovat pitkiä, kiitos kaksimetrisen mieheni, ja olen tästä hyvin iloinen.

Vierailija
40/72 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aijaa, monethan ovat kateellisia pitkille naisille. Mistä tää nyt tuli. Vittu et ihmiset kyselee tyhmiä asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi