Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että ensimmäinen lapsenlapsi on rakkaampi kuin muut?

Vierailija
01.11.2007 |

Otin tänään oman äitini kanssa yhteen kun alkoi niin ärsyttämään kun mummi ihan selkeesti rakastaa esikoistani enemmän kuin muita lapsia. Äitini sanoi, että tämä on ihan normaalia ja ymmärrän kuulema sitten kun minulla on omia lapsenlapsia.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ja kaksi muutakin veljeni poikaa menee kakissa minun tyttöjen edelle, surullista mutta totta :-(

Vierailija
2/14 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani oli 3 lastenlasta ennen meidän poikaa, enkä voi kyllä sanoa, että vanhin lapsenlapsista olisi yhtään sen rakkaampi kuin muutkaan! Tasapuolisesti ottavat lapsia yökylään, toki on ymmärrettävää että 6-vuotias voi olla pidempään mummolassa kuin meidän 2-vuotias.. Toisaalta taas toisen veljeni 1-vuotias oli mummolassa kesällä viikon. Toisella veljelläni on vajaa 3-vuotiaat kaksostytöt, ja heitä vanhempani ottavat yökylään sekä yhdessä että erikseen.

(tiedän, ettei pelkillä yökyläilyillä mitata välittämistä, mutta kai se jotain kertoo sekin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

... enkä voi kyllä sanoa, että vanhin lapsenlapsista olisi yhtään sen rakkaampi kuin muutkaan!

Tarkoitan tietysti, että kaikki lapsenlapset ovat YHTÄ rakkaita, ja tosi rakkaita ovatkin :)

Vierailija
4/14 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat hyvin rakkaita. Ensimmäisen kanssa olemme olleet tekemisissä enemmän sattumien summana kuin tämän nuoremman, mutta yhtä paljon rakastamme lapsenlapsia. En ole koskaan hyväksynyt sitä, että lapsia laitetaan perheen sisällä sekä isovanhempien toimesta ikäänkuin johonkin " arvojärjestykseen" , että toinen olisi toista parempi, rakkaampi tms. Olen aina inhonnut tällaista ja olen myös itse saanut karvaasti kokea omassa lapsuudessani, mitä toisen suosiminen saa aikaan; hirveetä sisaruskateutta, joka jatkuu aikuisuuteen hamaan hautaan asti. -Jokainen lapsi on omalla ihanalla tavallaan omanlaisensa ja yhtä rakkaita ovat molemmat. T. Mummo itsekin

Vierailija
5/14 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen ensisijaisesti, vaikka ympärillä olisi viisi nuorempaa ja söpömpää pikkuvauvaa!

Meillä on ollut juuri toisinpäin, eli esikoinen oli aika pitään suvun ainoa ja kummankin isovanhempien silmäterä. Sitten kun alkoi pukata niitä nuorempia sisaruksia ja serkkuja, niin esikoisemme tuntui unohtuvan melkein kokonaan, koska tämähän on jo " iso poika" .

Vierailija
6/14 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun esikoiseni saa toiselta isoäidiltään enemmän huomiota kuin toinen lapseni.

Vierailija
7/14 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oma äitini on sanonut, että ensimmäinen (lapsenlapsi) on aina ensimmäinen. Erityisen erityinen ainakin.

Vierailija
8/14 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaksi lastamme ovat kaikille isovanhemmilleen ensimmäiset lapsenlapset, enkä ole huomannut suosimista.

Jos nyt kuitenkin spekuloidaan, niin ehkä ne muistot ja tunteet jotka liittyvät ensimmäisen lapsenlapsen saamiseen, ovat erityisemmät kuin myöhemmillä kerroilla. Niin varmaan monilla vanhemmillakin esikoisen saamiseen liittyvät tunnelmat ovat voimakkaampina muistoissa. Silti mielestäni ei ole sen normaalimpaa rakastaa ensimmäistä lapsenlasta enemmän kuin muita lapsenlapsia, kuin rakastaa omaa esikoistaan enemmän kuin muita lapsiaan. En siis usko, että tietyn lapsen suosiminen liittyy niinkään sijoittumiseen sisarussarjassa kuin niihin selittämättömiin henkilökemioihin. Joskus vain sattuu niin, että jostain lapsesta tai lapsenlapsesta tykkää enemmän kuin muista.

Vierailija
9/14 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän kaksi lastamme ovat kaikille isovanhemmilleen ensimmäiset lapsenlapset, enkä ole huomannut suosimista.

Vierailija
10/14 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on heille kolmas lapsenlapsi.

Uskon, että minun lapsi on sen takia rakkain, koska isovanhemmat näkevät häntä kaikista useammin. Lapseni on siis heille tutuin.

Vierailija
11/14 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kyllä se, joka meistä sisaruksista ensimmäisenä sai lapsia, ehti tottumaan siihen, että isovanhemmat kyllä hoitavat lapsia. Nyt kun muillakin on jo lapsia, ja kun muutkin toivovat isovanhempien ottavan lapsia yökylään, niin tämä ensimmäisenä lapsensa tehnyt ei tajua yhtään, että hän ei voi enää vaatia yhtä runsasta palvelua kuin silloin, kun muilla ei vielä ollut lapsia.

Vierailija
12/14 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapseni on siis heille tutuin.

Vierailija
13/14 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni ovat saaneet nauttia kahden suvun ensimmäisinä sen polven edustajina jo aika tavalla huomiota.

Vierailija
14/14 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole vielä sitä päätä jota ei suosittaisi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi