Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

juuri 4v täyttäneet poikanne

Vierailija
01.11.2007 |

kaipaavatko kavereiden seuraa?

Meidän poikamme ei erityisemmin kaipaa kavereita, lähtee kyllä mielellään ulos jos joku kavereista tulee pyytämään. Ja muutenkin kyllä leikkii kavereiden kanssa, jos heitä saatavilla. Mutta ei itse kaipaile kaveria kotiime leikkimään tai mieti että haksi jotain kaveria ulos leikkimään. Onko tämän aika myöhemmin, vai miten on?

Tyttöjen äitien vastaukset luen myös mielelläni, ajattelin vain, että voisiko asiassa olla sukupuolieroja.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt nelivuotiaana kaverit ovat niin tärkeitä, että jos joku pihan lapsista onkin joku päivä poissa, meidän poikaa itkee illalla, että missä se ja se oli, kun en sitä nähnyt.

Lapsi on muutenkin sosiaalinen ja viihtyy ihmisten kanssa.

Vierailija
2/8 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä millaisia leikkejä juuri neljä täyttäneet poikanne leikkivät? meidän pojalla aika paljon kaikenlaista kisailua, mulla nopein leikkiauto jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös neljä tyttöä, joista kaksi halusi olla n. 3-vuotiaasta alkaen aina jonkun kaverin seurassa, kaksi taas on viihtynyt paremmin yksin.

Vierailija
4/8 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikit on usein kisailua ja nujuamista.

Tärkeää on se kuka voittaa ja kuka määrää, kuka on vahvin, nopein, suurin, vanhin...

Vierailija
5/8 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä leikkii muiden kanssa, jos muita on.

Yksin leikkii mielikuvitusleikkejä. Milloin rakennustyömaa päällä, milloin rakentaa junan, suurin osa leikeistä yksin, mutta jos sattuu pitämään lääkärinvastaanottoa, pitää meidän vuorotellen käydä tutkittavana ja aina pitää olla eri vaivaa, joka hoidetaan kuntoon.

Vierailija
6/8 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut jos esim on kutsuttu synttäreille niin mun pojalle se taitaa olla yks ja sama meneekö kaverin synttäreille vai ei.. en tiedä voi olla että mielessään ehkä kaipaakin niitä kavereitaan, muttei siitä ainakaan sano

Vierailija
7/8 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpotti kuulla, etteivät ysävät vielä niin kauhean tärkeitä. Ja huojensi myös kuulla, että muillakin tollasta kisailua, itseäni se vaan rasittaa kun koko ajan pitää olla väittelemässä ja uhoamassa kuka nopein jne. Kai se vaan niin vierasta, kun itsellä leikit oli toisenlaisia, tyttö kun olen :)

Vierailija
8/8 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika 4 v 6 kk on tasan 3-vuotiaasta alkaen kinunnut kavereita, kavereita, kavereita... Tämä on pääsyy siihen, että laitoin pojan tänä syksynä päiväkotiin, vaikka itse olen vielä muutaman kuukauden pikkusisaruksen kanssa kotona. Poika kärttää usein iltaisin vielä pk-päivän jälkeen pihalle leikkimään, kun siellä on kavereita. Itse ei kyllä käy vielä ketään pyytämässä ulos. Sopimiset ovat vanhempien varassa. Tai sitten leikitään ihan tuossa pihassa vain.

Poikaa kiinnostavat autot, veneet, ylipäätään kulkuvälineet, legoilla rakentelu, majojen rakentelu, erilaiset roolileikit kuten poliisi ja rosvo -leikit, autokorjaamo, koti, kauppa jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän