Mitä ihmettä teen? Älkääkä sanoko, että olisit ajatellut aiemmin vaan asiallisia neuvoja, ehdotuksia kaipaan kovasti.
Kotihoidontuki loppuu keväällä lapsen täyttäessä kolme. Minulla ei ole työpaikkaa odottamassa, koulutuksena vain lukio, eli ei ammatillista koulutusta lainkaan.
Jos jään työkkärirahalle, kuten ilmeisesti jään kunnes löydän työtä niin joudun 5kk karenssiin, koska ei ammatillista koulutusta ole.
Millaisiin töihin voisin hakea, mikä olisi realistista? olen päässyt tekemään elämäni aikana vain pätkätöitä.
Nyt tuntuu, että olen ihan paniikissa, kun en tiedä mitä tekisin.
Kommentit (12)
Ei kai siihen mitään koulutusta tarvita. Ja sitten seuraavassa haussa haet johonkin kouluun. Noita töitä voi tehdä opiskelun ohellakin vähän.
Ehdit vielä lukea pääsykokeisiin ja keväästä syksyyn (=koulun alkamiseen) ehdit tehdä jotain töitä.
Ja ihan totta, ei se ole kovin haastava työ tai vaativa..
Sossustahan saatte kyllä sitten toimeentulotukea, jollette muualta rahaa saa, eli ei mitään paniikkia!
...mutta sekään ei sovi kaikille esim. terveydentilan takia.
Minä kyllä kannatan tuota oppisopimuskoulutusta. Siinä saa palkkaa ja samalla ammatin.
Toinen vaihtoehto on tietysti opiskella iltaisin, mutta se on mielettömän rankkaa.
Myöhemmin olet muuten samankaltaisssa tilanteessa.
Lehtien jakaminen on sitten sellainen duuni mihin pääsee ilman koulutusta jos ei opiskelu kiinnosta
joka on jotain 1300e/kk. Pystytkö tekemään vuorotyötä - silloin ehkä tuo bussikuskin homma sopii tms. hankalaan aikaan tapahtuva työ, mutta perheellisellä se vaatii, että puoliso pystyy hoitamaan lapset hoitoon ja sieltä kotiin.
Oppisopimuskoulutuksen liäksi järjestetään esim. eri alojen lyhyitä työvoimakoulutuksia. Olen itse tällä hetkellä työvoimakoulutuksessa sellaiselle alalle, josta saan varmasti töitä.
Rohkeasti vain otat yhteyttä eri firmoihin!