Olen A+ enkä luovuta verta
Koska SPR on tehnyt verestä suuren luokan bisneksen. Ilmaiseksi kerjää verta, pari testiä ja sitten varastointi ja hiútale-erottelu. Ja myyvät sairaaloille lähes 1000¿ litrahintaan. Sikamaista rahastusta.
Kommentit (7)
Eihän se homma pyöri jos kaikki ajattelee vasemmalle....
ap kävisi luovutuspisteessä niin ehkä tajuisit että miten paljon siihen tarvitaan resursseja että se veri saadaan luovuttajista. Eikä se luovutus tapahtuma ole kuin murto-osa niistä kuluista mitä tulee: kuljetukset, käsittelyt ja tutkimukset
Ei sitä verta viedä siltään sinne sairaalaan
Kaikki ei ole niin yksinkertaista miltä se ap:n pienessä päässä tuntuu.
Ja ennenkaikkea veripalvelukin tekee tätä työtä liiketaloudellisin perustein
enkä ole koskaan minäkään käynyt verenluovutuksessa...
Itse olen menossa tänään luovuttamaan, ja minä olen myös A+ -veriryhmää. Luovutetusta verestä on monen henki kiinni, ja mulle tulee ainakin hyvä olo siitä, että voin auttaa.
Ja kuten joku jo sanoikin, niin ei se veripalvelun toiminnan ylläpitäminen ole mitään ilmaista. Ainakin siinä paikassa missä minä luovutan on töissä jatkuvasti 1 hoitaja/ luovutuspaikka, ja siihen kuluihin kun lisätään vielä kuljetukset ja muut kulut, niin maksaahan se. Ja tuo 1000 euron litrahinta on kyllä puppua.
ostaa veri SPR:ltä kuin itse ylläpitää omaa veripankkia.
harvan veri sellasenaan toisen suoneen päätyy vaan sunkin ns.normiverestä paistetaan lounaslettuja
ja tarvitsisitte lisäverta.
Toivottavasti paasaat tuon saman valitusvirren myös silloin ja kieltäydyt tuosta ylihinnoitellusta verestä.