Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIten puette lapset päiväkodin halloween juhliin.. siis pitäisi olla joku asu...

31.10.2007 |

Meidän lapsilla ei ole esim. mustia vaatteita ollenkaan.

Ainoa järkevä mieleen tuleva idea on vain silmät kehystävä mustasta paperista leikattu naamio, siis sen tapainen kuin joskus vanhoina aikoina käytettiin. Lisäksi lapsi toivoo viittaa !

Ok, en ole kauhean innostunut koko halloweenista, kummituksista kurpitsoista enkä luurangoista enkä amerikkalaisten juhlista.

Ei se niin vaarallista ole, mutta en pysty/halua käyttää siihen paljon aikaa/rahaa...mutta jospa menisi jonkinlaisena " kevytversiona"

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halloween ei oikein nappaa..onko teillä lähellä tiimaria, sieltä saa ihan eurolla parilla tätä halloween krääsää, naamioita ja hattuja.

Vierailija
2/4 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennään ihan kevytversiolla 2,5-vuotiaan kanssa eli löysin kesälomamatkalla ihanan (niitäkin siis on ; ) oranssi-ruskean pääkallopaidan ja poika laittaa sen. En oikein jaksa innostua mistään krääsästä eikä noin pieni sitä vielä osaa kaivatakaan. PK:ssa on lisäksi kasvomaalausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaikkien hirviöiden ja kummitusten ja kurpitsoiden ja noitien keskellä leijuu keiju, joka taikoo hirviöt kilteiksi ;-))

Vierailija
4/4 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ei niinkään laiteta asuihin kiinni, mutta aikaa niiden väkertämiseen menee.

Meillä tyttö oli viime vuonna kärpässieni (puku tehtiin ihan kokonaan itse, tarvittiin vain kangasta ja styroksia hatun sisään). Tänä vuonna oli noita joka puettiin jätesäkkiviittaan ja viitta ja hattu koristeltiin hämähäkinseitein ja hämähäkein.

Poika meni viime vuonna lepakkona, poolopaitaan ommellun viitan kanssa ja lepakkonaamarilla. Tänä vuonna teki asun itse, kurpitsanaamarin ja sideharsoilla kädet, muuten käytti edellisvuotista viittaa.

Lisäksi olen itse ollut juhlissa hommissa, joten noita-asuissa olen ollut. Yleensä kiinnitän kaksipuoleisella teipillä hämähäkkejä kasvoihini, nyt viimeksi laitoin isomman hämähäkin roikkumaan kasvoille hiuksista. Meikkaan naaman ja viimeksi pukeuduin hämähäkinseittiin.

Juhlissa on näkynyt monemoista pukua. Jätesäkit on helppo hyödyntää mekoksi, viitaksi yms. ja juuri nuo hämähäkinseitit on helppo pukea päällensäkin. Meikillä (siis kasvoväreillä) saa ihmeitä aikaan. Haamu on helppo- vielä kun vähän koristelee. Yksi vaihtoehto on vaikka muumio, joku on tehnyt sen vessapaperista, itse tekisin ideaalisiteistä. Mielikuvista vaan peliin... Ja vaikka itse juhlan ideasta ei pitäisikään, niin lapsihan ei tiedä siitä mitään- he vain tykkäävät kun saavat pukeutua ja juhlia! Eli juhlamieltä mukaan.