Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä omaisuuden kerryttämisessä?

Vierailija
31.10.2007 |

Mulle ei oo koskaan käynyt järkeen, miksi ihmiset haluavat hankkia omaisuutta. Tarkoitan lähinnä omistusasuntoa... En ymmärrä miksi pitää pistää rahansa asuntoon, jolloin rahat eivät ole käytettävissä? Onhan se joskus edullisempi asumismuoto, mutta vain sen omaisuuden kerryttämisen takia ostamista en tajua.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rahaa olisi paljon enemmän käytettävissä niiden lasten auttamiseen, kun ei tarvitsisi vuokraakaan maksaa.

Vierailija:

Mä maksan vuokralla ollessa alle puolet siitä, mitä omasta lainanlyhennyksineen. Ja vastikkeet plus remonttikulut lisäksi. Mä pystyn vuokralla ollessa auttamaan lapsiani paremmin heidän opiskeluaikanaan, koska mulla jää rahaa käteen vaikka jäisin yksin lasten kanssa. Pystyn auttamaan lapsia omille menossa ostamalla heille ne isot tarpeelliset. Ison asuntolainan kanssa me venytettäs senttiä joka ikinen kuukaus niin kauan kuin lainaa riittää. Kyllä mä mieluummin elän niin, että pystyn hengittämään :)

Vierailija
22/24 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma lapsi. Haluan hänelle jättää mahdollisimman paljon, vaikka sitten eläisinkin 100- vuotiaaksi. Meneehän ne sitten hänen lapsilleen jokatapauksessa. Nyt kun säästää lapsen ollessa pieni niin, on sitten vara antaa ja ostaa hänelle tarvittavat ja tarpeettomat asiat. Omat vanhempani ns. heittivät pihalle ja mitään en ole saanut, enkä tarvinnutkaan kun eivät halunneet antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä pystyn vuokralla ollessa auttamaan lapsiani paremmin heidän opiskeluaikanaan, koska mulla jää rahaa käteen vaikka jäisin yksin lasten kanssa.

Tuskinpa. Katsos, kun siinä vaiheessa olisit jo maksellut sen asunnon pois ja jopa ehkä vaihtanut pienempään omistusasuntoon. Lainassa on se kiva puoli, että se pienenee ja lopulta loppuu kokonaan.

Vierailija
24/24 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" pesämunaa" . Hei, nykyään eletään niin vanhaksi että lapsenne ovat tod. näk. jo 60-70-v saadessaan perintönsä. Eiköhän heillä ole omat talot ym. siinä vaiheessa jo maksettu. Tulen itsekin aikanaan saamaan tosi suuren perinnön (olen ainoa lapsi, lisäksi isovanhempieni sisaruksilla ei perillisiä), mutta tuskin se siinä vaiheessa lämmittää. Olen nyt 27-v ja kituutan pienillä tuloilla vuokrakämpässä. No, toisaalta minulla on sitten eläkkeellä varaa ostaa suoraan velaton asunto joten ei paineita omaisuuden kerryttämisestä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi