Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johdon sihteeri; minkälaiset palkat?

31.10.2007 |

Ihan uteliaisuuttani kyselen mitä mahtaa olla palkat johdon sihteerillä/johtajan henkilökohtaisessa assarilla?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pitäisi lähteä sellaisesta 2500 eurosta liikkeelle, jos on vähänkään isommasta yrityksestä kyse.

Uskoisin, että 3000 euron ympärillä pyörii aika monien johdon sihteerien palkat.

Muistaakseni katselin keskipalkkoja ja ne oli kunnallisella puolella matalammat (jotain 2300 euroa) ja yksityisellä sektorilla juuri jotain 2500 euroa. Mutta jos tämä on keskiarvo, niin aina on niitä, joilla on tosi matala ja niitä, joilla tosi hyvä.

Eli jos sinulla on työelämästä kokemusta muutama vuosi, niin palkkatoiveesi voisi olla jotain 2500 euroa koulutuksesta riippuen (onko AMK?).

Vierailija
2/4 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi sellaisella vuosikymmenten kokemuksella suunnilleen koko firmaa pyörittävällä supersihteerillä :) Alkupalkkana varmaan 2500 on jo tosi hyvä. Itse olin johdon sihteerinä muutama vuosi sitten, ilman alan koulutusta, mutta firmassa joka rankattiin Suomen parhaiten palkkaa maksavaksi firmaksi kun olin siellä. Alkupalkkani oli 2000 euroa, nousi kolmessa vuodessa muistaakseni 2300 euroon. Brutto tietysti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 2500 on aloituspalkkana ihan realistinen yksityisellä puolella jo nuoremmallekin. Kokemukseni mukaan usein liikkuu siinä 2800-3100 euron paikkeilla, jos on jo muutaman vuoden kokemus vastaavista tehtävistä.

Vierailija
4/4 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräinen palkka oli 2850 e ja mediaani oli 2700 e. Mediaanihan tarkoittaa, että tätä vähemmän ja enemmän tienaavia on yhtä paljon. Siinä siis karsitaan nämä palkkapiikit pois, jotka nostavat keskiarvoa. Eli siitä päätellen myös yli 3000 e tienaavia on.

Ja " tavallisilla" assistenteilla yleensä palkka n. 2200 e suunnilleen. HSO tradenomit tienasivat keskimäärin enemmän eli n. 2500 e.

Kannattaa etsiä tuo lehti käsiin, jos palkka-asiat kiinnostavat. Ja tätä tutkimustahan kannattaa käyttää apuna myös, jos haluaa omaa palkkaa ylemmäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi