Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Musta tuntuu tosi pahalle kun isä tai äiti haisee tupakalle

Vierailija
31.10.2007 |

ja lapsi on vieressä. Meinaa melkein oksennus tulla siitä kuvottavasta hajusta. Miten lapsi voi elää tuollaisissa oloissa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni lapsi ja poltan. Meillä on siisti koti ja poltan pihalla. Lapsella turvallinen koti. Eiköhän ole paljon pahempia asioita kuin vanhemmat, jotka tupakoi?

Välillä tuntuu, että ihmisiltä on kadonnut suhteellisuuden taju, mitä tarkoittaa lasten kurjat olot.

Lapsia otetaan huostaan kun vanhemmat juo, käyttää huumeita, pahoinpitelevät, jättää lapsen perustarpeet huomioimatta ym...

Pahinta on, että kaikki tapaukset eivät tule edes julki. Tälläkin hetkellä moni lapsi elää kamalissa olosuhteissa, eikä kukaan tiedä.

Joten ole ap ystävällinen ja keskity oikeisiin asioihin jos haluat auttaa kurjissa oloissa eläviä lapsia.

Niin ja minä tupakoiva äiti olen mukana erilaisissa projekteissa, joissa autetaan mm. Venäjän orpoja ja katulapsia.

Vierailija
2/12 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja väitän, ettei ap:kaan ole täydellinen. Ehkä...?

Oma 3-v. tyttöni sanoi eilen mulle: " Äiti sä olet tuhma, kun sä poltat tupakkaa." Vastasin: " Niin olen. Mutta ei äitikään voi olla ihan täydellinen." Hän katsoi minua hetken ja sanoi: " Olet sä!" ja juoksi pois.

Koen siis olevani yksi niistä ihan passeleista vanhemmista, jotka myös tupakoivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no karkaa

Vierailija
4/12 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen asiakaspalvelussa töissä ja aina kun mulle tulee asiakas joka haisee tupakalle niin automaattisesti ajattelen että kyseessä on idiootti. Ei voi mitään, niin se vaan menee...

Vierailija
5/12 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nykyisin ns. 3. asteen tupakoiminenkin katsotaan lasten terveyttä vaarantavaksi. Tupakoiva ihminen erittää monta tuntia haitallisia yhdisteitä uloshengitysilmaan. Siksi tupakoiva ei mm. saisi nukkua vauvan tai pikkulapsen kanssa samassa huoneessa. Samasta syystä lasten kanssa työskentelevät eivät saa polttaa työpäivän aikana, vaikka itse tupakointi tapahtuisi etäällä.

Vierailija
6/12 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 20:56"]

itse olen asiakaspalvelussa töissä ja aina kun mulle tulee asiakas joka haisee tupakalle niin automaattisesti ajattelen että kyseessä on idiootti. Ei voi mitään, niin se vaan menee...

[/quote]Aika moni ajattelee teistä kaupan kassoista samoin.

Vierailija
7/12 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan hajuiset ihmiset ja kodit on sika ällöttäviä, yäk ja joku pitää lapsia siellä, aivan hirveetä

Vierailija
8/12 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni tupakoi aina välillä, ja aina lapsena haistaessani hänen polttaneen minua alkoi ahdistaa suuresti ja päiväni oli pilalla. Silloin huoli tupakoinnin vaaroista, syövästä ym. oli minulle, lapselle, aivan täysin todellista ja jostain syystä läheistä. Olin varmaan koulussa kuullut tupakoinnin vaaroista. Olen nyt jo täysi-ikäinen ja tällä hetkellä ajattelen hieman ylireagoineeni nuorempana, mutta lapselle asiat ovat eri mittasuhteissa. Lapsi voi ajatella asiat hyvin mustavalkoisesti: esim. tupakointi --> syöpä.

Onpas typerää, että muutamat vastaajat täällä näyttävät "puolustavan" tupakointiaan, koska totuushan on, että tupakointi on järjetöntä rahan- ja terveyden hukkaa.

Vierailija
9/12 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ani harva tupakoija polttaa sisällä. Tiedän paljon tupakoivia, eikä yksikään polta kotona. Siis joku on niin ääliö että jos tietää, että joku polttaa, luulee että tämä polttaa myös sisällä kotonaan ?!

10/12 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut tupakoinnin 3 kk sitten. Lopetin, koska en halunnut enää polttaa. On niitä isompiakin ongelmia kuin tupakointi perheessä... Jokaisen oma asia kuitenkin!

Vierailija
11/12 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin niin lopettaa tupakoinnin, mutten usko pystyväni millään!

Olen lukenut kirjoja, ostanut lääkevalmisteita, nikotiinipurkkaa jne.

Inhoan kuitenkin tupakointiani ja tiedän olevani haiseva ja huono esimerkki lapsille!

Miksi Suomessa myydään tupakkaa!! Varmasti lopettaisin, jos ei enää myytäisi!

Vierailija
12/12 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 21:10"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 20:56"]

[/quote]Aika moni ajattelee teistä kaupan kassoista samoin.

[/quote]

en ole kaupan kassa. Sinä tupakoiva idiootti et ole varmaan kuullut että asiakaspalvelutyötä tehdään muualllakin?