Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko käyttänyt samaa patjaa pinnasängyssä kahdella (tai useammalla) lapsella?

Vierailija
31.10.2007 |

Vai ostanut jokaiselle lapselle oman patjan pinnikseen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kai vähän hysteerinen sen kätkytkuolema-jutun suhteen..

Vierailija
2/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että jos käyttää muovitettua froteeta, tuulettelee ym, niin patja on ok. Itse en uskalla käyttää samaa patjaa, olen hysteerikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa, kun myin pinnasängyn, uusi ostaja halusi väkisin meidän vanhan patjan siihen.

Vierailija
4/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja annoin vielä eteenkinpäin saman patjan. Onhan meillä aikuisillakin sama patja vuosikausia, ei se pinniksen patja miksikään muutu kun siinä 3-10 kiloinen nukkuu vuoden ajan.

Vierailija
5/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä hommasin kehtoon superloni patjan kun ei muuta löytynyt.

Vierailija
6/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän siitä löytyisi juttua??

Vierailija
7/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauva puklailee patjalle se imeytyy jotenkin ja siitä tulee jtn höyryjä tai muuta, joku fiksumpi selittäköön.

Ostin kumminkin uuden patjan vauvalle... Hysteerinen minäkin, voin kertoa ;)

Vierailija
8/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallatko nukkua omassa sängyssäsi? Uskallatko ottaa vauvasi viereen omaan sänkyysi. Uskallatko ottaa vauvan kangassohvalle? Mieti myös näitä ja pelkää itsesi kuoliaaksi.

Vierailija
9/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmaan kolmannellakin jos tulee lähiaikoina kolmas.

Meillä on patjassa päällinen, sitten sen päällä muovifrotee, sen päällä petari ja sitten lakana. Lakana vaihdetaan aina kun tarviin, vähintään kerta viikossa. Petari pestään jos on pissaa tai puklua (pään alla tyynyliina kaksikerroin eli helposti ei puklut pääse läpi.

Patja tuuletetaan ja imuroidaan säännöllisesti eli en usko että on mitään kamalaa vaaraa.

Vierailija
10/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos vauva puklaa vaikka joka toinen yö puolen vuoden ajan samalla patjalle niin se ei varmaan oo ihan sama asia kun sillon tällön sohvalle tms. Enkä siis ole omasta päästä keksinyt vaan lukenut joskus jostain..

Vierailija
11/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa vuodessa (sen aikaa meillä lapset on ollut pinniksessä) kertyy patjaan paljon puklua, kuolaa, pissaa ja toisen pojan kohdalla hikeäkin. Patjahan on lapsella lähes jatkuvassa käytössä, kun miettii vaikka alle vuoden ikäistä lasta: meillä lapset on nukkuneet yön kellon ympäri ja kahdet päikkärit päälle.

Uusi patja on hankittu ehdottomasti. eihän se edes paljon maksa ja turhuuteen tulee hassattua monella muullakin lailla, kun odottaa uutta vauvaa.

Vierailija
12/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla patjalla olemme nukkuneet minä ja kolme veljeäni ja sen jälkeen vielä minunkin yksi lapsi. Muuraman sänky kestää äidiltä tyttärelle eikä tullut mieleen uusia ees patjaa. Mutta tarkemmin ajatellen, ois sen patjan voinut toki uusia. Tai ehkä mun äiti on sen jossain välissä uusinut. Epäilen.

Vierailija
13/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ehti käyttää sitä vain vuoden ja aina oli patja muovifroteella suojattu. Ennen pikkukakkoselle luovutusta patjaa saunotettiin, pidettiin kovissa pakkasissa ja vielä imuroitiin ahkerasti. Ei varmaan yksikään pölypunkki siitä hengissä selvinnyt. Ja tuohon home hommaan en usko, koska patja ei tosiaan päässyt kostumaan.

Mutta mitä tulee kätkytkuolemaepäilyihin, olen niistä kyllä kuullut ja siitäpä syystä en antanut vauvojeni nukkua mummulan vanhassa pinniksessä. Koska sen 30 vuotta vanhaa patjaa eivät ole älynneet uusia, raahaan vieläkin pikkukakkoselle matkasängyn mummolaan. Nätisti olen asiasta vihjannut, mutta koska ovat tyyppiä " pöpöt ne vain karaisee ihmistä" , ei ole tainnut mennä perille.

Vierailija
14/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kookos täytteinen patja ja lakanan ja patjan välissä on aina ollut muovifrotee. Pään alla on ollut vielä lisäksi harso/tyynyliina ja myöhemmin tyyny.

Vierailija
15/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei todella olla ostettu uutta patjaa. Kallis patja ostettiin esikoiselle ja sillä todellaki nukkuu kaikki meidän lapset.

Ootteko kuullu et patjan voi pestä ja kuivattaa nopsaan vaikka saunanlämmössä? Näin tehdään meillä ainakun vahinko patjaan tulee.