Kiva, kummilapsen äiti sitten jätti kutsumatta meidät synttäreille.
Eli kummilapsen 8v synttärit kyseessä. Viime aikoina olemme nähneet lähinnä vain synttäreiden ja joululahjojen vaihdon merkeissä.
Sinänsä sääli, olen aina välillä kysellyt että voisiko heille mennä kyläilemään jne. Eipä ole kuitenkaan kutsua kuulunut.
Kummilapsen äiti ei ikinä soita minulle, yhteydenpito on ollut täysin yksipuolista.
Kummilapsen vanhemmat ovat eronneet ja molemmilla jo uusi suhde.
Samoin me mieheni kanssa (joka kummisetä) olemme eronneet.
En nyt kyllä ymmärrä jos se syynä tähän välirikkoon.
En sitten tiedä onko kummilapsen äiti ottanut nokkiinsa kun olen pari viime kertaa kyselin lahjavinkkejä ja sieltä on alkanut tulemaan listaa 40-60 euroa maksavista lahjoista, niin olen vaivihkaa kysellyt että onko muita toiveita.... Varsinkin kummilapsen veljen lahjaan ajattelin että joku 20 euroa olisi maksimi.
Kun esim. jouluna heidän lapsensa eivät ole ainoita kenelle lahjoja ostan, yksinhuoltajana en välttämättä halua laittaa 500-1000euroa joululahjoihin...
Kummilapsen veljelle olemme aina myös ostaneet lahjan, kun heidän synttäreitään vietetään samaan aikaan.
Kaiken huippu oli kun pari vuotta sitten kummitytölle sanoimme ostavamme heidän pyytämänsä 60 euron lahjan, niin veljelle pyydettiin myös 60 euron lahjaa.
Siis 120 euroa kahden lapsen lahjaan!!
Joululahjojakin tulevat hakemaan ulko-ovelta, kahville eivät pyynnöistä huolimatta kerkeä...
PIkkasen siis on semmoinen " lahjanostoautomaatin" olo...
No, täytynee kuitenkin ennen joulua taas soitella ja kysellä lahjalistaa.
Onko kellään muulla ollut tällaista?
Oletteko vaan sinnikkäästi pitäneet yhteyttä? Jotenkin vaan alkaa maku menemään kun yhteydenpito on täysin yksipuolista.
Kommentit (12)
Soittelet vaikka hänelle, jos lahjatoiveita haluat kysellä niin kysyt lapselta etkä äidilta, jne. Pyydät lasta vierailemaan luonasi, hän varmaan jo pärjää ilman äitiään sun luonasi...
Minusta on ok, että viette pienen lahjan synttäriksi myös veljelle, jos kerran synttäreitä juhlitaan samaan aikaan. Mutta arvoltaan siis paljon paljon pienempi kuin kummilapsen lahja.
Joululahjaa ei tarvitsisi edes ostaa kummilapsen veljelle. Ylipäätään, saati mitään kallista :O
Anna niiden olla, jos ei kiinnosta. Luulisi, että vanhempia kiinnostaa pitää lapsensa kummiin yhteyttä, mutta jos ei, niin ei.
meidän elämässä on niin paljon kiirettä että jos MEILLe soittaa " hyvissä ajoin" ennen synttäreitä, niin ei mekään tiedetä että onko niitä vai ei.
muuten en ota mitään kantaa. jos olo tuntuu automaatilta niin älä osta enää mitään, soittele pelkästään.
että tiedetään jo pari, kolme viikkoa etukäteen minä viikonloppuna (la tai su) niitä vietetään.
Ja kummilapsen äidille soitin reilu viikko ennen virallista syntymäpäivää.
No, taidan tästä lähtien lähettää vaan synttärikortin ja joulukortin.
Tosiaan tympäisee koko touhu.
Tiedän, miltä tuo lahja-automaattina olo tuntuu. Useampana vuonna on meiltä toivottu teineille sekä joulu- että synttärilahjaksi farkkuja...
eikä hänen siitä kuulu maksaa. Meillä ainakin kummit ovat tyttärelle todella tärkeitä pelkkänä ajatuksenakin, vaikka ei heitä kovin usein välimatkan vuoksi näekään. Eli pistä jotain pientä mukavaa postin kautta tytölle menemään tai jos mahdollista, vie hänet joku viikonloppu elokuviin tai teatteriin.
Meillä on vaikeuksia sanoa mitään toiveita kummeille koska ei tiedä minkä verran ovat aikoneet satsata lahjaan.
Kohtuuttomia lahjapyyntöjä olet saanut - ryöstö.
Koskaan meiltä ei olla pyydetty yli 30 euron arvoista lahjaa ja nekin on pyydetty vain kummin vaatimuksesta.
Mielestäni voisit ostaa kirjakauppaan lahjakortin ja saat laittaa siihen rahaa sen verran kuin haluat 10, 20 tai enemmän.
Lahjakortin voit lähettää lapsen nimellä postissa tai viet sen oikeana syntymäpäivänä vaikkei juhliin olisi kutsuttukaan.
En ymmärrä näitä kummeilta rahastajia ollenkaan.
Itse toivon että kummilla olisi joskus aikaa lapsille ja sitä on järjestynytkin ja se on paras lahja. Hiihtoretki, elokuvissa käynti yms. joskus kummi on vienyt lapsen kemppariin ostoksille tai koruliikkeeseen.
Mun mielestä lahjan hinta on ihan riittävä jos se on 5-10E. Ei sen enempää tarvitse. JA se lahja voi myös olla ite tehty, esim sukat tai mikä tahansa vaate.
Kauheelle tuntuu että ihmiset oikee kerjää niitä kalliita lahjoja.
Mielestäni paras lahja mitä kummi voi antaa, on kun antaa lapselle aikaa.
Hei, hän on jo iso tyttö. Voit lähettää postia ja hän varmaan mieluusti itse siihen vastaa, mikäli äitinsä ei sitä estä. Minulla on 7-vuotias kummityttö ja hän rakastaa saada pieniä kirjeitä ja kortteja, ja usein häneltäkin tulee postia meille päin. Tuon ikäinen osaa itse lukea ja kirjoittaa, joten yritäpäs muodostaa ihan oikea suhde kummityttöösi. Puhelutkin on kiva juttu, mikäli kummityttösi ei ole liian ujo/koe sinua vieraana.
Kurja juttu tuo kummilapsen äidin käytös. Oikea kummina olo ei todellakaan pidä olla mikään lahja-automaattina olo. Juontaisivatko ongelmat noista kertomistasi avioeroista? Olitteko enemmän tuon äidin vai hänen puolisonsa ystäviä silloin kun kummeiksi ryhdyitte?
että soittelin hyvissä ajoin ennen synttäreitä, kyselin kuulumisia ja lahjatoiveita jne.
Tuli kauheasti selityksiä että ei tässä ole nyt oikein ehtinyt vielä synttäreitä suunnitella jne....
Hah, ihmiset joilla on lahjalista aina valmiina odottamassa.
No, tuli selväksi että emme ole toivottuja vieraita enää heille, eikä näköjään kummejakaan.