Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYNNYTYKSEN JÄLKEISEN MASENNUKSEN läpikäyneet!!

Vierailija
31.10.2007 |

Vai pitäisikö sanoa synnytyksen jälkeisen KAUHUN...

Kerro tarinasi? (lyhyesti?)

Minun tarinani ei ole vieläkään päättynyt, lapsi on nyt puolivuotias. Masennuksen lisäksi on ollut paniikkia ja ahdistusta, sekä lievää dissosiointia omasta surkeasta lapsuudesta johtuen.

Lääkitykset ovat tällä hetkellä kohdallaan, ja saan terapiaa, mutta välillä tulee todella ahdistavia ja kummallisia olotiloja.

Kauankohan tämä kestää? Psykiatrin mukaan ainakin ensi kesään asti on syötävä lääkkeitä.

Lapset olen jaksanut hoitaa hyvin, eikä vauvaa kohtaan ole negatiivisia tunteita.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nyt 7kk. Kauhua ja paniikki oireita, mieli niin rikki ja hajallaan ollut pitkään, kova stressi koko ajan ollut päällä kotona ja nyt olen päättänyt että apua on saatava hinnalla millä hyvänsä. En ole kone, nyt saa luvan tulla muut hätiin, kuljetusta erityislapselleni jne. Aikaa menee ja tuskallisinta on itselle kun toivoisi että kaikki olisi jo ohi mutta tie on pitkä ja tuskainen, lähiomainen ei aina jaksa enää ymmärtää mutta taisteltava on. Välillä väsyttää niin että kipeetä tekee, nyt olen lopettamassa kuitenkin imetyksen jotta edes sieltä helpottaisi. Mikä lääke sulla menee? Kohtalotoverisi.

Vierailija
2/9 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetättekö vauvojanne? Mä imetän lääkityksestä huolimatta. Kylläkin aika pieni annos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhako vauvasi on?

Vierailija
4/9 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän siis ehkä kerran vuorokaudessa...

Vierailija
5/9 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä mielialalääke, neurolepti ahdistukseen ja epätodelliseen oloon, sekä rauhoittavat tarvittaessa. Sairastuin heti lapsen syntymän jälkeen, nyt vaava on puolivuotias. Imetän edelleen. Mulle saa laittaa sähköpostia mielellään!! maicci1 @gmail. com

ap

Vierailija
6/9 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö Lysin kalanmaksaöljyä kapseleina tai öljynä tupla annoksin (turvallista muutaman kuukauden kuureina A-vitamiinista huolimatta). Ota eka annos aamulla ja toinen iltapäivällä (illalla otettaessa saattaa piristää). Minulla ei auttanut synnytyksen jälkeiseen masennukseen lääkitys kuin jonkin verran ja terapiassakin kävin pari kertaa viikossa, mutta olo alkoi selvästi helpottaa ja normalisoitua kun olin syönyt kuukauden verran kalanmaksaöljyä. E-epaakin suositellaan masennuksen hoitoon, mutta kun imetin en uskaltanut sitä ottaa sillä e-epa ohittaa aivoveriesteen enkä pitänyt ajatuksesta että vauva saa sitä. Jos et enää imetä niin suosittelen ottamaan e-epan aamulla ja kalanmaksaöljyä iltapäivällä. Kun olo normalisoituu, voit siirtyä normaali annokseen ja vain toiseen tuotteeseen.

Voimia! Ole kiltti ja jaksa yrittää vielä tätä.

Vierailija
7/9 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lupaa kokeilla! :) B-vitamiinivalmistetta juuri ostin. Uskaltaako tosiaan kokeilla tupla-annosta? (imetän)

Vierailija
8/9 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiineihin ja hivenaineisiin erikoistunut lääkäri neuvoi syömään tupla-annosta heti jos alkaa alakulo nostaa päätään ja jatkamaan synnytyksen jälkeenkin. Sanoi että jos kaksin käsin ei syö maksaa, niin A-vitaminiakaan ei tule liikaa tupla-annoksin, mutta suositteli kuitenkin etten söisi yli kahta kuukautta tuplasti vaan vaihtaisin sen jälkeen normaaliin annostukseen tai kalaöljyyn jossa ei ole A-vitamiinia . Niin ja suositteli myös että kapselit otettaisiin mielellään puoli tuntia ennen ruokaa tai kaksi tuntia sen jälkeen, mutta voi ottaa kevyen ruuankin kanssa jos niin paremmin ne muistaa ottaa.

8

Vierailija
9/9 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkki maksaa reilu 17 euroa apteekissa (muistaakseni 250kpl) ja kestää noin kuukauden tupla-annoksin. Vinkiksi että jos on Tallinnaan menoa niin sieltä saisi paljon halvemmalla. Me ostettiin sieltä useita purkkeja, samoja voi antaa lapsillekin heti kun oppivat kapseleita nielemään. Ja Lysin kalanmaksaöljyä lääkäri suositteli siksi että se on puhtainta kalanmaksaöljyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän