Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen sitä mieltä, että moni äiti tekee pikkulapsiajasta ihan tekemällä hankalaa

Vierailija
30.10.2007 |

On totta, että on erilaisia lapsia, ja on totta että on niitä hankalia versioita joihin ei auta mikään kommervenkki vaikka kasvattaisi vaikka kuinka.

Mutta yhtä totta on, että on niitä äitejä, jotka omalla ajattelemattomuudellaan/tyhmyydellään, tekevät vauva-taapero-leikki-iästä ihan hemmetin hankalaa.

Niin monia asioita kun voisi ajatella vaikka ihan maalaisjärjellä. Tänään törmäsin muutamaan kovasti kiukkuisaan ja itkuisaan lapseen, ja äiti hyssyttää. Lapsilla oli toppapuvut, paksut hanskat ja pipot ja gorekengät. Ja lämpöä oli +10c. Olisko lapsilla ollu kuuma?

Toinen esimerkki oli äiti joka ei saanut annettua lapsilleen yhtäaikaa ruokaa, toinen kun tekee pahojaan sillä aikaa kun toista syöttää. Niin, kumpaakin syötettiin, vaikka isompi 1½ vuotias, ja hyvin taitava sellainen. Olisko kannattanut antaa vaikka isomman syödä itse, ja avustaa pienempää. Kaikki ruokapöydässä yhtä aikaa...

Ja niin monta muuta esimerkkiä.

Mitäs mieltä olette?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sivustaseuraajathan usein olemme besserwissereitä. Toki jokin yksittäinen tapaus voisi hoitua paremmin meidän keksimällämme tavalla. Mutta voisimme me myös arvostaa noiden toisten äitien / vanhempien älyä ja asioidenhoitokykyä. Jos noitakin kahta esimerkkiäsi ruvettaisiin penkomaan kunnolla, voisivat nuo menetelmät osoittautua loogisiksi.

Toki on hassuja tapoja, jotka vaan syntyvät ajan kuluessa ja joiden älyttömyyttä ei itse huomaa.

Mutta en minä millään muotoa ajattele, että ihmiset jotenkin typeryyttään tekisivät elämästään pikkulasten kanssa hankalampaa kuin se on. Se nyt on mitä on - toisille se on helpompaa, toisille vaikeampaa.

Vierailija
2/5 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meistä eivät ole kasvatus- tai hoitoalan ammattilaisia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nona

Vierailija
4/5 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kesäisin gorekengät! Hui....

Vierailija
5/5 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihmekään että elämästä tulee liian rankkaa, kun

- lapset tehdään väkisin alle 2 v ikäerolla

- ikinä ikinä ei voi antaa pillimehua

- ikinä ei voi antaa namupalaa tai karkkia tai hirveät tunnon tuskat

- lasta ei voi koskaan jättää hoitajalle, esim mummille

- perhe ei voi koskaan syödä einestä

- lapselle ei voi koskaan antaa purkkiruokaa

- aina täytyy olla rasvahapot, vitamiinit ja hivenaineet kohdillaan

Tekisi mieli sanoa tosi monelle, että löysää vähän pipoa tai saat sydärin ja hermoromahduksen 35 vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä