Onko muita jotka ovat hoitajien lakkoa vastaan jostain muusta syystä kuin kateudesta?
Jokaisessa aihetta käsittelevässä keskustelussa täällä hoitajat syyttävät että ollaan niin kateellisia siitä jos saavat niin hyvän palkankorotuksen. Siis oikeasti, mä olisin ihan onnellinen jos naapurin hoitsu sais vaikka 1000 enemmän per kk, mä kyllä vastustan tuota irtisanoutumista ihan muista syistä ja pidän sitä vaan ihan vääränä tapana. Eikä asiaa auta että oon melko varma että se raha minkä saavat tulee sitten näkymään oman ammattiryhmäni jo nyt surkeissa palkoissa. Musta ei oo perusteltua vaatia älytöntä liksaa vain ja ainoastaan työn vastuullisuuden perusteella. Haluaisin vain että ihan kaikki sais sellaista palkkaa jossa oikeasti tulee toimeen ja jos joku nyt väittää ettei hoitajat saa tarpeeksi tullakseen toimeen, voi sitten mietiä kuinka minä pärjään lainan lyhennyksistä ja kahden lapsen elättämisestä sellaisella palkalla joka hoitajien palkasta kaksi kolmasosaa? Silti mulla sopii ihan hyvin että heillä isompi palkka, ittehän olen ammattini valinnut ja nautin työstäni. Enkä palkkani korottaakseni haluaisi vaarantaa ihmishenkiä ja samaan hengenvetoon sanoa että palkkaa tarvitaan lisää siksi että olen vastuussa ihmishengistä..kuulostaa tosi kutsumukselliselta. (Joo, kutsumus ei elätä mutta hoitsujen tämänhetkinenkin palkka kyllä)
Millä saat työvoimaa ilman palkankorotuksia? Entä miten saat reilutpalkankorotukset ilman tätä keinoa? Lakot ja palopuheet on kokeiltu monen kertaan. Ruotsissakin tämä oli aikanaan ainoa keino ja mehän tiedämme, miten paljon parempi tilanne siellä nykyään on. Sieltä tämä malli on suoraan. Ei se nykyinen parempi tilanne ole itsestään syntynyt vaan se on taisteltu samoin kuin täällä nyt yritetään.