Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitäs vitamiineja vedätte poskeen

30.10.2007 |

Fooilihappoa tietty, mutta pitäiskö jotain muutakin kun on raskaana. Rautaa ei varmaan ennemmin ku arvot laskee

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se lokakuusta-maaliskuulle pitää ottaa d-vitamiinia. Mä ostin sellaisen ison minisun purkin ja yksi tabletti päivässä riittää. Näin mä ainakin ymmärsin sen.

Vierailija
2/13 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan multitabs raskaus monivitamiinia ja neuvolassa käskettiin myös aloittaa d-vitamiini, mutta apteekissa sanottiin ettei tarvitse jos juo&syö riittävästi maitotuotteita. Noissa vitamiineissa on jo d-vitamiinia ettei tulisi liikaa. Mulla hb 134 ja rauta aloitettiin jo.

M@m@ 18+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautaa en toivottavasti tässäkään raskaudessa tule tarvitsemaan.

Kalkkia olen miettinyt että voisin ottaa silloin tällöin kun maitotuotteiden syönti ei ole päivittäistä

Vierailija
4/13 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuinen ihminen jotta tulisi yliannostus.

Lisäksi d-vitamiini suositukset on nousseet raskaana olevilla ja lapsille ympärivuoden 10mikrogrammaan / vrk.

Vierailija
5/13 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niitä ottaa 2 tablettia päivässä, saa koko D-vitamiiniannoksen, joten erillisiä D-vitamiineja ei tarvita. Jos ottaa yhden tabletin päivässä, tulisi D-vitamiinia ottaa vielä sen 5 mikrogramman edestä.

Nalle

Vierailija
6/13 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ladyvita plus vitamiineja (odottajille ja imettäjille)

- minisun kalaöljyä

- maitohappobakteeria, jossa myös b-vitamiinia mukana

Vierailija
7/13 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Special+Kalsium sisältää A-vitamiinia ja siinä on hiukan vähemmän kalkkia. Lisäksi siinä ei ole rautaa. Muitakin pieniä eroja mm. B-vitamiinipitoisuuksissa.

Näiden lisäksi syön kalaöljykapseleita joissa myös kalkkia ja maitohappobakteereja.

Vierailija
8/13 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ymmärtääkseni myös A-vitamiinia tarvitaan raskausaikana (jopa enemmän kuin muutoin), eivätkä saantisuositukset ylity tuon monivitamiinin myötä. Tietysti täytyy olla tarkkana, ettei saa A-vitamiinia muistakin lähteistä, kuten vitaminoiduista mehuista.

Vierailija
9/13 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

multitabsin raskaus-monivitamiinilla, jota on kaksi tablettia päivässä.

Vierailija
10/13 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Möllerin kalaöljyä, jossa b6, b12, fooli ja e-vitamiini.

-d-vitamiinia 10mikroagrammaa

-ajoittain Beroccaa tai b-lisää

-rautaa

rv 30+4

Vierailija
11/13 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-multitabs raskaus 1/pvä (joskus 2)

-magnesiumia ½-1/pvä (auttaa loistavasti kramppeihin ja suonenvetoihin. Aloitin noin rv 20. Tää pitää ottaa eri aikaan kuin rauta)

-satunnaisemmin b-vitamiinia, jos iho/limakalvot alkaa kuivua

-c-vitamiinia, jos olo tuntuu vaativan

-kalsiumia, jos tuntuu, että pariin päivään ei ole maitokiintiö täyttynyt

Noilla olen pärjännyt. D-vitamiinit ostin, mutta sitten totesin, että tuossa multitabsissa sitä on ja lisäksi nautin _paljon_ maitotuotteita päivittäin. Eli saatan silloin tällöin napsaista d-vitamiinin, mutta pääsääntöisesti en.

Rautaa en toistaiseksi ole tarvinnut (hB 125, noin), tuon multitabsin rautamäärä ilmeisesti riittää ruuasta saatavan lisäksi. Oon kyllä yrittänyt kiinnittää huomiota, että saisin ruuasta rautaa.

Vierailija
12/13 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan multivitaa koko raskauden ajan ja sitten kun hb laskee niin päivittäin rautaa. Ja jos ei juo maitoa tai syö muitakaan mistä sais kalsiumia niin kalkkitabletteja on hyvä ostaa.

Mut paras on syödä monipuolisesti ruokaa ja tietty paljon hedelmiä ja kasviksia. Kaikista vihreistä vihanneksista ja salaateista saa foolihappoa.

Vierailija
13/13 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on tuota foolihappoa. En ihan päivittäin, mutta aina kun muistan. Muuten en aio syödä mitään, ellei jotain konkreettista tarvetta ilmene. B-vitamiinin puutoksen huomaan heti suupielistä... Rautaa en viime raskaudessa tarvinnut. Ainut mitä loppuraskaudessa meni, oli magnesium, suonenvetojen takia. Liputan siis monipuolisen ruokavalion puolesta!