Tuomas Veturi junavaunut, sopii Brion junarataan???
Katseltiin pojan kanssa lelukuvastoa ja hän tykkäs noista Tuomas Veturi -junavaunuista. Mahtaako ne sopia Brion junarataan? Onko joku nähnyt niitä jossain kaupassa?
Kalamami
Kommentit (4)
isoista leluliikkeistä. Itse olen ostanut mummilareissuilla Mikkelin Ani-ritistä Pekka-veturin pojillemme. Keravan Muovi ja Lelu - liikkeessä oli suht laaja valikoima noita vetureita, mutta osa vetureista oli sellaisia, joita ei ole ollut Suomessa näkyvissä jaksoissa. Hesan keskustan liikkeissä kävin itse etsimässä noita, mutta ainakaan viime viikolla ei ollut missään.
Tuomas Veturi -sarjalla on myös oma junarata. Meillä on kahdenlaisia, toiset sopivat Brioon ja toiset eivät. Toisen olen ostanut Englannista ja toisen (Brioon sopivan) mies toi juuri Saksasta. Suomessa en ole niitä nähnyt myynnissä ainakaan täällä pk-seudulla, mutta esim. brittien eBaystä niistä saa huudettua kätevästi. Sieltä saa myös Tuomas Veturi -vaatteita, joita oma poikani rakastaa yli kaiken ; )
Tarkista siis ennen ostoa, että tosiaan sopivat. Se ei ole automaattista.
Pakkauksissa on minusta selkeästi kirjoitettu sopivatko junat puujunarataan vai johonkin muuhun rataan. Ainakin ulkomailla myydään myös sellaista muovista rataa, johon kuuluvat veturit ovat metallia (Thomas Take Along) sekä Tomy:n Tuomas sarjaa. Tomyn sarjaa olen nähnyt Suomessa myytävän mutta ne ovat yleensä sellaisia valmiita sarjoja ja niihin sopivia vetureita en ole nähnyt erikseen myynnissä. Meillä on jonkin verran myös tuota Take Along versiota, mutta pojat tykkäävät enemmän puujunaradasta.
Lelukuvaston mukaan puujunarataan sopivia vetureita pitäisi saada myös Suomesta mutta en ole vielä niitä missään nähnyt. Meidän pojilla sarjaa on jo aika runsaasti (mm. 10 veturia, useita erilaisia tavara/matkustajavaunuja + erilaisia siltoja ym. erikoispaloja) ja kaikki on hankittu ulkomailta. Jouluna on luvassa täydennystä sarjaan, kun sukulaiset niitä pojille ostavat. Tämän sarjan osat sopivat hyvin yhteen Brion ja Bilteman palojen kanssa ja ovat olleet kestäviä.
Meilläkin ne on vasta toivelistalla, mutta naapurinpojalla niitä on ja hyvin sopivat Brion radalla ajettaviksi.
Minäkin mielelläni kuulisin, mistä kaupasta noita löytyy!
Naapurit ostaneet aiemmin ulkomailta...