kuinka rauhoitatte yöllä, jos molemmat heräävät samaan aikaan?
Tähän asti oon herättäny miehen lähes aina jos molemmat on yhtäaikaa herännyt syömään tai muuten vaan uni on katkennut jostain syystä. Silloinkin kun mies on ollut pois kotoa niin olen pyytänyt jonkun avuksi yöksi. Niitä harvoja kertoja jotka olen ollut ihan ypöyksin ovat pojat heränneet eri aikaan.
Olis kiva kuulla kuinka teidän heräilyt hoituu yöllä, olis kiva jos saisin jonkun vinkin niin uskaltaisin jäädä paremmin yksin ja voisin antaa vinkin myös miehelle että pääsen edes joskus itekki täältä kotoa. Joskus toki olen antanut miehen nukkua kun ovat yhtäaikaa herännyt ja vaihtelevasti onkin onnistunut että otan toisen vaan vierelle tutti suuhun siksi aikaa kun ruokin/nukutan toisen. Aina tuo ei ole onnistunut ja olen joutunut miehen sitten herättämään...
pocahontas +pojat pian 7kk
Kommentit (6)
Meidän kaksoset ovat jo 1 1/2 -vuotiaat, ja vieläkin saattavat heräillä yhtäaikaa. Rauhoitteluun on pitänytkin keksiä aina uusia kikkoja sitä mukaa kun ovat kasvaneet.
Kun vielä imetin ja vauvat heräsivät samaan aikaan, pistin vauvat selälleen vierekkäin ja itse röhnötin päällä kyynärpäiden varassa, niin sain kummankin imetettyä yhtäaikaa. Kuulostaa kamalalta ja sitä se onkin, mutta toimi. Myöhemmin olemme joutuneet antamaan maitopulloja öisin, jos heräävät yhtäaikaa. Silloin olen ottanut äänekkäämmän lapsen syliin pulloa hakiessa ja toinen joutuu odottamaan pinniksessä. Silloin ei voi huudolta välttyä...
Nykyään kaksosilla on jo niin kamalan kova ääni, että herättävät huudollaan helposti myös isommat sisarukset, ja siinä sitä sitten ollaan 4 parkuvan lapsen kanssa. Sen takia pyydänkin mun miestä välttämään yön yli matkoja nin pitkään kuin mahdollista, enkä tee niitä itsekään.
tuttu tilanne, ja joskus siitä on yksinkin joutunut selviytymään. eipä siinä oikeen muu auta, kun maitopullot mikroon ja kuunnella huutoa, joko yhden tai kahden. nyt meidän lapset on jo sen verran isoja että pitävät pulloa itse ja ehkä jopa nukahtavat siihen.
jos molemmat on kotona, helpottaa kun molemmille on oma syli. aina ei maitoakaan tarvii vaan pelkkää syliä tai silitystä. meillä kans iän myötä ääni on koventunut, mutta onneks yöheräämiset ei oo jokaöinen vitsaus!
sängyn vieressä tyhjiä tuttipulloja ja huoneen lämpöistä NANnia sekä sakset. Kun huutokonsertti alkaa niin äkkiä NANni pulloihin ja taas jatkuu uni.
Jos ei rauhoitu, niin tassuhoitoa. Istuin pinniksien välissä ja tassutin molempia.
Joskus otin sitteriin ja keinutin siinä uneen.
hopsi:
sängyn vieressä tyhjiä tuttipulloja ja huoneen lämpöistä NANnia sekä sakset. Kun huutokonsertti alkaa niin äkkiä NANni pulloihin ja taas jatkuu uni.
Tämä oli kuin suoraan meidän näppikseltä. :) Tosin nyt olisi varmaan jo aika lopettaa yösyöpöttely, mutta kun sillä rauhoittuvat 99 % varmasti, niin houkutus pullojen tarjoamiseen on SUURI.
meillä lasten pinnikset ovat päädyt vastakkain. Yhtäaikaa kun pitää rauhoittaa niin itse rötkötän sängynpäätyjen päällä kädet pinniksissä. Käden laitan pään päälle tai mihin sitten asettuukaan. Näin minä olen saanut lapset rauhoittumaan yhtäaikaa itkiessaan tai untavasten taistellessaan.
Nykyään tuo ei enää toimi,kun ovat jo niin vahvoja ettei yhdellä kädellä pidättele. Nykyään siis rauhoitan tilanteen siirtämällä toisen oman peittoni alle nukkumaan (yleensä tänne nukahdetaan samantien) ja toisen rauhoitan omaan pinnikseensä.
Rva-Kevät ja tyttöset 1v5kk
Meillä on koko ajan ollut sisäkäytössä kahdet rattaat (kaksosten matkarattaat ja esikoisen matkaratas), niillä kärrään uneen pojat, jos yhtäaikaa heräävät. Muuta keinoa en ole keksinyt. Yleensä tulee laitettua vielä eri rattaisiin, että saa nukahtaneen takaisin makkariin, jos toinen vielä valvottaa. Toisella kädellä toisia ja toisella toisia ees taas :D
Alia ja pojat 1v