Help! Olen 2 vkoa karsinyt kovista ylavatsavaivoista. Nyt olen 1,5 vrk syonyt pelkastaan kaurapuuroa, perunaa ja mustikkasoppaa seka kayttanyt maitohappobakteereja. Happosalpaajia
olen syönyt viikon. Nyt tämän ruokapuolen muutoksen jälkeen oloni on heti paljon parempi. Ilmeisesti maha on jotenkin tosi ärtynyt. Kysymys kuuluu, että KUINKA KAUAN minun kannattaa jatkaa tätä askeettista ruokavaliota? Milloin uskallan kokeilla taas normiruokaa? Kertokaa kokemuksianne!
Kommentit (6)
mutta kukaan ei ole vielä vastannut alkuperäiseen kysymykseeni. :)
Eli kuinka pian uskaltaisin kokeilla normiruokaa - kokemustenne mukaan?
ap
Vierailija:
Ei kai niitä käsikaupassa myytäviä happolääkkeitä saa muuten edes ottaa kuin max 2 viikkoa?
ap
googleta scd, niin löydät todella vatsaystävälliset ruokavalion ja se on jo vähän monipuolisempi kun sun dieetti
ylävatsassa puhkesi verisuoni ja aiheutti melkosen kaaoksen. Hoito oli hankalaa, vaati sairaalapäiviä ja vahvat lääkkeet. Jossitella voi tietysti aina että JOS olisi tajunnut ajoissa... Ota ainakin puhelinaika lääkärille ja juttele asiasta.
Ihan normaali käytäntöhän tuo on nuorilla ihmisillä.
ap
esim. miedon teen kanssa. Piparminttutee auttaa vatsavaivoihin, samoin kamomilla, mutta se voi toisaalta rasittaa maksaa ja sappea.
Yleensäkin hapanmaitotuotteet auttavat. En tiedä onko totta vai tarua, mutta myös jääkaappikylmä ruoka on parempi vaihtoehto kuin kuumennettu. Toiset saavat apua kuplivasta kivennäisvedestä tai tavallisesta sokerilla makeutetusta jaffasta.
Ei kai niitä käsikaupassa myytäviä happolääkkeitä saa muuten edes ottaa kuin max 2 viikkoa?