+++MARRASMASUT TIISTAINA+++
Kommentit (27)
Onnittelut oikulle poitsun johdosta! Jänskää, saadaanko taas pian lisää vauvauutisia..:)Ja tsempit ebballe, toivotaan että se nyt tuosta lähtis.Sympatiat sinne.
Omassa olossa ei muutosta mihinkään.Viime yö oli ensimmäinen " vaikea" yö koko raskauden aikana. Koko yläroppaa särki tosta selän ja pallean seudulta ja hengittäminen oli aamuyöstä aika vaikeaa. Mitä lie tuo yksi tuolla masussa oikeen puuhailee.:) Sais jo toinen vähän laskeutua,kun jalat sätkii ihan tossa kylkiluiden yhtymäkohdassa ja vatsalaukku on sumpussa...
Suppareita toivottelen niitä kaipaaville!
kk81 ja reppu rv 39+0
Sinä se sitten ehdit kuin ehditkin ennen mua! Meidän vauveli ei näytä pitävän mitään kiirettä, taitaa mennä pitkälle marraskuuhun.
Nezzie 40+3
Ihanaa ku joka päivä tulee jo vauvauutisia :) Muistaaks kukaan kuin monta marrasmasua meitä on pinossa siis yhteensä? Osahan ei oo kovin aktiivisia mut varmaan tulee ilmottelee ittestään ku vauva syntyy...
möhö-82: Toivottavasti pääset pian tositoimiin eli synnytttämään! Meijän kuopus paino syntyessään 2570g ja olihan se pieni mut ei mikään ylipieni. Eipä esikoinenkaan ollu ku 3060g ja synty just laskettuna päivänä. Mulla on muuten ihan sama tunne ollu monena yönä eli vasemmalla kyljellä on tosi huono nukkuu. Viime yönä sattu ja tuli vähän huono oloki ku koitin nukkuu sil kyljel.
ebba: Johokan sä oot jo lähteny synnyttää?
Harmon: Sulla on tosiaan tänään laskettuaika :) Eiköhän se vauva pian synny! Toivottavasti mies kerkee parantua vatsataudista ennen ku tulee lähtö synnyttämään, miehet on muutenki niin ärsyttävän rassukoita ku on kipeenä ettei niitä oikeen sillon jaksa katella jos itelläki on kova urakka eli synnytys käynnissä.
-Yazmin-: Ois kyl kiva jatkaa turinoita vauva-puolella jos vaan intoa vielä muillaki riittää ku ollaan saatu vauvat syliin!
--Kukka--: En oo mä ainakaan koskaan kuullu et synnytystä ei voi käynnistää jos edellinen on ollu sektio. Mullaki oli edellinen sektio ja ku esikoinen joka synty alateitse oli vaan 3060g ni jos menee nyt paljon yli ni en kyllä uskalla neljäkilosta synnyttää alateitse koska esikoisenki ulosauttamiseen tarvittiin imukuppia.
Täällä vihloo taas alapäätä ja vauva tuntuu hommailevan jotain mukavaa ihan alhaalla kohdussa eli paineen tunne on kova. Onks muilla ollu sellasta tunnetta et on kaamee kakkahätä? Siis et vauva painaa niin alas...Muistan kaameen kakkahätä tunteen joka oli ponnistusvaiheessa ja tää on kyl pientä siihen verrattuna mut silti ikävä tunne.
Tarald ja tiitiäinen 37+3
Nyt on sitten viimeinen synnytysvalmennus takana. Nyt sais Veikka syntyä, vaikka heti!
Kukka: Aika oudolta kuulostaa ettei muka voitaisi käynistää.. Mulla kaveri synnytti ekan sektiolla ja nyt kun toista odotti, niin lääkäri nimenomaan sanoi että käynnistetään viimeistään rv 41, ettei vanha sektiohaava joudu liian tiukille tai tarpeen tullen aikasemmin jos näyttää että alkaa kasvamaan ihan hillittömästi. Eikai se käynnistys vaikuta mitenkään siihen onko sektioita taustalla vai ei.
Huomenna ois taas neuvola, mut tuskinpa siellä ihmeitä. Sitten ajattelin vielä shoppailemaan lähteä ja kaverin luona pistäytyä kylässä kun aikoi antaa pieneksi käyneitä vauvan vaatteita.
Mut nyt nukkumaan kun ei järki enää juokse.
Sanle ja Veikka 38+0
a lääkäriterveisiä..
Kaikki ok. Paikat tiukasti kiinni, vaikka siis on supistellut aivan tajuttomasti. Niin mulla oli kyllä kahdelta aiemmaltakin kiinni ihan synnytyksen loppuvaiheessa tapahtuneen pika-aukeamiseen saakka, joten ei siinä mitään.
Ultrassa näkyi suuri vauva. Kuinka suuri, sitä ei tiedä kun kone ei antanut enää noilla mitoilla edes arviota, eikä lääkäri halunnut lähteä sen kummemmin arvioimaan. Vkolla 37+2 arvio oli 4-4.4. kg eli nyt kaksi viikkoa siitä se on jotain vähän enemmän. Ei kuulemma tarvi olla huolissaan, kun minun lantiostani saa helposti syntymään isojakin vauvoja. Hm...
Sydänkäyrä oli ok ja jopa erinomainen lääkärin mielestä. Vauva on terhakka ja sydän reagoi rasitukseen jne. Siinä käyrillä maatessa tuli pari suppariakin, mutta eipä niistä mitään iloa ole.
Uusi aika maanantaille, ja lääkäri sanoi, että mikäli menee yli niin tätä voidaan taas yrittää käynnistellä, mutta että se ei välttämättä onnistu kun edellistäkään ei onnistuttu käynnistämään. Paljon on ollut puhetta Ebban käynnistysyrityksestä, mulla niitä tuli viimeksi kolme. Vihon viimeisellä kerralla olin niin kypsä salissa oksitosiinitipoissa ja suppareissa, että melkein itse riuhtaisin sen hiton tipan kädestä pois ja sanoin kätilölle, että minä muuten lähden nyt kotiin ja tulen takaisin joskus toiste. Vauva syntyi seuraavana päivänä spontaanisti, että näinkin voi käydä. Ikäväähän se on ja tosi raskasta henkisesti, mutta täytyy muistaa että meille kullekin annetaan vain sen verran kuin jaksamme kantaa..
Täytyy itsekin pitää tuo mielessä.. Nyt unille.. taas supistelee, mutta so not.. (matti nykäsen sanastoa).
Jaksuja ja tsemppejä ja onnitteluita kaikille vauvautuneille!
Sasusasu 39+3
mutta.. ajattelin nyt täs suppareitten välis tulla lukeen päivän viimeset " uutiset" jos täs ei hetkeen pääse koneelle.
nyt tullu 2h 5min välein kunnon supistuksia, niitä on tullu pitkin päivää ja kymmeneltä alko tuleen sellasia mtkä tuntu ja kunnolla mutta n.20 min välein. Soitin tos sairaalaan äsken ja käskivät tulla sitten kun siltä tuntuu.
mun tuurilla pistävät vielä kotiin mut käydään nyt tarkistamassa tilanne jos sitä vaikka keimo sattuiski tuleen pihalle viä lokakuun puolella.
jaahas nyt tuntuu siltä et saa taas lähtee ravaan keittiön ja olkkarin väliä.
ilmottelen sitten miten kävi
möhö ja keimo
Ja tietenkin Ebballe tsemppia. Tosi harmillista lahtea sairaalasta takaisin kotiin, kun on jo asennoitunut synnyttamaan...
Kavin eilen lueskelemassa taalla juttuja ja ainakin nukkumisesta oli puhetta. Eilen olin viela sita mielta, etta hyvinhan meilla nukutaan, mutta viime yo olikin sitten jo taytta tuskaa. Oli kuuma (ikkuna auki vieressa), lonkkia sarki, ei tullut uni ja vauva puski alaspain oikein voimalla. Sitten esikoinen paatti herata aamulla viidelta :D Onneksi on sen verran iso, etta pysyi viela sangyssaan lukemassa tunnin verran, mutta en mina silti saa kunnolla nukuttua jos tiedan toisen olevan hereilla. Vali, vali, vali...
Kavin myos vilkuilemassa ihan uteliaisuutta, mita nyt juuri plussanneet kirjoittelevat ja esim. maaliskuussa synnyttavat. Tuli muistot mieleen taman raskauden ajalta. On tosiaan ollut kiva lueskella ja joskus kirjoitellakin mammojen kanssa, jotka ovat samassa tilanteessa. Kiitoksia siis vertaistuesta, vaikka enemman olen taka-alalla pysytellytkin.
Omaan napaan ei sen ihmeellisempia. Vauveli on nyt taysiaikainen ja verenpaine on edelleen hallinnassa, JEEE!!!! Saisi ensi viikolla syntya, niin saan taman viikon viela hoidella hommia ja lepailla kun tuo aitiyslomakin vasta nyt alkoi. Muuten tassa porskutaan ja monet projektit odottavat tekijaansa. Ensimmaisena varmaan ikkunoiden pesu. Vauvan huone on kuitenkin valmis ja mieli rauhallinen sen suhteen. Pitaisikohan sairaalalaukkukin pakata? ;)
Okei, mukavaa iltaa kaikille ja tehokkaita suppareita niita toivoville!
Skusku 37+2