Mulle kirjoitettiin tänään masennuslääkitys. Nyt en tiedä mitä tekisin. Olen ollut elämässäni
paljon syvemminkin masentunut, nyt voin kohtalaisesti. Olen ajatellut pärjääväni ilman lääkkeitä, mutta nyt mietityttää kun lääkäri sanoi, että lääke parantaisi minut. voiko se pitää paikkansa? Että söisin kyseistä masennuslääkettä ja parantuisin. Voisin elää samalla lailla kuin muutkin ihmiset..
Kommentit (5)
Itselläni lääkitys (Cipralex) auttoi, uskomattoman ihanaa. Vaikutusta et näe heti muutamassa päivässä, etkä viikossakaan.
Itse olen ollut masentunut nuorena ja " paranin" ilman lääkkeitä. Sitten tuli uusi masennusvaihe ja suostuin kokeilemaan lääkkeitä. En tarvinnut niitä vuottakaan, kun toimintavire parani huomattavasti ja pystyin lopettamaan lääkityksen. Olin ilman lääkkeitä n. 5 vuotta, nyt viime viikolla aloitin taas, koska elämäntilanteeni sitä vaatii.
Suvussani kulkee masennus. Miksi sitä turhaa kärsimään, jos on perinnöllinen altistus aivokemikaalien epätasapainolle?
Mun kohdalla ainakin lääkitys mahdollisti parantumisen. Voithan lopettaa sen jos siitä ei ole apua. Muista, että lääkkeiden vaikutus ei ole välitön.
söin toista lääkettä joitain vuosia sitten. Siitä ei ollut apua, mutta sain sivuoireita, olin jotenkin ihan jumissa ja hidas ym. ja lopettaessa tuli kauheat vieroitusoireet. Söin lääkettä yli vuoden silloin. Nyt olen voinut paremmin ja tosiaan ajatellut että pärjäisin ilman lääkettä. Että olen vain tällainen ihminen joka kokee asiat niinkuin koen yms., mutta nyt sitten ihmettelen, että voisinko tosiaan parantua sillä lääkkeellä. Se määrättiin aika yliolkaisesti kyselemättä masennukseni taustoja tms.
Tämä normaali elämä on aivan mahtavaa! Minä selvisin takaisin elämään ilman lääkkeitä, mutta jos et kerran ole lääkkeettä tätä onnea löytänyt, tee ihmeessä, kuten lääkäri sanoo. Voithan lopettaa, jos eivät elämäniloa palauta.