tuulimunaraskaus -tiesitkö alusta alkaen että jotain on pielessä?
Mitä tuulimunaan viittaavia oireita oli ja missä vaiheessa?
Kommentit (12)
sitä ennen ei ollut mitään merkkejä että joku olisi vialla.
menin lääkäriin vuodon takia ja ultralla selvisi ettei kohdussa ollut sikiötä vaan jäljellä oli rippeitä... ei ollut täysin varmaa oliko tuulimuna, mutta niin oli epikriisiin kirjoitettu että " tuulimuna viitteet" .
Mulla raskaus tuntui niin erilaiselta kuin aikaisemmat. Neuvolassakin sanoin, ettei edes väsytä yhtään, ja se oli th:n mielestä vain hyvä juttu. Itsestäni se oli outoa. Muutenkin oli sellainen olo vain, ettei kaikki ole kunnossa. 10. viikolla ei neuvolan ultrassa sitten löytynytkään mitään, ja 12. viikolla alkoi rusehtava vuoto, jolloin sairaalan ultralla löytyi tyhjä raskauspussi. Kaavintaa ei tehty, vaan kohtu sai tyhjentyä omia aikojaan.
Välillä tuntuu että melkein jokaisella on ollut tuulimunaraskaus, mutta ehkä ei sittenkään... ap
Pahoinvointia ja väsymystä ei ollut lainkaan. Rv 8 tuli niukkaa tuhruvuotoa parin päivän ajan. Rv 12 np-ultrassa ei sitten löytynytkään mitään. Jotenkin oli koko ajan sellainen " outo" olo ja tuntui epäuskottavalta olla raskaana kun ei edes tuntunut että olisi raskaana!
Ei sama asia, mutta mulla todella haamu 5+0 ja vielä 5+3,
raskausoireet oli kyllä rintojen turpoamista myöden.
Sit verinen vuoto 6+4.
Arvasin tuosta haamusta, mutta kun lääkärin mielestä 200 hgb:tä veressä oli riittävästi kertomaan että olin raskaana. Oli vielä hormonikierukkakin.
tosin pahoinvointi oli kovempaa, mutta ehkä ei kuitenkaan erilaista lopunviimeksi. Ultrattiin vkol 12+5 mutta ulos saatiin vain kaavinnan avulla. Tulin heti sen jälkeen uudelleen raskaaksi. Joka sitten nyt jo yli kaksivuotias ;)
IHan hailakka vai vähän testiviivaa vaaleampi?
Ja oli kamalia vatsakipuja. Mut ultrassa 12. viikolla vasta sain tietää, ettei siellä olekaan ketään... lääketyhjennys muutamaa päivää myöhemmin.
Muutaman kuukauden kuluttua tuulimunasta olin uudelleen raskaana. Nyt tuossa tuhisee meillä tuollainen 5 kk:n ikäinen :)
Vierailija:
IHan hailakka vai vähän testiviivaa vaaleampi?
Kolmesti aiemmin testatessa oli tumma jo 4+0.
Aluksi oli aivan kauheeta pahoinvointia, enemmän kuin ekassa odotuksessa. Sitten kun se äklötys loppui äkkiä kuin seinään huolestuin ja menin lääkäriin. Ultrasta sitten ilmeni, että oli tuulimunaraskaus. Silloin se tuntui maailmanlopulta.
ihan tavallisen raskauden oloinen pahoinvointeineen. Kumminkin kummaa vatsakipua, mutta en tiedä, johtuiko se mitenkään tuulimunasta.
vasta viikolla 12 tuli järkytyksenä uutinen,kun menin verenvuodon takia lääkäriin...