Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Paljonko on mielestäsi hyvätuloisen kuukausipalkka, brutto?

Vierailija
29.10.2007 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen, n. 5 800 ¿/kk.

Vierailija
2/11 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä kun menee veroihin ja muihin pidätyksiin lähes puolet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000 on " ihan hyvä" , mutta hyvätuloiseksi miellän neljä tonnia.

Vierailija
4/11 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

brutto kuussa

Vierailija
5/11 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun ja teen töitä ulkomailla. Saan nettona n.3300e/kk ja pidän itseäni hyvätuloisena. Suomessa en pääsis lähellekään näitä tuloja, vaikka mulla olis akateeminen koulutuskin.

Vierailija
6/11 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole varaa ostaa uutta autoa, vaikka meillä on pienehkö asuntolaina ja pienet asumismenot, itselläni kohtuullinen äitiyspäiväraha, ja lapsilisät neljästä lapsesta n. 500 euroa/kk.

Miehen palkka on reilusti yli 4000 euroa kuussa bruttona. Vai onko meitä vain liian monta? Tosin lapset kuluttanevat suurin piirtein lapsilisänsä, eivät juuri sen enempää koska ovat aika pieniä, ja minulle riittävät kyllä omat tuloni mainiosti. Miehen palkasta maksetaan lainanlyhennys, asumiskulut, vakuutukset sekä bensat ja hänen omat pienet harrastuskulunsa, periaatteessa. Eikä ylimääräistä kyllä yleensä jää.

Ei, 4000 euroa kuussa ei ole mikään hyvätuloisuuden raja ainakaan Suomessa, kun verottaja vie oman muhkean osansa.

Vierailija
7/11 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitten ihan oma asia, kuinka paljon niitä menoja on (lainaa, lapsia ym.).

Vierailija
8/11 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni saa bruttona 3800 euroa mutta nettona vain 2400 ¿. Mielestäni tällä ei päästä rikastumaan - varsinkin kun itse olen nyt 3 kk kotihoidontuella...ilman mitään lisiä. Ensi vuonna saan taas palkkaa 2500 ¿ bruttona. ihan keskituloisia siis ollaan...

Vierailija
9/11 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tienataan yhteensä 3 500 euroa bruttona (mies 2500 ja minä 1000) ja ihan hyvin pärjätään, vaikka on asuntolainakin. Olisi todella luksusta, jos bruttotulot olisivat yhteensä 6000 euroa kuussa...

Vierailija
10/11 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan yli 6000 euroa/kk. Verotus tasaa niin tehokkaasti Suomessa.

Vierailija
11/11 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt tietty jokainen kuluttaa helposti ylimääräistäkin, jos siihen on mahdollisuus, mutta yllättävän vähälläkin sitä pärjää ihan leveästi ellei ole tarvetta olla kaikki kulutushyödykkeet sieltä kalleimmasta päästä.

Oma palkkani on bruttona max. 2300 ja tällä hetkellä työtilanteesta johtuen jää 1800 euron tienoille. Kuitenkin pidän hyvänä tulona niitä kuukausia, kun brutto ylittää kahden tonnin rajan. Siitä jää kuitenkin jo asuntolainan ja vastikkeen sekä asumiskulujenkin jälkeen säästöön useita satoja euroja, niin että lomalla on mahdollisuus matkustella tai lainaa maksaa enemmän pois kerralla, tai ihan vain kerryttää säästöjä. Ja silti riittää vielä hyväntekeväisyyteen ja huvikseen tuhlailuunkin, kun tarvis vaatii.

En osaa edes kuvitella, minne sitä rahaa työntäisi jos saisi vaikkapa 5000 kuussa... Vaikka kivahan se olisi. Olisi asuntolainakin nopeammin maksettu pois. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan