Minkä ikäiselle olet antanut ekan kerran karkkia?
Tuli mieleen, kun meillä tyttö 2v7kk sai vkl ekan kerran karkkia, oltiin mummolassa kylässä ja mummi oli laittanut kippoon sohvapöydälle ja tyttö ne siitä tietysti hoksasi. Vähän harmittaa, mutta minkäs teet.
Nyt vain yritetään pitää niin ettei näkisi karkkipusseja (ettei ala hinkuamaan kaupassa). Saas nähdä kuinka pitkään onnistuu, varmaan helpottaa se että kotiin emme osta karkkia kuin jouluna.
Kommentit (4)
Se johti tietysti siihen että kuopus 2,5v sai myös silloin. Vähän liian aikaisin mielestäni, mutta minkäs teet... Ja kun kuopus täytti 3v, niin lapsille tuli lauantai karkkipäiväksi. Olemme tässä asiassa periaatteellisia, eli meillä lapset saavat karkkia ainoastaan lauantaisin sekä juhlissa (synttärit tms). Joten eivät mangu koskaan kaupassa koska tietävät, ettei karkkia tule kuin perjantain kauppareissulla, jolloin saavat sen itse valita.
että toivon ettei lapsi oppisi hirveäksi sokerihiireksi (itse olin yhdessä vaiheessa ihan liikaa makean perään ja toivon ettei lapselle käy samoin) ja ettei kärttäisi kaupassa aina karkkia.
Koskaan ei ole isompi kinunnut karkkia kaupasta! Ei kertaakaan.
Ja nuo Hannu ja Kerttu piparit rinnastan karkkiin, koska siinä on sitä vaaleanpunaista sokerikuorrutusta ja nonparelleja päällä.
Eikö lapsesi ole saanut mitään sokeripitoista suuhunsa ikinä?
Mehuja me emme juo, karkkia ei ole kotona kun isi ja äitikään ei niitä syö, syömme monipuolisesti terveellistä kotiruokaa. Pulla (tai karkki) silloin tällöin ei ketään " pilaa" .
Että relax vaan, lapsesi tulevaisuus ei ole vielä menetetty =)
Esikoinen oli 1 v 1 kk kun sai jouluna suklaata.
Tämä nuorempi sai eilen Hannu ja Kerttu piparin ja ikää kanssa 1v 1kk.
Vanhempi lapsista ei ole ikinä kinunnut karkkia kaupassa. Joskus olen ostanut sellaisen pienen xylitolhedelmä askin, mutta on syönyt pari kolme ja sit laittaa sivuun. Äidin suuhun ne on sitten mennyt.
Eli pointtinani on se, että vaikka lapsi saa maistaa ei se tarkoita sitä, että lapsi ahtaa karkkia naamaansa joka päivä. Ei meillä ole mitään karkkipäivää. Karkkipäivän " korvikkeena" meillä syödään aina lauantai-iltana poppareita ja sunnuntaina on melko useasti pannaria omenasoseella ja vaniljavaahdolla.
Kohtuus kaikessa!
Mikä ihmeen mörkö se karkki on?