Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~MAALISMUSSUKAT VKO 44~~

29.10.2007 |

Tervetuloa uuteen viikkoon maaliskuiset!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään rakenneultra, vauvalla näytti olevan kaikki hyvin ja melko varmasti odotellaan toista poikaa meidän perheeseen.

Mulla on ollut etuistukka kummassakin raskaudessa. Se toimii aikamoisena liikkeiden vaimentajana ainakin mulla. Ekassa raskaudessa en tuntenut vauvan liikkeitä oikeastaan yhtään. Tosin mulla oli myös normaalia enemmän lapsivettä, joten tavallaan siis tuplavaimennin. Käsittääkseni ongelmallista on vain jos istukka tulee kohdunsuun eteen.

Mulla jatkuu lievä verenpainelääkitys koko raskauden ajan. Muuten kaikki arvoni olivat kunnossa (olin viime viikolla monenmoisissa labrakokeissa).

Mä ostin tänään itselle raskausajan toppatakin, kun kyllästyin siihen että kaikki takit menivät tosi huonosti kiinni ja tuntuivat ikävän pinkeiltä päällä. Eli otin väljää mallia olevan toppatakin kokoa 42-44 vaikka normaalisti olen kokoa 38. Sillä kuljetaan tämä talvi ja sitten myydään kirppiksellä pois.

Mä olen esikoisen kanssa käyttänyt kertisvaippoja ja nyt tokalle meinaan varmaan koittaa ainakin osittaista kestoilua. Tuntuu niin järkyttävälle toi vaippamäärä, joka yhdestä lapsesta kertyy! En ole kylläkään vielä tarkemmin miettinyt miten asiaa toteuttaisin.

Jep nyt nukkumaan. Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
22/38 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen nukkui 5kk asti pinnasängyssä vanhempien sängyn vieressä. Sen jälkeen minä muutin lapsen kanssa lastenhuoneeseen ja nukumme siellä vierekkäin 140cm futonilla. Ja mies siis omassa huoneessaan eli meidän aikuisten makkarissa. Mies on kyllä kyllästynyt jo tähän järjestelyyn, vaikka olikin vauva-aikaan onnellinen kun sai nukkua yönsä rauhassa. Eli nyt mies toivoo, että uusi vauva totutettaisiin heti omaan sänkyyn ja myös esikoinen oppisi suht pian nukkumaan yksin omassa sängyssään. Katsotaan nyt; minusta on kyllä suloisen ihanaa nukkua lapsí kainalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo aika kauan aina silloin tällöin seuraillut taustalla tätä maaliskuun ketjua, mutta en ole tuntenut tarvetta kirjautua. Ajattelin nyt kuitenkin ottaa tunnukset, että voin aina joskus laittaa kommentin sekaan. Mitään aktiivikirjoittajaa minusta tuskin tulee.

Meille on tulossa toinen vauva. Ilmeisesti poika edellisen nyt reilun parivuotiaan pojan lisäksi.

Raskaus on ollut tosi helppo tähän asti toisin kuin edellinen, jossa oli ties mitä ongelmaa jo tähän mennessä. Joku tuossa puhui edessä olevan istukan vaimennusefektistä. Voin allekirjoittaa saman. Viime kerralla oli istukka edessä ja liikkeiden tuntuminen koko raskauden ajan oli tosi heikkoa ja yksi iso huolen aihe. Nyt istukka on takana ja jumpsutus on ihan toista luokkaa.

Meillä meinataan mahtua pieneen kolmioon. Olemme ajatelleet, että nukumme mahdollisimman pitkään koko porukka samassa huoneessa, jolloin toinen makuuhuone ( ja keittiö, eteinen ja olohuone) jäävät reilusti leikkihuoneeksi. Meille on osunut tosi sikeäuninen 2-vuotias, jonka yöunta ei tunnu häiritsevän mikään. Toivottavasti seuraava on samaa sarjaa.

Kestovaippoja meillä käytettiin jo ekan kanssa. Lähdin sillä mielellä, että niin kauan ja usein käytän, kuin jaksan ja sitten ostan kaupasta. Aluksi meni jonkin verran kertiksiäkin lähinnä yöllä ja reissussa, mutta muutaman kuukauden jälkeen ne jäivät kokonaan. Minä koin huomattavasti helpommaksi kotona vaippojen kanssa puljaamisen kuin niiden roudaamisen kaupasta kaiken muun tavaran lisäksi. Ja sitten tietysti vielä säästyi roskapussien kuljettamiselta. Koskaan ei myöskään tarvinnut miettiä, onko vaippoja vai ei. Mulla käyttöön kannusti siis ensi sijassa laiskuus. Koin ne helpompina ja mukavampina. Luonnon säästyminen tuli kaupan päälle itsekkäiden syiden jälkeen.

Jälkeen päin tajusin kyllä, että säästöä tuli myös tosi paljon. Käytin aika yksinkertaisia vaipparatkaisuja, imuina mm vanhaa pyyheliinaa ym. Suurin säästäjä oli tietysti poika itse, joka oppi kakkaamaan säännöllisesti pottaan jo 10kk iässä. Päivävaipasta luovuttiin 1v4kk iässä ja yövaipasta puoli vuotta myöhemmin. En väitä, että nopea oppiminen johtui kestovaipoista, mutta uskon, että se kannusti MINUA sinnikkääseen, mutta lempeään pottaharjoitteluun, kun jokainen pottaan tullut pissa vähensi suoraan minun pyykkimäärääni.

Anteeksi, jos tuli liikaa kestovaipoista, mutta halusin vaan kertoa, että

se voi olla ihan hyvä ratkaisu laiskallekin...

Laiskuudesta vielä, että sehän se pääasiassa on syynä siihenkin, ettei meillä edes harkita lapsen nukuttamista toiseen huoneeseen. Äidin/isän ei tarvitse koskaan nousta omasta sängystä peittelemään yöllistä heräilijää, tai saatella vessaan, kun lapsen sänky on käsivarren päässä omasta sängystä.

Iloista odotusta kaikille!

T.rups

Vierailija
24/38 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haltiakummi: Minäkin olen sitä tässä miettinyt, että parin viikon päästä syntyvällä keskosella olisi jo hyvät mahdollisuudet jäädä eloon - olisi se kyllä hurjaa, kun vauva tulisikin ennen joulua, ei mitään isoja hankintoja vielä tehty. Vaikka innoissani jo olenkin ottanut selvää kestoilusta sun muusta, niin silti vauvan oikea syntymä tuntuu vielä aika kaukaiselta asialta. Neuvolassa olen jo pari kertaa kysellyt kelan papereita, mutta terkan mukaan ehtii myöhemmin.. esimies vaan kyselee jo tarkkaa päivää, että millon olisin jäämässä pois ja olishan se kiva itsekin saada paperiasiat pois alta. Ja olis kiva päästä jo tilamaan äitiyspaikkaus :)

Etuistukasta: Mulla on istukka edessä, eikä kertaakaan ole sanottu, että siihen liittyisi riskejä. En kyllä oikein ole osannut kysyäkään, kun esikoista odotan. Liikkeiden vaimentajana se kyllä mullakin toimii, varsinaisia potkuja tuntuu harvoin. Yleensä tuntuu muljahdus tai välillä voimakkaampana kuin koko maha kääntyisi ympäri, kun poju vaihtaa asentoa. Käteen liikkeet tuntuu harvoin.

Vierailija
25/38 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos täällä muuten montakaan tytön odottajaa?

Vierailija
26/38 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrasta juuri saavuttiin hyvien uutisten kera. Rakenteet normaalit ja noin 400grammainen pikku masussa uiskenteli! Olipa taas kerran upea kokemus! Meidän neuvolaan oli tullut uusi kone, jolla saatiin hetkisen myös 4d-kuvaa vauvasta ja vauvan kasvoista ja pikku sormista. Söpöä! Sukupuoli jäi selvittämättä, vaikka ihan viime päivinä olin jo miettinyt kysyisinkö kuitenkin. Alusta asti en ole siis halunnut tietää kumpaa sukupuolta vauva on, kaksi poikaa kun on jo ennestään ja pienoinen tytönkaipuu...*nolostuu* Ei vaan kolmas poika on meille yhtä tervetullut kuin tyttökin, oikeestaan en enää edes osaa kuvitella itseäni tytön äitinä.

Ekaa kertaa elämässäni nautin raskaanaolosta. Kaikki tuntuu nyt menevän ihan kohdalleen, tätä en ole kokenut ennen. Aikaisemmissa raskauksissa kaikki on kiukuttanut ja ärsyttänyt aamusta iltaan. Jopa töissäolo tuntuu mukavalta. No ei nyt sentään niin mukavalta ettenkö jo laskisi päiviä äitiysloman alkuun.

Mielenkiintoisia ajatuksia ja kokemuksia teillä kestovaipoista. Mua kiinnostaisi koittaa, mutta jaksanko sittenkään sitä extratyötä, mikä kestoihin liittyy. Kunpa joku tuttu saisi sytytettyä muhunkin innostuksen.

Hyviä vointeja!

Semlis rv20+4

Vierailija
27/38 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkin loistanut poissaolollani taas jonkin aikaa ja listakin oli jäänyt päivittämättä. No, nyt lupaan taas reipastua.

Olo on ollu melkosen huono niinkuin kaikki msn:ssä käyvät jo tietävätkin halusivat tai eivät ;D joten on jääny palstailut vähän vähemmälle.

Mutta jospa taas pikkuhiljaa elämä alkais voittaa!

Onkohan täällä muuten paljon porukkaa jotka eivät ole syystä tai toisesta yhteisössä mukana?

Palajan illemmalla paremmin!

Oikein hyvää marraskuun alkua kaikille!

piipaa ja pikkuMimmi 21+3

Vierailija
28/38 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktivoidun taas pidemmän tauon jälkeen. En ole saanut kirjoiteltua mitään taas vähään aikaan kun ei ole ollut oikein mitään kerrottavaa :D. Lueskeltua tulee silti joka päivä tätä pinkkaa.

Oli muutamia uusiakin tullut joukkoon, tervetuloa minunkin puolestani!

Ja monella mukavia rakenneultrakuulumisia, kiva juttu :)

Itsekkin olin mieheni kanssa tiistaina rakenneultrassa ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Tosin pikkuinen oli ja pysyi todella kippurassa (siis sikiöasennossa tarkoitan tietenkin..) yli puolet ajasta ja nukkui sikeästi eli meinasi koko ultraus siirtyä toiseen päivään. Sain sitten " käskyn" vähän kävellä ja pomppia :D jotta heräisi muttei auttanut. Kävin sit pissalla ja se olikin tehokas keino herättää pikkuinen. Ultraaja siis sai otettua tärkeimmät kuvat joten kuten mutta itselle jäi vähän sellainen fiilis että oli hosumisen meininkiä ilmassa kun alkoi ultraajalla jo olla kiirekkin (oli muuten jo valmiiksi myöhässä melkein 10 minuuttia...). Että tällä kertaa kun rakenneultrasta läksin niin ei tullut sitä helpottavaa fiilistä niin kuin kahdessa aikaisemmassa raskaudessa on tullut, jäi vain mietityttämään että saikohan se täti nyt kunnolla katsottua sinne kohtuun kun hosukin sillä lailla...? Sanoi siinä vielä vähän ennen kuin lopetti ultraamisen että ei hän nyt sitä toista kättä ennättänyt näkemään mutta eiköhän se siellä ole missä kuuluukin :/.

Mietinkin itsekseni tässä että oonko ylihysteerinen jos käyn vielä yksityisellä tsekkaamassa tilanteen AJAN KANSSA? Kun täytyisi itselle tulla se helpotuksen tunne sen rakenneultran jälkeen että kaikki on ok, josko kanssasisaret ymmärrätte mitä tarkoitan?

Siispä tietääkö kukaan mitä ultra/rakenneultra näillä viikoilla (21->) maksaa täällä Tampereella ja osaatko suositella jotakuta tiettyä?

Onko muuten rakenneultrassa jokin " aikajakso" jonka sisällä se tulisi otattaa? Vähän niinkuin np-ultrassakin on?

Muuten menee niinkuin kuuluukin :). Olo on hyvä, mielialat vaihtelee ylös ja alas mutta mukavinta tässä on se pirteys ja ylienergisyys, josta aion ottaa kaiken irti ennen närästämistä, liitoskipujen ja selkäsäryn alkamista (eiköhän ne tutut vaivat sieltä saavu minulle jälleen niin kuin aikaisemminkin).

Sain viikonloppuna niin valtavan virtapiikin että hain rautakaupasta maalit, pensselit ym. tarvikkeet, myös sen hengityssuojaimen, ja mies sai irroittaa meidän kaikki väliovat (punaruskeat, yöks) ja minäpä olen nyt maalannut ne kaikki yhteen kertaan pohjamaalilla. Nyt sitten seuraavaksi oikea maali pintaan :))). Se homma on roikkunut jo reilun vuoden ja nyt siihen kyllästyneenä aloitin sen.

Meillä on nuorempi lapsista kipeänä, eilen nousu kuume päikkäreiden jälkeen yli 38:n. Tänään oli aamulla herätessään jo 39,1 eli pientä hoivaillessa menee varmasti loppuviikko. Kumpa itse säästyisin mokomalta taudilta, ja meidän eskarilainen myös. Meillä mies aloitti tämän tautikierteen jo viime viikonloppuna kun oli 2 päivää 40 asteen kuumeessa :(

Jahas, nyt täytyy aloittaa päivän kotityöt ja mennä tarkistamaan potilaan vointi.

Palataan taas!

Ansku78 rv 20+6

Vierailija
29/38 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä nousi korkea kuume ja oksensikin kerran. Nyt ollaan lepäilty, muttei tuo niin kovin kipeältä enää vaikuta. Jospa ei kuumetta enää nousisikaan tänään, niin voitaisiin huomenna pistäytyä valokuvauksessa päiväkodissa, vaikka vapaapäivää muuten vietettäisiinkin.

Yöllä esikoista hoitaessa tietenkin kehittelin taas kauhuskenaarioita siitä kuinka vaarallisesta taudista olisikaan kyse raskausaikana. Onneksi päivänvalo on taas vähän hillinnyt ahdistustani. ;)

Haettiin vihdoin vauvan vaatteet äitini vintiltä ja olen niitä nyt pessyt eilen ja tänään. Ihan uskomaton aine tuo etikka huuhteluaineena. Tyttökin ihasteli kuinka hyvälle vedelle vauvan pyykit tuoksuu. En taida koskaan enää muita huuhteluaineita käyttääkään, kun teki pyykeistä todella raikkaita. Pehmeydestä en osaa sanoa, kun kuivausrumpu ne pehmittää muutenkin. Ainakin kyseessä on varmasti luontoystävällisempi vaihtoehto, kun ei ole mitään lisäaineita ym.

Aatuska 21+6 huomenna alkaakin sitten jo kuudes kuukausi hui kauhistus

Vierailija
30/38 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, sivusta seuranneena, ja taisin joskus kertaalleen kirjoittaakin maalismammoihin, lukaisin viestisi Treen 4D mahdollisuuksista. Ainoa paikka taitaa toistaiseksi olla Terveystalo, jossa operaatio maksaa 200 e Kelan korvauksen jälkeen. Ite olen menossa kuun lopussa Hämeenlinnaan, jossa Kelan korvauksen jälkeen jää maksettavaa 120-150 e. On siis paljon halvempi ja ilmeisesti käyttää aikaa kauemmin kuin Trella.

Vierailija
31/38 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista olenko edes aikaisemmin kirjoitellut Maalismussukoissa, mutta ajattelin nyt kuitenkin kirjoitella kuulumisia jne... Aina silloin tällöin olen käynyt lukemassa mitä teille muille kuuluu, mutten vaan ole saanut aikaiseksi itse kirjoittaa. : /

Niin kuin muutkin on kirjoittanut, on todella hassau kuinka yht' äkkiä ollaankin jo puolessa välissä, vaikka alkuun tuntui että menee ikuisuus ennenkuin 12. rv on saavutettu. Minulla kesti ellotuista ja huonoa oloa rv 17 saakka, joten alku tuntui toooosi pitkältä!!!

Rakenneultra oli viimeviikolla, ja kaikki oli hyvin: vauva kasvanut normaalista, sydän sykki jne. Ja muutenkin omalta kohdalta kaikki tuntuu olevan hyvin. Sukupuolta ei kysytty vaikka pikkasen ois kyllä tehny mieli. Mutta ei tiedetty esikoisestakaan sukupuolta etukäteen niin ei nytkään haluta tietää.

Joku kyseli, kokemuksia yli 1-vuotiaan kanssa samassa huoneessa nukkumisesta... Mekin asumme kaksiossa, joten nukutaan edelleen esikoisen kanssa samassa makkarissa. Esikoinen nyt 1,5 v. Ei mitään suurempia ongelmia tässä järjestelyssä, vaikka edelleen heräänkin 1-3 kertaa yössä laittamaan tuttia... Ehkä tosiaan lapsikaan ei havahtuisi yöllä herkästi vanhempien ääniin jos nukkuisi eri huoneessa, mutta toistaiseksi vielä mennään näin.

Tosin nyt kyllä suunnitellaan kolmioon muutamista, koska tosiaan toinenkin lapsi tulossa. ; )

Mango rv 21+6

Vierailija
32/38 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa niin kovasti, kun koko ajan on pinna kireenä. Jotain piristystä kaipaisi tosissaan. Lauantaina piti mennä ystävien luokse Halloween kemuihin, mutta eipä tarvitse mennä, kun tuo tyttö on niin flunssainen.

Normaalistikin syksyisin on mieli vähän maassa, kun pimeys " yllättää" joka vuosi. Onneksi eletään jo marraskuuta ja kohta voi alkaa asennoitua jouluun, joka on ihan ehdoton suosikkijuhlani.

Saa nähdä ensi viikolla pitääkö hakea sairaslomaa supisteluiden takia. Nyt kun ollaan tytön kanssa lepäilty pari päivää, on tilanne rauhoittunut. Töissä suhtautuvat kyllä todella huonosti, jos joudun sairaslomalle jäämään. Koulutuskeikat painavine kasseineen, seisomisineen ja kävelyineen on vaan niin rankkoja hoitaa. Yleensä on vielä iltapäivästä kiire junalle ym. että on pakko pinkoa, vaikka pahaa tekisi. Jospa sitä 1,5kk vielä jaksais, niin sitten olisi tammikuussa enää 8 työpäivää jäljellä.

Aatuska 22+

Vierailija
33/38 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kuulunut kaksi vuotta sitten maalismussukoihin ; ) Meillä siis viimevuoden maaliskuussa syntynyt 1v8kk poikatermiitti. Voineen kertoa että kun odotusaika menee niin nopsaa niin niin menee tämä vauva ja taaperoaikakin. Jäin miltei 2 vuotta sitten työstäni jo sairaslomalle joka sitten jatkui äippälomalla ja tuntuu kuin siitä olisi kulunut vasta korkeintaan vuosi. Aika menee hurjaa vauhtia. Vielä nautiskelen hoitovapaasta vuoden verran. Mihin katosi meidän pikkuvauva? Nyt jo iso poika ja varsinainen touhutoope.

Joku kyseli hyvää ultraajaa tampereella. itse kävin rakenne ultrassa Tuukka Tarkkilalla koskiklinikalla. Erittäin pätevä joskin hieman tyly vanhahko mies mutta asiansa osasi. Kertoi yksityiskohtaisesti ultrakuvasta kaiken niin ettei jäänyt mitään epäselvää, myös näytti pikkukikkelin jota poju esitteli auliisti kohdussa. Hän tekee aina ultrauksen alakautta että siihen pitää varautua mutta suosittelen häntä. Moni ystävänikin on käynyt hänen vastaanotollaan ja tykänny hänestä. Hintaa en muista mutta jotain 100 euron luokkaa se oli korvausten jälkeen. 4D ultraa siellä ei ollut eikä taida olla vieläkään mutta hyvät ultralaitteet.

Onnellista odotusta uusille maaliskuisille! Sori että tulin uteliaisuuttani tänne kurkkimaan. Poden ikuista vauvakuumetta ; ) Vaikka kolme tenavaa jo olen pyöräyttänyt. Silti meille ei nyt tule vauvoja..vielä..lähivuosina..ehkä kuitenkin joskus..iltatähti ; )

Vierailija
34/38 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta edellisestä viestistä tuli mieleeni, että kun me käytiin Koskiklinikalla np-ultrassa aikaisemmin syksyllä, oli heillä siellä koekäytössä silloin sellainen uusi ultralaite, joka mahdollistaa myös 4D-ultran. Eli siis kannattaa sieltäkin kysellä, josko olisivat laitteen ottaneet käyttöönsä ja tekisivät jo nykyisin 4D-juttujakin.

Itse ollaan menossa näillä näkymin vain tuollaisen tavalliseen, Lempäälän kunnan kustantamaan 2D-rakenneultraan ensi viikolla, mutta katsoo nyt sitten miten käy. Kasvaako nälkä syödessä. Ja varsinkin, jos on tuo kunnan tarjoama ultraus huono, niin ehkä sitten tulee mentyä omakustanteisesti vielä yksityisellekin puolelle, milloin varmaankin tulee valittua tuo 4D. Kauhean kauas ei kyllä ehdi täältä lähteä, joten jos ero Treen ja Hämeenlinnan välillä on 50 ¿, on se varmasti liian vähän, jotta me molemmat olisimme töistä poissa kokonaisen päivän...

Tällaisia pohdiskeluja perjantain kunniaksi. Mukavaa viikonloppua kaikille!

t. Naapukka (19+3)

Vierailija
35/38 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas meni viikko niin nopsaan, ettei koneella kerennyt muuta kuin postit lukea.

Kiva on kyllä lukea teidän rakenneultrakokemuksia! Meillä on se edessä tiistaina, hieman kyllä jännittää!! Saa nyt nähdä että kysytäänkö me sukupuoli, olimme eka sitä mieltä että kysytään, mutta nyt avo on sitten alkanut hieman epäröidä.. Onpahan tässä aikaa vielä miettiä :)

Olo on ihan hyvä, mitä nyt nälkä on koko ajan. Hirvittää ihan se ruoan ( ja herkkujen) määrä minkä nykyään vuorokauden aikana saa itseensä survottua.. Paino on noussut nyt varmaan jotain 4-5 kg, ja puolivälissä siis aletaan pikkuhiljaa olla.

Hyvät viikonloput kaikille!

Vierailija
36/38 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään aikaan en ole ehtinyt palstautumaan, joten nyt juttua oikein urakalla, mutta vähemmän omaa napaa.

NUKKUMISESTA;

Meillä nukutaan kaikki samassa huoneessa, eli esikoinen 4,5 v ja toinen 1,9 kk eivätkä ole vieläkään lähdössä kun vauva tulee. Ei ole kiinni tilasta, huoneita on vaikka muille jakaa kun on vanha maalaistalo, mutta haluan pitää lapset lähellä myös öisin. Esikoinen muuttaa omaan huoneeseen sitten kun itse niin tahtoo. Kakkonen tulee edelleen joka yö viereen, toivottavasti oppii pysymään omassa sängyssä ennen kuin kolmas syntyy, mutta onhan tässä vielä hyvin aikaa.

Sänkyhommia ei lasten läsnäolo haittaa, ovat molemmat sikeäunisia ja jos sattuisivat heräämäänkin niin nuorempi ei ymmärrä ja vanhempi on niin tokkurainen öisin ettei tajuaisi mitään. Sitä paitsi voi sitä harrastella monessa muussakin paikassa kuin sängyssä :)

KAKSIOSTA:

Myös me asuttiin aikanaan esikoisen kanssa kaksiossa, ja ihan hyvin mahduttiin. Luulen, että niin kauan kuin teitä on kolme ja lapsi alle 3 v. niin mahtuu hyvin. Sen jälkeen voi tulla tilan puute.

KESTOILUSTA;

Meillä on kestoiltu molempien kanssa vauvoina, mutta ei sitten enää vähän vanhempana. Vallankin tämä nuorimmainen juo todella vähän, mutta toisaalta kakkaa usein, joten vaippaa ei käytännössä vaihdeta muulloin kuin kakan jälkeen, yleensä 3-4 kertaa päivässä. Joten kertiksiä ei kulu ihan kauheasti, mutta kestovaippoja joutuisi vaihtamaan paljon useammin. Mutta jos pissailisi enemmän niin kestoiltaisiin kyllä. Haluaisin tällä kolmannellakin kestoilla, mutta saa nähdä kuinka tulee käymään, vähän epäilyttää sen onnistuminen.

TALVIVAATTEISTA:

Kokeilkaa ensimmäisenä isännän vaatteet läpi, mä olen aiemmissa raskauksissa kulkenut talvet miehen ulkovaatteissa. Mulla on oma nahkatakki jostain 90-luvulta, jolloin kaikki oli kamalan suurta, joten se saa kelvata nytkin muuten kuin ulkoillessa. Ei mikään kovin hieno mut menee ihan hyvin.

PAINONNOUSUSTA:

Aiemmissa raskauksissa on tullut 20 ja 22 kiloa, ja kaikki on lähtenyt imettämällä pois. Olen tehnyt tässä hiljaista tutkimusta tuttavapiirissä ja todennut, että ne jotka saa kiloja vähän enemmän, tuottavat enemmän ja pitempään maitoa. Asia ei tietenkään ole näin yksinkertainen, vaan siihen vaikuttaa monet muutkin seikat, mutta uskon tosissaan että tässä on perää. Joten älkää niitä kiloja surko, kuuluu asiaan ja auttaa imetyksessä!

NUKKUMISVAIKEUKSISTA:

Aiemmissa raskauksissa olen siivoillut ja syönyt pitkin öitä kun ei ole saanut nukuttua, tässäkin meinasi niin käydä mutta minä vain päätin että nukun. Ja nyt onkin mennyt kuukausi aika hyvin, heräilen oikeastaan vain lasten takia. Vessaankaan en mene, ellei meinaa rakko räjähtää, ja kummasti sitä pärjää vaikka mukamas on hätä. Jos nousen niin sitten valvon. RAKKOKOULUA kannattaa käydä, onneksi sain vinkin jo ekaa odottaessani. Eli ei mennä heti kun siltä tuntuu, vaan vasta sitten kun on pakko. On myös tärkeää, että juo paljon, sillä voimakas virtsa ärsyttää rakkoa ja saa aikaan hädän tunteen.

¿SISÄISTÄMISESTÄ¿

Elkäähän huoliko, ehditte kyllä ihan hyvin tottumaan ajatukseen vauvasta, ja luultavasti moni kerkiää kiroamaan moneen kertaan että tulis jo ulos¿ Luonto hoitaa tehtävänsä, ja etenkin viimeinen raskauskolmannes, joka onneksi on vielä kaukana edessäpäin¿

OMAA NAPAA:

Ultrassa käytiin, kaikki hienosti. 305 g grammaa pientä muksua siellä koitti mennä karkuun. Kertaakaan ei neuvolatäti ole saanut sydänääniä kunnolla kuuluviin kun pakenee alta pois. Esikoinenkin oli melkoinen myllertäjä ja myös levoton vauva nukkumista myöten, joten hiukan kauhulla odotellaan¿ Pyydettiin sukupuoli lapulle, kun ei oltu varmoja halutaanko tietää. Hetkittäin se lappu polttelee tuolla kassissa (en ole uskaltanut koskeakaan), mutta yhdessä katsotaan, jos katsotaan. Mulla on ollut tyttöolo, mutta ihan kuin pippeli olisi kuvassa vilahtanut¿

LIITOSKIVUT ja nivelten löystyminen vaivaa jonkin verran, ja kaiken kukkuraksi olen saanut iskias-vaivan.. Onko jollain kokemuksia, miten sitä voi helpottaa tai estää, ettei kävisi pahemmaksi? Tiedän, etten siitä eroon pääse ennen kuin lapsi on ulostautunut.

Maaria 20+3

Vierailija
37/38 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näyttää moni käyneen rakenneultrassa ja hyviä kuulumisia on, tosi mukavaa:)

Täälläkin nyt sitten puoliväli ylitetty!!:D

Meillä se ultra olis tiistaina ja jännittää ihan pirusti! Ihan sen takia , etten vielä tunne mukulan liikkeitä säännöllisesti...välillä tuntuu semmosta ihan pientä " hiplausta" , mutta ei kovin usein. Onko muilla ollut näillä viikoilla samanlaista?? Siis, että liikkeet tuntuneet harvoin...kun monilla täälläkin on liikkeet tuntuneet jo monta viikkoa ja oikein kunnolla.

Niin ja pitääkö siinä rakenneultrassa olla rakko täysi? jotenkin muistelisin niin...

Rauhallista sunnuntain jatkoa!

Aleida 20+2(hui!:) )

Vierailija
38/38 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aleida! minäkin tunsin vain pientä liikettä noilla sinun viikoilla. Syyksi selvisi edessä oleva istukka joka tehokkaasti on vaimentanut nuo alku puolikkaan liikkeet. Vieläkin tuntuu liikettä vain kun olen makuullani mutta nyt kuitenkin jo ihan selvästi :o)

Mahan koosta aiemmissa raskauksissa ei ole hajuakaan noin mittoina kun en ole mitannut vy:tä. Seuraavan neuvolan jälkeen voin sitten verrata sf mittaa että mennäänkö samoissa kuin ennen. Tänään erehdyin puntarille ja nyt on sitten paino noussut 10kg tasan, huoh! mutta ei huolta vaikka joudunkin taistelemaan joka ikisen gramman pois myöhemmin kun en kuulu niihin onnellisiin jotka vaan laihtuu kun imettää. Mutta mulla on sitten koko loppu elämä aikaa vahtia painoa niin en ressaa nyt vaan nautin ja syön kun joulukin tulee :o)

Niiloakseli rv 21+6