Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijainen oli haukkunut minut oppilaille. Oppilaat kertoivat tuohtuneena, etta sijainen oli valittanut heille, etta en ollut suunnitellut tunteja hanelle. No en ollutkaan,

Vierailija
28.10.2007 |

koska olin vuodepotilas ja tosi sairas. Sijaiselle kyllä maksetaan työstä, itse asiassa tuntityöläisenä enemmän kuin virkaopettajalle. Oppilaat olivat loukkaantuneet puolestani ja siksikin, että joku vieras kehtasi tulla arvostelemaan heidän opettajaansa. Muistan, miten itse sijaisena väänsin tuntisuunnitelmia tuntitolkulla tohkeissani :) No, ehkä sijaiseni huomasi, että ala ei hänelle sovikaan, ja kokemuksesta oli hänelle siten hyötyä. Opettajan pitää olla idearikas, nopea ja nokkela. Kiitos, sainpa vuodattaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi tunti valmiina kun tulen sijaistamaan? Joskus pitää kysyä että missäs kohtaa te menette? Olipas sulla asiaton sijainen.

Vierailija
2/6 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole saanut sinulta tietoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/6 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/6 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuntien tosiaan pitäisi olla heille valmiina. Valitettavasti kun on poissa, on siihen syy se että ei VOI tehdä töitä. Lapseni oli sairaalassa ja sijainen soittaa minulle sinne että toisitko koululle kokeita. Vaikka siellä on kansiotolkulla kirjantekijän matskua mistä jokainen ope itse vaan kopsaa haluamansa jutut kokeeseen.

Vierailija
6/6 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä ne kirjasta ja hatusta vetäisen - mutta huomaan kyllä, että nii ntekevät useijmmat virkaopettajatkin. (Opetus yliopistolla, missä normaalisti työskentelen [mulle nämä luokan- ja aineenopensijaisuudet on lähinnä vaihtelua ja seikkailua] on ihan toisenlaista, se pitää oikeasti valmistella ja suunnitella, mutta niinpä sitä ei olekaan kenelläkään 6 tuntia päivässä...)

Minä en koskaan ole haukkunut varsinaisia opettajia lapsille, mutta olen kyllä useinkin vastannut lasten esittämiin kysymyksiin että " En tiedä" , kun kysymys on koskenut jotain suunnitelmaa joka opettajalla on ollut vaikka seuraavaksi viikoksi - tai kenties jopa täksi päiväksi, mutta suunnitelma ei ole tullut minulle asti. Kun en tiedä niin en tiedä: nyt tehdään jotain minkä minäkin tiedän.

KOKEITA en silti suostu sijaisena tekemään, ellen ole sijaisena niin kauan, että olen sen asian myös opettanut ja ehdin ne kokeet myös tarkastaa. Kyllä kokeet on sen opettajan tehtävä, joka tietää, mitä oikeasti on opetettu ja kokeen tekijän on myös tarkastettava se koe. Muuten lasten/opiskelijoiden oikeusturva on todella vaarassa. Eihän se käy, että joku sijainen tulee ja laatii kokeen, johon kokoaan juuri ne tehtävät, jotka varsinainen opettaja on hypännyt yli...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi