JOULUISET töppöset ja uusi viikko!
No niin, pitkästä aikaa ....olipa viime vko, huh huh..
Kirjottelinkin tänne yks pvä pitkän sepustuksen, mutta kävi samoin kuin nefilille ja kirsikalle-muistankohan oikein-sain kirjoitukset katoon..great..
No, nyt uus yritys...olipa joo tosiaan vko...ainahan noi muskarit ja mammatapaamiset( porukka, jolla esikot saman ikäset ja rupee seuraavia olemaan kans) vie omansa, mutta kaikkein isoin juttu oli, että meillä todettiin vesivahinko...että great!!..jääkaappi aiheuttanut ja nyt keittiön lattia pilalla...no, jos jotain pos.asiasta hakee, niin emme mitä ilmeisemmin joudu maksumiehiksi...Ostettiin nimittäin tää talo kesällä uutena, joten menee rakennuttajan ja/tai koneiden asennuttajan vastuuseen...By the way-tässä välissä KAIKILLE TALO JA TONTTIKUUMEILIJOILLE: kyllä se teille vielä onnistaa!! Saas nähdä, koska sitten tulee lähtö mummulaan, kun rupeevat lattiaa repimään...Muuten kyllä aivan ihana olla okt:n omistaja, velkainen joo :) niinkuin joku nimimerkki sitä hehkuttikin..
Vkoloppu menikin sitten hommissa...appiukko ja mies teki pihahommia-siellä sitä riittääkin sarkaa! ja suuret suunnitelmat...Anoppi oli sitten paljon vanhemman tytön kanssa, kuopus sompaili siellä täällä. Ja meikäläinen: tuntui, että en muuta tehnyt, kun koko ajan kotihommia..blaah..vaikka on apuakin, mutta kun katsot että ruokahuolto pelais ja muutkin....Nyt olo on ihan töttöröö...
SORI kauheesti, kun tulee niin omaa napaa..
HUomenna pitäs tulla porukkaa meille ME&I- vaatekutsuille--onko kenellekään tuttu?? Ootteko tutustunu muihin,Lingon&Blåbär-hih..tulikohan oikein.. yms.sellaisiin ja mitä mieltä ootte niistä?
Jaaha, on tullu pitkän aikaa ...niinpä annan tilaa muille...
OIKEIN HYVÄÄ VIIKKOA KAIKILLE JA VOIMIA, TSEMIÄ!!
t.hj+touhukas E ja hymytypy L
Kommentit (44)
Tämä onkin vähän erilainen koulu, kun sitä käydään yöllä. Viime yönä tyttö nukahti normaaliaikaansa, heräsi kuulema minuutiksi klo 5 ja klo 7.45 ja nousi ylös klo 9. Yö sujui siis loistavasti! Itse nukuin yhtäjaksoisesti 7,5 h, aivan mahtavaa! Anteeksi kaikille valvoville ja huonosti nukkuvien äideille tämä hehkutus, mutta tämä taisi olla 3. yö tänä VUONNA, kun sain nukkua noin pitkään yhtä kyytiä, joten ilo on ylimmillään. Tähän voisi tottua! :-D
Sitten noihin gallupeihin ynnä muihin:
[b]1-vuotis-/joululahja:[/b] tyttö on tykästynyt sekä isoveljen autoihin että nukkeihin. Taidamme hankkia molemmat lahjoiksi. Joululahjojen kanssa olen muuten tapani mukaisesti aikaisin liikkeellä. Vanhemmilleni on jo lahjat hankittu, samaten esikoiselle se " päälahja" . Inhoan yli kaiken viime hetken ryysiksiä...
Rusina ja Tinuri miettivät rokotuksia. Me taidamme ottaa [b]influenssarokotuksen.[/b] Tytölle taidan ottaa, kun kaupunki sellaisen tarjoaa enkä kyllä muutenkaan liiemmälti pohdi noita rokotuksia. :-) Tytölle hankitaan varmasti myös vesirokkorokotuskin.
[b]Yöhulinat tai - valvomiset[/b] kuuluvat olevan valitettavan yleisiä. En tiedä, ovatko ne meilläkään ohi, mutta ainakin tähän asti on tuo unikoulu sujunut hyvin. Kaikki sympatiani teille, joilla valvotaan syystä tai toisesta! Erityisesti [b]nefili[/b] jäi mieleen. Toivottavasti et kärsi masennuksesta, mutta jos näin on, on hyvä, että neuvolassa otettiin asia esille. Tsemppiä sinulle kovasti!
[b]Korvatulehduksia[/b] oli useammalla jouluntähdellä. Tuntuu kovin ikävältä, että niitä tulee jo näin pienenä. Meillä ei niitä Saralla ole vielä ollut. Esikoinen sai ensimmäisen 11 kk ikäisenä, ja ennen kitarisaleikkausta reilun 3 v iässä tulehduksia ehti olla lähemmäs 15. Olimme jatkuvasti miehen kanssa sairaana itsekin, kun esikoinen aloitti päivähoidon silloin 3,5 v sitten. Tuntuu, että vastustuskyky on sen jälkeenkin ollut aikasen surkea.
Kuulostaa siltä, että jouluntähdet kunnostautuvat [b]tuhotöissä![/b] Äitikuun kirjoitus sai kyllä naurun aikaan. Eihän tuhotyöt ole kivoja, mutta hauskasti kirjoitit. :-D Meillä lentelevät tavarat pöydiltä ja isoveljen kirjat saavat joskus aika kyytiä, mutta isoveljen myötä koti on aika turvallinen. Lue: mielenkiinnoton Saralle. :-)
Tänään taidan suunnata piitkästä aikaa kuntosalille. On aivan IHANAA, kun on kerrankin täynnä virtaa ja energiaa. Toivon kovasti, että tyttö nyt alkaa nukkua paremmin öitään. Mies saakin nukkua samassa huoneessa tämän kuopuksensa kanssa, ja minä olen evakossa ainakin ensi viikon, jotta päästäisiin hyvään alkuun. Toivottavasti tyttö tulee tässä isoveljeensä, joka " koulutettiin" aikanaan noin 10 kk iässä.
Talvista viikonlopun jatkoa!
Iituli + S 10,5 kk
Nefili taisikin huhuilla mua jossain vaiheessa, mutta yhtään viestiä en ole muka kerinny kirjoittaa pariin kuukauteen. Oon ollu tässä jo hetken töissä (ja ukko kotona) mut nyt olen taas vuosilomilla ja Mikki aloittaa tarhan harjoittelun kahden viikon päästä ja varsinaisesti sitten joulukuussa jää tarhaan vähän pidemmäksi aikaa. Pojat tulevat olemaan hoidossa max 4 päivänä viikossa 3-6h/pv mieheni vuoroista riippuen.
Perheemme isoin asia on ollu poikamme 3v. tutkimukset TAYSissa, hänellä on ADHD/autismiepäily päällä ja diagnoosi pitäisi tulla 5.12. mennessä. Ollaan oltu Taysissa koko perhe, välillä minä pojan kanssa, välillä isä ja lopulta poika yksin. Sen lisäksi Taysin työntekijä käy meillä säännöllisesti ja myös tarhassa. Tarha ja neuvola tekevät paljon Taysin kanssa yhteistyötä. Toivottavasti tuleva diagnoosi johtaa oikeisin terapioihin ym. ja helpottaa arkea!
Mikki on touhukas vesseli, mutta vielä tarvii sen henkisen tuen (sormeni) jotta uskaltaa kävellä. Taidat riittävät, mutta uskallusta puuttuu! Rytmi ihan ok, yöunet 10h ja päikkärit puolen päivän aikaan noin 2-3h. Välillä hetken hereillä aamuyöstä (entisen yömaidon aikaan) mutta muuten pojat nukkuvat suht' rauhallisesti omassa huoneessaa. Tsemppiä huonosti nukkuvien äitien vauvoille!! Iitulin vauva ei taida vieläkään nukkua hyvin....
Mutta nyt välipalan laittoon. Mukavaa sunnuntaita!
t.päivikki + mikki 11kk 1vk
Iitulillahan nuo yöt ovat parantumaan päin!!! Luin noita aikaisempia viestejäsi pinosta, sorry! Mutta siis hienoa, että unikoulu toimii!!!
t.päivikki
Voi pientä Onnia :( Onneksi on haava ruvennu paranemaan eikä ollu kovin kauaa hirveen kipeä... Yh, ku ihan puistattaa miettiä sitä kuinka kipeetä on käyny ja miltä se suu on näyttäny =/