JOULUISET töppöset ja uusi viikko!
No niin, pitkästä aikaa ....olipa viime vko, huh huh..
Kirjottelinkin tänne yks pvä pitkän sepustuksen, mutta kävi samoin kuin nefilille ja kirsikalle-muistankohan oikein-sain kirjoitukset katoon..great..
No, nyt uus yritys...olipa joo tosiaan vko...ainahan noi muskarit ja mammatapaamiset( porukka, jolla esikot saman ikäset ja rupee seuraavia olemaan kans) vie omansa, mutta kaikkein isoin juttu oli, että meillä todettiin vesivahinko...että great!!..jääkaappi aiheuttanut ja nyt keittiön lattia pilalla...no, jos jotain pos.asiasta hakee, niin emme mitä ilmeisemmin joudu maksumiehiksi...Ostettiin nimittäin tää talo kesällä uutena, joten menee rakennuttajan ja/tai koneiden asennuttajan vastuuseen...By the way-tässä välissä KAIKILLE TALO JA TONTTIKUUMEILIJOILLE: kyllä se teille vielä onnistaa!! Saas nähdä, koska sitten tulee lähtö mummulaan, kun rupeevat lattiaa repimään...Muuten kyllä aivan ihana olla okt:n omistaja, velkainen joo :) niinkuin joku nimimerkki sitä hehkuttikin..
Vkoloppu menikin sitten hommissa...appiukko ja mies teki pihahommia-siellä sitä riittääkin sarkaa! ja suuret suunnitelmat...Anoppi oli sitten paljon vanhemman tytön kanssa, kuopus sompaili siellä täällä. Ja meikäläinen: tuntui, että en muuta tehnyt, kun koko ajan kotihommia..blaah..vaikka on apuakin, mutta kun katsot että ruokahuolto pelais ja muutkin....Nyt olo on ihan töttöröö...
SORI kauheesti, kun tulee niin omaa napaa..
HUomenna pitäs tulla porukkaa meille ME&I- vaatekutsuille--onko kenellekään tuttu?? Ootteko tutustunu muihin,Lingon&Blåbär-hih..tulikohan oikein.. yms.sellaisiin ja mitä mieltä ootte niistä?
Jaaha, on tullu pitkän aikaa ...niinpä annan tilaa muille...
OIKEIN HYVÄÄ VIIKKOA KAIKILLE JA VOIMIA, TSEMIÄ!!
t.hj+touhukas E ja hymytypy L
Kommentit (44)
Imettäminen meinaan. Viime yönä sitten jaksoin olla antamatta tissiä ja ihan ok meni.
Tyttö heräsi eka kerran jo 23 aikaan ja sit vaan pyllystä taputtelin niin rauhoittui tosi nopeesti. ja seuraavan kerran heräsikin vasta 4.00, silloin sain myös tosi nopeasti rauhoittumaan. mutta aamuyöstä olikin varmaan tunnin välein hereillä. Aina kuitens rauhoittui nopeasti, vaikka itkien heräsikin. Mun mielestä se yö meni hyvin, saas nähdä miten ensi yö, joko se menee huonommin tai sitten nukutaan paremmin. Huomasin vain, että vaikka olen yöllä imettänyt, niin tyttö on n ukkunut huonosti, eli siitä ei ole ollut apua, niin sitten vain päätin, että se loppuu nyt. Kyl tää tästä. Ruhtinaallista oli kyllä nukkua tuo 5 h putkeen!
ei mulla muuta, mun täytyy lähteä syömään tällekin päivälle jotain ku alkaa ihan heikottamaan...
Kyllä se siitä oikeasti helpottaa, vaikka tuskin se sua nyt lohduttaa. Ainakin ajan kanssa menee ohi se valvominen.
Meillä esikoinen piti meitä tai minua hereillä puolitoista vuotiaaksi ja edelleen kun pikkuherra on kolme ja puoli, niin heräilee vaihtelevasti. Joskus menee kuukausi, ettei herää yöllä kertaakaan, joskus saattaa samana yönä herätä 3-4 kertaa. On vilkas tapaus ja kaikki päivän tapahtumat tulee uniin.
Tsemppiä sinne!
Täällä jatketaan samaan malliin kuin ennenkin! Neiti touhaa kovasti eikä äippä meinaa aina pysyä perässä. Kuuluu kai asiaan! =)
Tsemppiä kaikille unettomille ja allergioiden kanssa takkuileville ja samaten korvakipuisille. Allergioista puheen ollen, kaverin lapsi on myös allerginen ja heille lääkäri oli sanonut, että allergiatesti kannattaa vasta tehdä kun lapsi on täyttänyt ainakin vuoden, on kuulemma luotettavampi silloin. En sit tiedä, mutta kohtahan kaikki joulutähdet täyttää sen vuoden.
Siitä tulikin mieleen; joko ootte miettineet mitä ostatte joulukuisillenne 1v lahjaksi? Me ei oikein vielä tiedetä mitä pitäis ostaa, sit tulee vielä se joulukin... Rahaa toivoin neidille joululahjaksi, niin saa ostaa vaatteita joulun jälkeen alemyynnistä. Itse voi sit ostaa jonku lelun, että on ees jotain tekemistä aattona. =)
Onko teille kaupattu sitä influenssarokotetta neuvolassa? Aikooko mon i sen ottaa? Meillä kyllä th suosittelee sitä, mutta mä en aio sitä ottaa, kun kotosalla ollaan ja vasta ens vuoden puolella meen töihin. Tuleehan niitä flunssia kuitenkin.
Nyt neiti herppaa, istuu lelulaatikossa eikä pääse itse pois..
rusina & M
yö meni ihan plörinöiksi täällä.. Liekkö neiti ollu ihan liian väsy vai mikä...? No, eilen kuitenki sai banaania ja kakkaili sitten vähä väliä.. ja unet jäi kaksiin tunnin päikkäreihin. Mä varmaan aamuneljään mennessä heräsin jonku 5-10 kertaa rauhoittelemaan ja antamaan maitoa tytölle, sitten neljältä jo tuli itku.. kun eihän tuo rauhoittunu ollenkaan. Onneks mies otti tytön ja laitto sen vaunuihin nukkumaan ja nukkukin siinä sitten 6.30 asti.. Ja näytää neidillekkin flunssa tulevan, liekkö sitten siitä tuo yölevottomuus tullu.. nenä ainaki vuotaa ja yskiikin tuossa. No, isommatki meillä on nuhassa ja äiti kanssa.
Huomenna esikoinen täyttää 5v. ja sunnuntaina sitten juhlitaan.Eilen leivoin aamupäivän pakastimeen pullia, tiikerikakkua ja suklaapiirakan. Lauantaina sitten pitäs siivota,vaikka onki pyhäinpäivä että tänne viiittii suvun ottaa vastaan. Lauantaina tulee mun isä ja sisko poikansa kanssa meille ja ovat yhden yön:) saapa nähdä miten menee kun on kaksi vauvaa saman katon alla,ja Johannan yöt on mitä on...
Käytiin tiistaina Johannan kanssa kasvukontrollissa. uudet mitat on 8550g ja 73cm. Painokäyrä laskussa edelleen. Terkkari soittaa tänään kun puhuu lääkärin kanssa Johannan tilanteesta,kun se lastenpoli aika on vasta tammikuussa,että pitäiskö ottaa verikoe,jos vaikka näkys allergia siinä..Vaikka epäillä sopii,kun tämä versio oireilee lähinnä vain mahallaan:(
Mutta Johanna kaipaa seuraa:)
tintti ja Johanna 10kk
Huh, melkoista matalalentoa ollut muutama viikko, koulutus on ohi ja nyt päästiin tositoimiin työrintamalla. Olen töissä ollut tiiviisti tämän viikon ja olen vielä viikonlopun sitten on sentään viikon vapaata. Akseli on ollut kotihoidossa hoitajan kanssa, hyvin on mennyt, tosin poika protestoi syömättömyydellä ikäväänsä. Mutta sitten kun ollaan yhdessä, meillä on NIIN mukavaa.
En ole pinoja ehtinyt lukemaan, mutta valvomista ja allergioita olin silmäyksellä huomaavinani. Meillä olivat yöt tosi katkonaisia, mutta siirsimme pojan takaisin omaan huoneeseen ja avot! Poika nukkuu yön inahtamatta. Ilmeisesti yhteismajoitus häiritsi kaikkien unia ja mehän ollaan miehen kanssa ihan kivoja kun ollaan saatu nukuttua hyvin.
Toinen aikaa vievä asia on ollut tontin ostaminen ja talopaketin tilaamisjärjestelyt. Mutta nyt alkaa olla valmista ja nimet papereihin laitamme viikonloppuna. Vuoden päästä sitten pääsemme omaan kotiin! Jännää! Ja niin kovin kallista...
Mutta nyt suihkuun ja söpöstäytymään, passikuva edessä.
Kirsikka ja Akseli, huomenna 10kk
Huh, viime yö meni ihan kohtuullisin herätyksin (2-3 kertaa) eli zombievanne höltyy hiukan... Tosin nukahtelen imetyksen aikana niin omituisiin asentoihin, että niskat ovat jatkuvasti jumissa ja pää kipeä :P
[b]Influenssarokotteesta[/b]... Täällä on juuri menossa kova " sisäinen väittely" aiheesta, että laitetaanko ja kenelle laitetaan. Nimittäin
influenssa
on varsin erilainen sairaus kuin flunssa! Viime helmikuun alussa kun esikoinen sairasti influenssan, pelkäsimme oikeasti tytön hengen puolesta, niin kova oli kuume melkein viikon ajan ja tyttö sai antibioottilääkityksen vaativan jälkitaudinkin. Pikkuinen laihtui 2 kiloa kuumeen vuoksi, ja voitte arvata, että tuollaisessa 14 kilossa se on paljon :-( [b]Alpi[/b] onneksi nautti tuossa vaiheessa vielä hyvää suojaa äidin vasta-aineilla, mutta ensi vuodenvaihteessa (jolloin influenssa-aalto tyypillisesti iskee) tilanne on toinen :/
Pyysin neuvolasta reseptin rokotteeseen myös esikoiselle, sillä vain alle kolmevuotiaillehan tuo piikki laitetaan yhteiskunnan piikkiin (sic!). Mietityttää vain se, että esikoinen on saanut kaikista rokotteista aika tymäkät allergiaoireet ja Alpi vaikuttaisi olevan kananmuna-allergikko (rokotevirus on kasvatettu kananmunassa, minkä vuoksi herkille kananmuna-allergisille sitä ei voi antaa), mutta on täysi [b]?[/b], kuinka herkkä allergikko hän on kun ei koskaan ole saanut kananmunaa suoraan. Miettimistä siis vielä. ...Ja että pitäiskö itsekin rokotus ottaa!?
Noo. Eiköhän tämä pohdinta johonkin tulokseen johda. Onneksi rokote annetaan neuvolassa, ja terveyskeskus on ihan vieressä JOS jotain oireita rokotteesta tulee...
Tinuri, rokotusasioita pähkäillen
No, senhän olen tiennyt aiemminkin, mutta nyt on tytön kromosomit tutkittu (ainakin jollain tasolla). Kasvukäyntihan oli sairaalassa jo 8 vk sitten eikä tuloksia kuulunut, joten äsken soittelin (jo toisen kerran) sairaalaan. Hoitaja luetteli ensin, mitä verikokeita tytöstä oli otettu. Kaikki tulokset olivat täysin normaaleja. Tytön kasvua seurataan jatkossa neuvolassa. Toivon hartaasti, että tytön alkaessa nukkua öitään putkeen, pituuskasvukin voimistuu.
Tinuri, oli mukava kuulla sinusta, vaikka teillä olikin noita tulehduksia. Toivottavasti Alpi paranee mahdollisimman pian! Toivon myös sydämestäni, että teillä yöt paranevat ja allergia-asioihin tulee selvyys. Taitaa vain olla valitettavan pitkä taival edessä. Tsemppiä sinulle, ystävämme!
Luin muka äsken aimmeat viestit ajatuksen kanssa, mutta kovalevyni tyhjeni aika nopeasti. Omassa levyssäni taitaa olla jokin virus.... Tai sitten imetysdementia jatkaa voittokulkuaan vieläkin.
Kirsikalle onnittelut talo- ja tonttiasoiden tiimoilta! Tunnustan, että ihan kateeksi käy.
Samassa toivotan onnea myös kaikkiin unikouluihin!
Jospa mekin saisimme aikaiseksi sellaisen tässä kuussa. Ihan omaa saamattomuutta on sen aloittamisen venyminen. Sara herättelee öisin 3-5 krt. En ole aina varsinaisesti väsynyt, kunhan vaan ottaa periaatteesta päähän, että tuon ikäinen herättelee öisin. Soisin mieluusti, että tytto vieroittaisi itse itsensä yötissistä! Mutta ei meidän lapset niin tee, turha toivo. Eli on siis ryhdistäydyttävä! Lainaan kirjastosta sen Pantleyn kirjan ja kokeillaan ensin lempeämmillä menetelmillä.
Sitten autoasioihin: saan vanhempieni auton tammikuussa! Täytyy toivoa kovasti, että koslaan ei tarvitse tehdä isompia korjauksia. Auto on täysi ylellisyysvekotus täällä pk-seudulla, jos julkinen liikenne toimii. Tai ainakin kaksi autoa lapsiperheessä täyttävät sellaisen vaatimukset... Yhtä kaikki, se helpottaa kuitenkin arkea ja omaa mukavuudenhaluani paljon, joten enpä pode tämän enempää huonoa omatuntoa.
Saralle ei kuulu mitään ihmeempiä. Tyttö nousee itsekseen ilman tukea seisomaan ja ottaa askeleen pari ilman tukea ja siirtyy taas nelivetoon. Ruoka maistuu enimmäkseen hyvin. Sen 3 vk töissä piipahdukseni aikana otettiin sellainen malli, että päiväsaikaan syödään tuttipullosta Tuttelia. Se malli jatkuu, ja vähitellen siirrytään pois yö- ja sitten kaikista imetyksistä. Tyttö on tulisieluinen tapaus, mutta se on tietenkin vain yksi osa häntä. S osoittaa jo ihania huumorintajun ja kujeilun elkeitä. Tämä vaihe on hieno!
Mutta nyt lopetan jaarittelut.
Sateista päivän jatkoa!
Iituli
mutta [b] Tintti [/b] , sä jäit mieleen, koska meilläkin meni yö niin päin peetä, että itku tuli mullekin!! Melkein 4 h saatiin nukuttua klo 2-6 välillä... Poika oli hereillä sellaset 3h yöllä, ei saatu sitä nukkumaan. Hirvee huuto vaan kun sänkyyn yritti laittaa. Nukahti kyl hetkeksi aina mun syliin, mutta sänkyyn laittaessa heräsi heti huutamaan... Meni kyl toivo joo. Itse menin 21.45 sänkyyn, muttei uni tullu ja sit 23 tomas heräskin kokonaan:( Eli sinne kahteen asti tuli sit valvoskeltua ja riitaakin saatiin miehen kaa aikaseks. Kyllä taas NIIN tiedän miltä unen puute tuntuu.
Ja tänään siis lähtö sinne sukulaisiin. Kiva mennä kylään valvomaan yöt:) Ja herättää kaikki muutkin!
Lippu korkeella viikonloppuun sitten=) Tuun sit paremmalla fiiliksellä enempi juttelee, jos siellä nyt on aikaa olla koneella.
t. vuorostaan supervalittaja jkv ja t ekoilla päikkäreillä vasta nyt! Tais mennä mieheltä iteltäänki rytmit ihan päin mäntysiä..
Olempas minä nyt viimeaikoina kovasti täälä marissut vaikka monella on varmasti rankempaa allergioiden yms.
No, oltiin 10kk neuvolassa ja samalla sit tuli passitus lääkäriin, korvatulehdus taas. Ajat sitten mennyt laskuissa sekaisin et monesko on jo menossa.
Se sit osittain selittää meidän huonoja öitä.. meinas täti neuvolassa passitaa aatun jo sairaalaa unikouluun(sen verta näytti äiti väsyneeltä). Äitikin sai passituksen lääk. masennusta epäili, mene ja tiedä..
Pitkän huiskea poika meillä on 78cm
ja painoa 10750
ilmankos vaatteina mennee 80cm ja isommat :D
Sit siihen lehti G.
Meille tulee vauva, avotakka,mikrobitti ja guitrplayer. varmaan arvaatte mitkä 2 tulee minulle?
nyt menee poika taas vauhdilla tuhot mielessä...
n ja a
tortaita vaan kaikille mammoille ja tähdille :)
ilmottaudun elävien kirjoihin ja laitampa heti teille pienen testin näin torstai-illan ratoksi. koklatkaapa kun istutte siinä koneella ja hämmästykää :)
Kuinka fiksu jalkasi on??? (sitähän minäkin olen aina miettinyt ;) )
-Kuinka fiksu jalkasi on KOKEILEPPA Tämäpä hauska juttu........
Todennäköisesti yrität sitä useamman kerran nähdäksesi pystytkö
opettamaan jalkaasi.... Muttet kuulemma pysty!!! siispä:
1. Istuessasi pöydän ääressä, nosta oikea jalka irti lattiasta ja tee
sillä ympyrää myötäpäivään.......
2. Samalla kun teet sen, kirjoita ilmaan isoa numeroa ' 6' oikean käden
etusormellasi.
Arvaa mitä jalallesi tapahtuu......... Se perhana vaihtaa suuntaa..
ihan aikuisten oikeesti! Sille ei kuulemma voi tehdä mitään, näin vain
on....:)
nyt sohvalle telkkaa tsiikaan :) palaan paremmalla ajalla :)
mukavaa viikonloppua kaikille :)
ja tervetuloo uusille :)
tänä viikonloppuna tää mamma panee peitot heilumaan kun bongasin just tänä aamuna elämäni ensimmäisen oviksen digitaalisella testillä. oon käyttäny ovistestejä aikaisemminkin mutta IKINÄ en ole niillä mitään bongannu.
paree ukolla olla kuntoa sit viikonlopuksi ;)
--miilukka täpinöissään ja lenni huomenna 10kk--
Taustalta seuraaja vain kommentoi korvatulehduksiin liittyen... Eli Nefili, jos teillä on ollut paljon noita tulehduksia tiedäthän Kelan korvauksesta niihin liittyen? Itse en tiennyt kun ei noista pahemmin mainosteta... eli jos puolen vuoden sisällä todettu kuusi tulehdusta, korvaa Kela hoitotukea melkein 400 euroa., eli kannattaa pitää kirjaa =) ja tsemppia jaksamiseen!
Ja sille kuka kärvisteli ilman lääkitystä korvatulehduksessa: meidän lekuri painotti että on todella tärkeää hoitaa antibioteilla tulehdukset pois ettei tule liimakorvaa... Niin ne hoitokäytännöt vaihtelee paikkakunnittain...
Mukavaa viikonloppua kaikille!
minä kans taustailija..usein käyn lukemassa mutta en ole saanut pitkiin aikoihin kirjotettua.Meidän poika tuli just 10kk,eli joulukuun viim.päivä syntynyt.Ja jollain olikin aatu,siis varmaankin lempinimenä.Meillä on aatu aivan oikeasti :) kaks isompaa sisarusta leikkii kovasti ja pikkumies siinä mukana sotkee leikkejä.iso poika on,istualleen liikkuu ja kovaa!
korvatulehduksia on ollut meilläkin nyt kolme peräkkäin.pari viikkoa sitten loppui lääkekuuri ja maha on vieläkin aivan ripulilla.
onko täällä ketään kestovaippailijaa?minä oon aloittelemassa sitä hommaa ja otan vinkkejä vastaan.taskuvaippoja oon muutamia tilannut.ja ite ompelen myös.
lehtigalluppiin:meille meidän perhe,kodin kuvalehti
mukavaa viikonloppua kaikille.
J +lapsoset 10kk & 2.5v & kohta 4v
Siis minne tää aika menee???? Nyt on jo marraskuu, kaupat pursuaa jo joulukoristeita ja pian vietetään yksvuotissynttäreitä. =) Huh, ompas tämä vuosi menny nopsaan. En olis uskonu, kun kaikki sano että nauti tästä ekasta vuodesta, sillä se menee niin äkkiä. Nyt sen vasta tajuan!
[color=green] Miilukka [/color] olipas hauska testi, ei tosiaan onnistunut, vaan jalka alko meneen vastapäivään. =) Heh! Onnea bongattuun testitulokseen! Jos nyt sitten myös tärppäis! =)
Tervetuloa myös uusille! Kiva kun vielä tulee uusia tänne.
Meillä kävellään nyt myös sillai että pitää vaan yhdestä kädestä kiinni. Aika huteraa on mutta neiti tykkää, kikattaa ja ottaa huteria askeleita eteenpäin. Jänskättää varmaan kun ei tiedä pysyykö pystyssä vai kaatuuko kesken kaiken. Ruokakin uppoaa paremmin kun saa " lukea" seiska-lehteä samalla. Ei huomaakaan kun äiti lippaa ruokaa suuhun. Kauankohan vaan kestää, kunnes taas kyllästyy ja uutta kehiin.
Mä meen huomenna ja sunnuntaina töihin. En omaan työpaikkaan, vaan teen muutaman viikonloppuvuoron toisessa paikassa. Vähän jänskättää, mutta rahaa tarvin. Mieskin jo kyseli kuinka hän sitten pärjää kun meen tammikuussa töihin ja hän joutuu huolehtimaan neidin aamutoimista ja hoitoon viemisestä. Mä meen klo 08 töihin ja hän vasta 09 eli hän saa hoitaa viemiset, minä haen. =) Sanoin, että jos hän haluaa että oon vielä kotona, niin ollaan tosi köyhiä kunnes neiti on 3v tai sitten tilataan haikara kylään niin voin olla vielä kotona. Ei kommentoinu, mutta ehkä se haikara tilataan joskus ens vuonna kuitenkin. =)
Nyt pitää piipahtaa kaupassa hakemassa viikonloppuhyvää ja uus vauvalehti pitää ostaa. Otsikossa oli jotain unikoulusta...
Hyvää viikonloppua vaan kaikille!
r & m
äh, ei vaan ehdi!! Viikonloppukin ollaan reissussa, luen pinoja taas ens viikolla.... Nyt tulin vaan pikaisesti sanomaan moi :) Vertaistukea tarvittaisiin, meillä asuu täystuho 24h/ vrk, 11kk. Mä olen väsynyt!!!
Yöt vähän parempia taas, alkuyö jopa ok, aamuyöstä sitten heräillään ja kieriskellään ja piereskellään ja pidetään äidistä kiinni... mutta nää päivät, voih...
Pikkuinen kaatoi tuossa hetki sitten linna-shamppoo-pullon kylppärin lattialle, missä lattialämmitys... karsee haju siellä, kun en ihan heti huomannut vahinkoa! Olis teitty pitänyt varmistaa että ovi on kiinni ja pullot ylähyllyllä, tiedän. Silti, täystuho on _ l i e v ä_ ilmaus tuolle lapselle... Se on oikeesti ihan ihme venkura-kenkura, ei viihdy 10 sek sylissä, huppii tasajalkaa pinnasängyssään, hajoittaa kaiken, siis kaiken mihin koskee (! Eilen meni pleikkari, viimeviikolla jalkalamppu...). Keittiössä se ottaa oikein tukevan asennon, asettuu hajareisin laatikoston eteen ja alkaa viskoa kauhoja ja puuhaarukoita sellaisella vauhdilla ettei ole ennen nähty. isoveli oli -ja on kuin toiselta planeetalta - tuossakin iässä!! Mä siivoan, siivoan ja siivoan sen jälkiä ja kämppä on silti kokoajan kuin pommin jäljiltä. Väsyttää...
Hienot uutiset: tänään, 11kk tasan, seisoi hetken ilman tukea. Tästä se lähtee... varokaa maailma, minä tulen pian!!!
äitikuu ja rauhallinen isoveli 3v + pikkutuholainen tasan 11kk tänään!
Vai milloin ne jenkit sitä halloweenia juhlivatkaan?
Meillä on nyt [b]eka unikouluyö takana![/b] Tyttö nukahti normaaliin tapaansa joskus klo 23 jälkeen. Hän kuului heräävän eka kerran klo 2, jolloin samassa makkarissa nukkuva mieheni sai hänet nopeasti nukahtamaan uudelleen. Itse olin evakossa muualla...
Klo 4-5 kuului aika päättäväistä karjumista. Mies oli pitänyt tytön omassa sängyssä, ja lopulta pieni sisupussimme oli antanut periksi. Tyttö heräsi sitten klo 9. Tämä neljän tunnin unipätkä onkin top-3:n joukossa sitten heinäkuun. Eli siitä lähtien pisimmät unipätkät ovat olleet noin 3,5 h kestäviä. Jos oikein muistan...
Tarkoituksena on saada tyttö luopumaan kokonaan yösyötöistä. Imetyksen ajattelin lopettaa kokonaan noin kuukauden sisällä. Ensinnäkin minulle alkaa riittää tätä lajia ja toisekseen epäilen, ettei noista hinkeistä paljon enää heru maitoa.
Täytyy toivoa, että ensi yö sujuu sekin hyvin.
Hyvää pyhäinpäivää!
Tulen kirjoittelemaan ja kommentoimaan paremmalla ajalla vielä, sen lupaan!
Iituli - toiveikkaana
edelleen aamuyöstä heräilee pyörimään ja ihmettelemään, mutta alkuyö menee tosi hyvin.
Ainoa vaan että mun rinnat on hirmu kipeet imetyksen lopettamisen takia. On niinku olis kunnon pallot rinnoissa. No, sapahan hetken nauttia kiinteistä rinnoista. Kun maidon tulo loppuu, niin mitäköhän jää jäljelle...
ei mulla tässä nyt kummempaa, mukavaa viikonloppua kaikille!
saaraks ja tytteli huomenna 11kk.
Me täällä ootellaan että isistä kuuluis jotain kun joutui jäämään vielä täksi päiväksi Kemiin viikon tuuliongelmien takia, mutta meinas että tänään saavat myllyn pystyyn ja pääsee kotiin viettämään viikonloppua... Hekoteltiin tuossa yks päivä, että miksi tuulimyllyt pitää laittaa semmoseen paikkaan jossa tuulee koko ajan kun niitä ei voi pystyttää jos tuulee =D
[b]Äitikuu[/b]n tekstille oli aivan pakko nauraa, vaikka sympatiaakin täältä löytyy täystuhon äidille :) Tuli vaan niin hupaisia mielikuvia teidän ukkelista viskomassa tavaroita laatikosta =D Täällä on aika lailla samanlaista... Syliin halutaan vähän väliä, mutta ei siellä viihdytä vaan venkuloidaan miten sattuu, ruvetaan kiskomaan hiuksista tai jopa purraan olkapäätä =// Joskus harvoin (väsyneenä) saa jonkun aikkimiskohtauksen ja tulee halimaan oikein lujaa, mutta ne on harvinaisia :) Lassi on päättänyt nyt kaiken pitää olla joko lattialla tai ei missään. Pöydät tyhjentää heti jos sinne on jääny tavaraa, sängystä lentää kaikki ja jopa sohvan tyynyt lentelee lattialle :o Ruokapöydässäkin täytyy siirtää tabletit, kulhot, lusikat ym mahdollisimman kauas pojasta koska ne lentää aivan takuuvarmasti lattialle jos yltää niihin. Yhteen väliin sain syödä aamupalan rauhassa niin, että laitoin Lassin syöttötuoliin ja annoin pari lelua, mutta nyt nekin lentää vaan lattialle ja sitten ruvetaan karjumaan äidille että anna mullekin tai päästä lattialle. Eli aamupala syödään sitten " lennossa" pojan perässä juosten tai sitten yritän syödä yhtäaikaa kun syötän pojalle aamupuuroa :)
No joo, menipä taas vähän asian vierestä :)
[b]Unikoulua[/b] on moni " harrastellu" ja onneksi kuulostaa siltä että sehän toimii =) Toivottavasti nyt alkais kaikilla yöt parantua vihdoin ja viimein kun eiköhän se vuoden valvominen jo ala riittää :o
Lassi tepastelee tukea vasten jo tosi hyvin ja on alkanu pitää kiinni enää vain toisella kädellä. Hirveesti vaihtelee tukea eli saattaa yhessä vaiheessa pitää mun jalasta kiinni ja siitä siirtyykin pitämään pöydästä kiinni - pääsee noin kulkemaan ympäri kämppää =) Konttaustakin on alkanu nyt kokeilemaan vaikka mä jo luulin että jättää sen välistä :o Saapa nähdä miten käy kun kävely kiinnostais kovasti mutta se konttauskin olis kiva opetella =)
Tänään ollaankin menossa mun tädin pojan 1-vuotis synttäreille ja kuukauden päästä olis meillä juhlat =)
No mutta kylläpä poju vetäs TAAS niin minipäikkärit että... Samperi...
Pimmi ja Lassi joka ei osaa enää nukkua päikkäreitä
En edes muista koska oon viimeksi kirjotellu tänne, varmaan joskus kesällä! Mittoja käyn kyllä aina kertomassa kun neuvolassa on käyty, ja lukemassa muiden kuulumisia käyn suhtkoht säännöllisesti..
Meillä jo melkein kävellään! Tällä viikolla alkoi Onni kävellä jo pidempiä matkoja ilman tukea, mutta aina kun sitä alkaa kehumaan, niin johan alkaa kontata oikein pikavauhtia!
Viime sunnuntaina meille kävi tosi ikävästi. Lapset oli mummolla hoidossa, ja Onni leikki kastelukannulla, ja kun toi meno on vielä hieman huteraa niin Onni kaatui ja tietysti sillä oli se kastelukannun nokka suussa!
Onnilta sitten repeytyi puolet sen kitalaesta irti, sinne jäi semmonen hirveä palkeen kieli roikkumaan. No kun verentulo oli loppunut niin Onnihan nukahti ja vasta parin tunnin unien jälkeeen mummo näki miten pahasti oli käyny.
Ei muutakun soitto meille ja lähettii pikakiitoa hakemaan Onni mukaan ja lääkäriin. No tk:sta saati lähete sairaalaan ja siellä todettiin että mitään ei kannata tehdä kun suussa on niin paljon bakteereita että haavan ompeleminen aiheuttaisi vaan pahan tulehduksen. Ei siis muutakuin antibioottikuuri tulehduksen ehkäisemiseksi ja kipulääkettä että selvitään kivusta.
Maanantaina käytiin vielä kurkku-korva ja nenäpolilla tarkistuttamassa tilanne mutta samaa mieltä oli lääkärit myös siellä. Eli kotosalla mentiin velli ja maito linjalla. Tiistaina kokeiltiin jo sosetta kun reppana maiskutti vieressä aina kun joku söi, ja hyvinhän se meni alas.
Vielä en oo uskaltanu antaa mitään pureskeltavia Onnille, mutta soseita syö kyllä! Ja se kieleke sielä kitalaessa on jo alkanut kiinnittyä takasin, tosin vielä siellä on semmonen hirveä reikä ja kauheet naarmut. Parissa viikossa pitäisi kitalaen olla ehjä, eikä arpeakaan kuulemma jää.
On se vaan uskomatonta kuinka nopeasti voi lapsella parantua pahatkin haavat.Sunnuntaina illalla kun Onni itki kipujaan kovasti ja näin oikein kunnolla kuinka hirveässä kunnossa kitalaki oli, pääsi kyllä itku itseltäkin ja olin aivan varma että suu ei parane koskaan, oli se näky niin JÄRKYTTÄVÄ!
Mutta kummasti ollaan selvitty, ja Onni on pirteä ja iloinen itsensä! Tosin tuttia pitää koko ajan laittaa sille suuhun, ettei mikään lelu tms pääse repäisemään parantuvaa haavaa.
Ihmettelin että mitään jälkitarkastusta ei määrätty, mutta ajattelin neuvolassa käydä näyttämässä kuitenkin.
Nyt tuli omaa napaa paljon, mutta ehkä ens kerralla muutakin..
Olkaa varovaisia kastelukannujen kanssa, meillä ei lapset niihin enää koske!
4äippä ja Onni
Nyt on ilmeisesti sitten toinen korva vuorossa (Alpi riuhtoo nyt oikeanpuoleista korvalehteä ja itkeskelee), tulehdus vain vaihtoi puolta :-( Taas yritetään selvitä kipua lääkitsemällä, kuumetta ei ole vielä noussutkaan. Huokaus, pakko nyt sitten viimeinkin alkaa " kaikettomalle" imetysdieetille, kun tähän saakka olen yrittänyt jättää ruokia yhden kerrallaan pois omasta ruokavaliostani :P Tulehduksiin kun voi olla syynä esim. maitoallergia :-( [b]jkv[/b], en minäkään usko että mistään testeistä on hyötyä ja lääkärikin sanoi että eliminaatio-altistus on oikeastaan ainoa tapa päästä " pahisten" jäljille. Joka tapauksessa se veren vasta-aineita ruokaryhmille mittaava RAST-koe otetaan, kun ei sitä koskaan tiedä, vaikka jotain näkyisi. On totta, että testit eivät näin pienillä ole luotettavia, mutta ainoastaan negatiivisessa tapauksessa. Positiivinen testitulos kun on sitten ihan oikeasti allergian merkki.
Jottei menisi aivan valivaliksi ja allergiarutinoiksi, niin vastaanpa [b]lehtigallupiin[/b]: Meille tulee tilattuina lehtinä musiikkilehti Rumba, Image, Avotakka (jouluun saakka), Deko (sekin jouluun saakka) ja Kotivinkki plus paikallinen sanomalehti, joka on kyllä lähinnä säälittävä... Aamulehteä olen tilaillut satunnaisesti, mutta näin pikkuvauvaperheessä lehdet tuntuvat jäävän lukematta niin tilaus on nyt nukkumassa :) Olisinpa minäkin :D Postiluukusta tipahtelee myös näitä kanta-asiakas-, järjestö- ja yhdistyslehtiä. Irtonumeroita ei juurikaan tule harrastettua, ellen tiedä lehdessä olevan jotain takuukiinnostavaa.
Ohoh, AURINKO paistaa! Hyvää Kekriä kaikille :) Paranemisia kipeille, unia unettomille.
Terveisin Uneton Pirkanmaalla eli Tinuri plus USB-piuhaa pureskeleva Alpi