JOULUISET töppöset ja uusi viikko!
No niin, pitkästä aikaa ....olipa viime vko, huh huh..
Kirjottelinkin tänne yks pvä pitkän sepustuksen, mutta kävi samoin kuin nefilille ja kirsikalle-muistankohan oikein-sain kirjoitukset katoon..great..
No, nyt uus yritys...olipa joo tosiaan vko...ainahan noi muskarit ja mammatapaamiset( porukka, jolla esikot saman ikäset ja rupee seuraavia olemaan kans) vie omansa, mutta kaikkein isoin juttu oli, että meillä todettiin vesivahinko...että great!!..jääkaappi aiheuttanut ja nyt keittiön lattia pilalla...no, jos jotain pos.asiasta hakee, niin emme mitä ilmeisemmin joudu maksumiehiksi...Ostettiin nimittäin tää talo kesällä uutena, joten menee rakennuttajan ja/tai koneiden asennuttajan vastuuseen...By the way-tässä välissä KAIKILLE TALO JA TONTTIKUUMEILIJOILLE: kyllä se teille vielä onnistaa!! Saas nähdä, koska sitten tulee lähtö mummulaan, kun rupeevat lattiaa repimään...Muuten kyllä aivan ihana olla okt:n omistaja, velkainen joo :) niinkuin joku nimimerkki sitä hehkuttikin..
Vkoloppu menikin sitten hommissa...appiukko ja mies teki pihahommia-siellä sitä riittääkin sarkaa! ja suuret suunnitelmat...Anoppi oli sitten paljon vanhemman tytön kanssa, kuopus sompaili siellä täällä. Ja meikäläinen: tuntui, että en muuta tehnyt, kun koko ajan kotihommia..blaah..vaikka on apuakin, mutta kun katsot että ruokahuolto pelais ja muutkin....Nyt olo on ihan töttöröö...
SORI kauheesti, kun tulee niin omaa napaa..
HUomenna pitäs tulla porukkaa meille ME&I- vaatekutsuille--onko kenellekään tuttu?? Ootteko tutustunu muihin,Lingon&Blåbär-hih..tulikohan oikein.. yms.sellaisiin ja mitä mieltä ootte niistä?
Jaaha, on tullu pitkän aikaa ...niinpä annan tilaa muille...
OIKEIN HYVÄÄ VIIKKOA KAIKILLE JA VOIMIA, TSEMIÄ!!
t.hj+touhukas E ja hymytypy L
Kommentit (44)
[b] Heinäjoululle [/b] heti alkuunsa; älähän siellä ole pahoillasi, mä oon itsekin unohtanu koko kysymyksen=) Mutta ollaan sit varmaan jonotettu samaan aikaan käytävällä sapuskaa;) Ehkä? Kiva ruljanssi teillä tiedossa sen lattian kanssa:/ Nyt ei muuta kun toivotaan että lasku menee jollekin ihan muulle kuin teille! Mun mielestä hassua, jos teille tulee.
Mä en muuta viikonlopusta muistakaan, kun eilen järkytyin niin suuresti kun vaihdoin tomaksen lakanoita, niin huomasin et patjan pohja on [b] homeessa [/b]!!! Miten mä en oo sitä huomannu? Ei kai se viikossa kuitenkaan homehdu!? Tuli melkosen huonoäitiolo:( Reppana nukkunu siinä ties kuinka kauan, vaan onneks ei mitään lunssia tms. oo ollu. Tänään sit uutta patjaa hakemaan ja supertuuletukset kehiin joka unien jälkeen, kun hikoilee poika aika paljon. Petarikin on ja kosteussuoja oli pienempänä... Järkyttävää.
[b] Tintti [/b] saikin osansa mun vuodatuksesta tän patjahärdellin kanssa:) Hei vaan sinnekin! Ja [b] sonetenkin [/b] kans la rupateltiin vähän! Kyl se on hyvä paikka akuuteissa tilanteissa, pääsee heti purkaa tuntojaan siellä;)
Poju taitaa tuol heräillä. Ihanan synkeää alkuviikkoa kaikille;) Täälä ainakaan ei pysty tosta säästä kovin piristymään.
t.jkv ja reppana t
kun en maininnut ollenkaan, et mesessähän me tintin+soneten kans juteltiin. On se sit hyvä paikka...siis mikä? ;)
Tuntuu jo että päivä on paremmalla puolella...Me herättiin jo 5.30 Johannan kanssa, ja tyttö meni jo kello9 unille.. oltiin sitä ennen jo ulkona, ja nyt tuolla jo sataa vettä tuon tuulen/myrskyn lisäksi. Muutenki nukuin niin huonosti yön,että ei oo toista.. Mulla oli herätyskello soimassa 6.30 kun naapurista tuli poika hoitoon,niin olin niinku koko yön varuillani milloin se soi ja nukuin koiran unta. Ensi yönä varmasti väsyttää ja kovasti...:(
Tosiaan olipa kiva jutella mesessä joulukuunvauvan kanssa:)
Eilen käytiin kattoo naapurissa 3viikon vanhaa poikavauvaa, ja vauvakuume senkus kasvaa... ;) pitää kyllä pari vuotta malttaa ennen kuin ees uskaltaa puhua miehelle uudesta vauvasta..
Mutta lähen puuron keittoon...
tintti ja Johanna ylihuomenna 10kk
Ei ole meitä voittanutta aamuheräämisissä (?)! Tääl oltiin 4.20 ylhäällä ja ed. viestin aikaan alko poika heräilee päikkäreiltä;)
Eipäs muuta mutta oli taas pakko kommentoida kun tähän rytmiin ei koskaan totu itse...
t.jkv ja t (toisten päikkyjen tarpeessa:/)
Pakko vielä kertoa, kun laitettiin eilen väliaikaseks patjaks täkki nelin kerroin, niin tänään kun rupesin tuulettelee petivaatteita, niin huomasin et täkki oli joka kerroksesta märkä, ja sängyn pohjassakin oli märkä läntti! Himppasen hikoilee tuo... Vaikka päälisin puolin ihan ok, niin pään ja vartalon alapuolelta ihan märkä, nytkin on (nukkuu).
Neulolalääkärille on aika varattu, kun terkka ei ollu ihan varma onko moinen ihan normaalia, patjat hikoilee märiksi. Vähempi vaatetus/ohuempi peitto = kylmä+hikinen poika:/
No, ei kun kosteussuoja lakanan alle ja lakanat vaihtoon joka unien jälkeen:)
t.jkv (antaa muillekin nyt tilaa)
Ekaksi linkkiä edellisen viikon turinoihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11549190&p=&mpage=1&tmode…
Huh... Ukko pääsi sitten viikonlopuksi kotiin ja oli kyllä mukavaa =) Aamulla lähti taas Kemiin ja seuraava kotiintulopäivä on vielä tietämättömissä :| Noh, hyvin pärjättiin viime viikko, että eiköhän tässä pärjätä jatkossakin :)
[b]Joulukuunvauva[/b]lla on ollu kyllä omituinen viikonloppu :o Minäkin ihmettelin täällä, että onko ihan normaalia että lapsi hikoilee niin paljon että patjakin homehtuu...? Tuntuu aika hurjalta... Mutta ethän sä nyt sen takia mikään huono äiti ole!! Hyvä että tuli hoksattua nyt eikä sitten joskus pitkän ajan jälkeen ja toivottavasti ei nyt mitään vaarallisempaa syytä ole tuon hikoilun takana...
Lehdistä oli muuten puhetta ja meille niitä tuleekin muutama =)
Vauva-lehti
on ihan ykkönen, tykkään tosi paljon =) Sen lisäksi tulee
Kauneus ja Terveys
,
Aku Ankka
,
Pelit
,
Tiede
,
Oho
(niinpä) ja mies tais just tilata jonku motocrossi-lehden kun sillä on taas joku kuume päällä. Kestotilauksena ei tuu yksikään vaan tilaillaan aina noita lehtiä jonkun tarjouksen kautta ettei tulis kovin kalliiksi =) Ollaan molemmat vähän liiankin innokkaita lehtien tilaajia ja nyt ollaankin koitettu vähän rajottaa tuota tilailua... Se on kylläkin tainnut jäädä vaan suunnitelmaksi =D
Meillä jatkuu muuten tuo hampaiden teon helppous. Yhtäkään yötä ei oo tarvinnu vielä valvoa hampaiden takia ja eilen huomattiin että Lassille oli puhennu hampaat nro 4 ja 5 eikä vieläkään ollut ihmeempiä itkuja/kuumeilua vaikka tuli 2 hammasta yhtäaikaa :o Perjantai- ja lauantai-iltoina laitoin varmuuden vuoksi supon kun Lassi näytti aristelevan ikeniä ja ne näytti turvonneilta, että jospa niistä oli sitten apua :)
No mutta nyt alkaakin lähestyä ruoka-aika ja kaupassakin pitäis piipahtaa...
Mukavaa alkuviikkoa kaikille!!
Pimmi ja Lassi
Väsyttää.... Meillä oli viikonloppuna mun kolmekymppiset ja meno oli aikamoista. Onneksi muksut kotiutui vasta kolmelta eilen niin sai otettua päiväunet ennen koitosta. Oli kiva päästä kunnolla ulos kaveriporukalla kun tiesi ettei lapset oo aamulla kiskomassa ylös....
Salla oppi pari viikkoa sitten vasta konttaamaan, viime viikolla keksi ylösnousemisen taidon ja nyt jo kävelee tuen kanssa! Meillä kehitys tulee näköjään pyrähdyksittäin!
Sallan kanssa menee muuten ihan hyvin, mutta suurempaa huolta aiheuttaa isosisko. Neidillä epäillään tällä hetkellä ihokeliakiaa ja/tai joitain ruoka-aineallergioita! Ennestään on ollut tiedossa vain kananmuna.
Mietin jo yks päivä et mitähän me jatkossa sitten syödäänkään jos
kiellettyjä on muna, maito(Sallalla) ja viljat...
No, odottelen keskiviikkoa jolloin lääkärin pitäisi soittaa jatkosta.
Galluppiin; meille tulee Aamuposti, Me Naiset ja Seitsemän päivää(noloa tunnustaa)
No nyt tää lähtee kaffelle ja antamaan välipalaa kiipeilijälle.
Katju ja Salla
Pikainen piipahdus koneelle tyyliin " nettiin on päästävä, vaikka henki menisi" !
Minun vatsatautini alkoi lauantaita vasten yöllä klo 1. Loistava aika, argh! No, saipa toipua suht rauhassa, kun mies hoiti lapsia viikonlopun. Sunnuntaina alkoi elämä voittaa, mutta ilo oli ennenaikainen, sillä viime yönä masussa oli varsinainen myrsky, joka ei oikein laannu millään vieläkään.
Esikoinen yrjöili pari kertaa viikko sitten ja oli kovassa kuumeessakin ja Sara teki yläkerran tyhjennysharjoituksia eilisiltana sellaisen tunnin ajan. ONNEKSI näyttää olevan lapsilla aikuisia lievempi.
Nyt sitten toiveeni 5:lla alkavasta painosta toteutui, hah. 3 kg lähti aika nopsaan... Toki tulevatkin yhtä nopsaan takaisin.
Toinen juttu: saatan viimeinkin päästä autonomistajaksi. Tai onhan meillä yksi yhteinen (?) auto, mutta mies käyttää sitä työmatkoihin. Ostan ehkä vanhemmiltani ikivanhan Saabin, mutta on se apostolinkyytiä parempi sateisina ja myrskyisinä iltapäivinä, kun ensi vuonna taivaltaa vähemmän mairea hymy huulilla töistä tarhaan hakemaan lapsia.
Mitäs muuta? Kiitos, heinäjoulu, tsempistä. Kuulun näihin tonttikuumeilijoihin. Joulukuunvauva, et sä nyt mikään huono äiti ole. Tekevälle sattuu ja sitä rataa.
Ihanaa, pimmi, että teillä hampaiden teko on noin helppoa.
Tsemppiä myös kankkusesta toipuville! Mulla tämä kankkunen tuntuu kestävän. Tämä on ihan epäreilua, kun ole juonut tippaakaan alkoholia viikkokausiin! :-o
Palataan taas, hyvää alkuviikkoa!
Iituli
en edes muista koska olisin viimeksi käyny raapustamassa tänne jotain. Elämä on vaan muuttunu niin kiireiseksi, ettei enää ehdi istua koneen ääressä yhtä paljon kuin ennen.
Nyt en oo lukenu viime viikon pinoa, joten en oikein tiedä missä mennään, mutta annatte varmaan anteeksi.. =)
Meillä ei oikeastaan mitään uutta. Neiti syö edelleen tosi vaihtelevasti, joskus hyvin ja joskus huonosti. Perässä saa hypätä koko ajan kun tuhotöitä tekee. Tänään heitti arabian muumilautasen keittiön lattialle ja rikkihän se meni... meillä kun on kivilattia keittiössä. Neiti oli nopeampi kuin äiti. Huomenna pitää siis käydä ostamassa uusi, mä kun kerään noita muumiastioita. Harmittaa vaan! Olis ehkä parempi siirtyä muoviastioihin kunnes toi heittelyvaihe on ohi. Virheistä oppii.
Jollakin on tulossa ME&I kutsut, nimimerkkiä en enää muista. Mulla ei henkilökohtaista kokemusta mutta siskoni sanoi, että vaatteet on hienompia kuin Lingon&Blåbär- vaatteet. Mulla L&B vaatteista pari sukkahousua ja pari bodya, mutta en voi suuresti kehua. Sukkahousut ovat ainakin nukkaantuneet pesukoneessa, vaikka ei kuulemma pitäisi. Eli mun mielestä ei eroa H&M sukkiksiin. Ne vaan on halvempia ja kelpaa yhtä hyvin. Sit siellä on hienompia, H&M:llä siis.
Lehtigalluppia oli myös.. Meille tulee kans toi seiska-lehti. =D Juoruja on kiva lukea, vaikkei ihan kaikkea uskokaan. =) Vauva-lehden tilaan heti kunhan tulis vaan jokin mieleinen tilaajalahja. Joskus tulee irtonumeroita ostettua ja hyvä lehti se on. Kunto Plussan tilaaja olen kans välillä, mutta nyt pitää pitää taukoa kun ei rahaa ole hirmusti.
Huomenna äitini hoitaa neitiä ja mä pääsen töihin moikkaamaan työkavereita ja sit mulla on parturi.. =) Pienimuotoinen hemmottelupäivä siis tiedossa.
Vesivahingon saaneille tsemppiä rempan ajaksi! Onneksi teidän ei tarvi itse sitä maksaa. Jotain muutakin piti kommentoida, mutta taitaa päivän päätteeksi olla laho pää ettei muista. Jätetään toiseen kertaan!
Nyt hyvää yötä ja oikein hyvää huomenta huomiselle! =)
rusina & M joka on unten mailla
Meillä neitokainen on oppinut nousemaan ylös! Nousee sohvaa vasten seisomaan, mutta vielä seisoo varpaillaan, eikä ota vielä askelia. Nyt yrittää nousta seisomaan ilman tukea tuosta lattialta, eli nostaa takapuolen pystyyn ja jalat suoriksi ja siitä, ei ihan vielä onnistu :)
Lehtigalluppia: meille tulee Aku Ankka (tuli jo ennen lapsia, heh) , MeNaiset (määräaikainen) sekä nyt tilasin Meidän perhe-lehden kun oli joku tarjous. Miehelle tulee vielä pari-kolme eri konelehteä ihan työn puolesta.
Öistä: Mun piti saada viikonloppuna nukkua, mutta mönkään meni sekin juttu miehen töiden takia. Ehkä ensi viikonloppuna sitten. Meillä on edelleen käytössä tyyli : tissi suuhun ja nukkumaan. Tämä vaan on jo aika huono systeemi, koska huonosti nukutaan silti. Viime yönä neiti laittoi nukkumaan klo 22.30 (vasta!!) ja heräsi eka kerran 01.11, toisen kerran 02.00, kolmannen kerran 04.01 ja sitten aamuun asti noin tunnin välein :(
Neitiä häiritsee se, että minä olen vieressä, silloin heräilee. Jos on isänsä kanssa, niin saattaa herätä, mutta nukahtaa sit uudelleen. Mun kanssa alkaa vaan huutamaan koska haluaa tissiä. AIka surketa etten ole päässyt lopettamaan sitä kierrettä, minä kun en edes päivisin enää imetä.
No, pakkohan sen on joskus loppua, minä tähtään nyt sinne viikonlopulle, josko sitten.
Mulle on tullut kauhea sisustusvimma. Kaipaisin uusia verhoja ja mattoja, sekä olohuoneeseen suurta taulua. Paha vaan kun tuo rahatilanne ei oikein anna myöten kun ei näin hoitovapaalla suuria tuloja ole.
Töitä olen etsinyt kuumeisesti, vaikka mulla on se vakipaikka, mutta sinne en ole aikonut mennä. Pääsykokeissakin kävin, mutta sieltä ei ole vielä kuulunut mitään.
Jaa, lapset tappelee, pitänee mennä. Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
Päiväunilla ollaan täällä, uuden petivarustuksen ja -järjestelyjen keskellä! Tuntuu kyllä joltain suuremmaltakin sodalta hikeä vastaan, ennen ei sen kummempaa huomiota nukkumiseen kiinnitetty:) Josko nyt olis sit sopivat aseet keksitty..? Kitti kaikille lohduttaneille, mä vaan otan kierroksia aina kaikesta ja murehdin. Tekevälle sattuu -asennetta kyllä tarvittais täällä päin=) Oppipahan tääkin muija taas kantapään kautta uusia elämäntapoja!
Sallapa se nopsaan oppii todella!! Yhdessä rysäyksessä vaikka mitä! Toiset taas on pitkään tyytyväisiä, kun yhden liikkumistyylin oppii.
Pimmilläpäs on näin objektiivisesti katsottuna ja tapausta sen kummemmin tuntematta oikein tyytyväinen tapaus siellä! Mikäpäs siinä vaikka muutama hammas kerralla puskee suuhun;) Meillä kyllä kerrotaan heti kun vähän ientä kutittelee siihen malliin et hammas pitäis tehdä! Ja teillä taidetaan muutenkin nukkua hyvin:)
Iitulille+perheelle voimia mahataudin voittamiseen!
Saaraksilla sisustusvimma eikä rahaa! Tuohan tuli kuin mun näppiksestä, ihan sama ongelma. Ei mitään suuria hankintoja viitti tehdä, vähän kerrallaan pitää aina ostaa. Mutta hyvää tässä on se, ettei tee hätiköityjä ostopäätöksiä, kerkii muhittelee ajatuksia aina seuraavaan tilipäivään asti;)
Mäkään en tiedä niistä ME&I-kledjuista. Jokos ne kutsut oli? Mites meni? Paloiko rahaa vaatteisiin?
Kahvi on tippunut, lähdenpäs hörppimään! Täällä on muuten tosi " viihtyisää" nyt kun vimmoissani pesin taas kaikki täkit, viltit, petarit, lakanat ja pinnansuojat ja muut. Pesukoneen käyttöikä on varmaan lyhentyny vuodella kun se on pyöriny taukoomatta muutaman päivän!
t.jkv
ensiksi kiitos kaikille tuesta vesivahingon saralta..itsekin olen sitä mieltä, että kaikki tästä vielä suttaantuu..
nyt sitten odottelen rakennustarkastajaa, että antais puiden kaatoluvan...tulee kuulemma kun ehtii :) niinpä, katotaan...
Joo, tänään ollaankin kotona kuten eilenkin...ME&I-kutsut peruuntu, mutta pidän ne myöhemmin...jos kiinnostaa niin menkää www.meandi.fi katsomaan, joko tykkää tai ei...tilasin jo sieltä aikaisemmin lapsille pari paitaa miehen siskon häitä varten. Edustaja sanoi, että koko ME&I on tullu Suomeen kesän jälk.että ei mikään ihme, jos ei ole kuullu koko jutusta.
Pe:na olis täällä perhekahvilas Satunallet-kutsut.Onko se kellekään tuttu? On ihan kivoja pelejä, askartelujuttuja yms.
Vitsi, kun pää särkee...kun jaksais miehen kotiintuloon saakka..
Muskarikin onneks peruuntu tänään..
Katju? : Meilläkin tytöllä kananmuna-allergia ( tosin esikoisella)
Lehtigalluppia: Meidän perhe tulee, kun tuli joku tarjous. Lisäks tulee Tekniikan Maailma, Tiede. Vauvaa ja Kaksplussaa saan kavereilta lainaks.Niin ja täytyy myöntää, että 7 pvää tulee aina ostettua...
Jkv: hyvä, jos homejutut sait pois...kaikkee sitä sattuu
Jaaha, nyt täytyy mennä leikkimään esikoisen kanssa ja syömään
Hj( joka tarttis kiireesti omaa aikaa !!) ja tytyt
*yrittää väkisin pitää silmäluomia auki* Eli MrsCruiserin taannoinen kuvaus omasta väsymyksentilastaan pätee myös tänne.
Lokakuun alussa sairastettiin ensimmäinen korvatulehdus, johon saatiin antibiootti. Ilmeisesti antibiootista tuli sitten kolmen päivän raju allerginen nokkosrokko, huooh... Yöt tässä välissä ovat olleet sitten " muuten vain levottomia" allergiaoireiden ja tulossa olevien ylähampaiden vuoksi ja huokaus, viime viikolla [b]korvatulehdus[/b] sitten uusi :-( Tällä kertaa selvittiin yhdellä korvalla, puuduttavilla korvatipoilla ja kipu- ja kuumelääkityksellä, kop kop. Suosittelen kyllä jokaista hankkimaan kaappiin noita puuduttavia korvatippoja, joita saa vain ja ainoastaan Yliopiston Apteekista. Ovat kullanarvoisia, kun lapsi itkee yöllä korvakipua :´-(
Tänään käytiin 10 kk neuvolassa, vaikka onhan [b]Alpi[/b] jo 10½kk :) Pituutta ja painoa on tullut niukasti, mutta kasvu on tasaista. Lääkärille saatiin aika allergiaselvittelyä varten, väsyttää jo etukäteen ajatus... Poika on todennäköisesti puhdas suolioireinen allergikko ei ei- IgE-välitteisesti reagoiva, mikä tarkoittaa sitä että testeissä tuskin näkyy mitään. Salapoliisihommiksi siis menee, eli välttämis-altistus -kokeisiin :/
Tervetuloa vaan joukkoon, [b]heinäjoulu[/b]! Ja [b]Nesselialle[/b] onnea uuteen, omaan kotiin! [b]Nefilille[/b] hyviä yöunia toivotan ja [b]mutter-mommylle[/b] pikaista asunnonsaantia, kyllä se elämä alkaa sitten taas rullaamaan :) Kaikille muillekin tähtösille/äideille valoa synkän syystalven mustimpaan aikaan.
t. Halloween-zombielta väsymyksensä kanssa pian näyttävä Tinuri ja Alpi ♥ 14.12.
Alkoihan näistä " vanhoistakin" kuulumaan kun Tinuri, Iituli, Rusina ym oli eksynyt pinoon pitkästä aikaa =))
Kovasti tuntuu olevan huolta ja murhetta kun on eroa, vesivahinkoa, homeongelmia, korvatulehduksia, allergioita, unikouluja... Huh, mitä vielä =/
Joulukuunvauvan kommentti meidän helppoudesta pisti kyllä hymyilyttään, mutta laittoi myös hoksaamaan että meillähän taitaa ihan oikeesti mennä aika hyvin...! :o Nyt rupeskin ihan hävettään kun tuun aina vaan kehuskelemaan meidän helpoilla öillä ja sutjakoilla hampaidentuloilla kun jotkut joutuvat heräilemään vieläkin jopa tunnin välein :(
Koska mitään huonompaa ei ole viime aikoina tapahtunut, niin joudun jatkamaan tätä kehuskelua ;)
Mies lähti eilen aamulla takaisin sinne Kemiin, mutta tulikin kotiin iltapäivällä :o Kemissä oli niin paha keli, että tuulimyllyn pystyttäminen ei onnistunut ja päättivät jatkaa keskiviikkona. Eli mies sai täksi päiväksi ylimääräisen vapaapäivän =) Se käytettiinkin sitten tehokkaasti ja oltiin kaupungilla melkein koko päivä. Ostettiin minulle pari äitiystoppia kun nämä tavalliset topit meinaa alkaa nousemaan korviin ja mies sai uudet farkut. Vietiin myöskin minun kihlasormus VIHDOIN JA VIIMEIN pienennettäväksi kun olen joutunut pitämään sitä keskisormessa. Mulle nämä raskaudet tekee näköjään hyvää kun sormus ostettiin juuri ennen kun aloin odottamaan Lassia (koko 17) ja nyt toisen raskauden puolessavälissä todettiin että sormus täytyy pienentää kokoon 15,5 että pysyisi sormessa...! Mies kylläkin jo kommentoi, että katotaan vaan niin joudutaan viemään se vuoden päästä suurennettavaksi, mutta uskon (ja toivon) että sanoi sen leikillään... Murr...
Noiden shoppailujen lisäksi käytiin vielä Rossossa syömässä ja Lassikin pääsi syömään ihan oikeaan ravintolaan - - pilttiä! =)) Pojalla oli vielä omat ruuat mukana ja onneksi ne kelpas vielä... Ens kerralla voi olla jo vaikeampaa =)
Äh, mä taas lätisen ihan tyhjää kun en oo päässy juoruamaan kavereiden kanssa pitkään aikaan =)
Nukkumaan pitäis mennä kun Lassi on alkanu vähän aikaistamaan noita aamuherätyksiä... Tänään herättiin jo vähän jälkeen kahdeksan ja mä olin kyllä ihan polla sekaisin 8o
Vielä viimeisenä asiana kun kerrankin muistin... Saatiin pari viikkoa sitten Lassin (noin) puolivuotiskuvat valokuvaamosta ja on kyllä aivan mahtavia =) Mieskin kommentoi tänään kuvia ihaillessaan, että Lassi näyttää kyllä niin täydelliseltä vauvalta noissa kuvissa ja en kyllä itsekään kyllästy ihailemaan =)
Mutta nyt iltapuuhiin...
Pimmi ja Lassi ihan kohta 11 kk
Pimmi kuule, sehän on vaan ihanaa kuulla, et tällä planeetalla elää vielä sellanen laji kuin kiltti vauva;) Kyllä me muut valitetaan sunkin edestä! Vai masu jo kasvaa siellä paidoista ulos<3 Joks sulla oli Lassin jälkeen ikävä muhkeaa mahaa? No, miltä nyt tuntuu ;)? Syvähaastatteluks menee, siispä muihin asioihin..
Ainiin, Tinurilla on ollu kunnollista sairastelukierrettä kotona:( Tässähän tuntuu että meilläkin on helppoa, kun on vaan allergiat ja yöt riesana. Niin, siis suolioireisia allergioita ei näy testeissä (?). Meillä ei testeihin ohjattu, vaikka oli lähinnä iho-oireista allergiaa, välttämis-altistus -pohjalla käskettiin vaan menemään. Moni on ihmetellyt, että miksei olla " päästy" testeihin, mut meille on sanottu, ettei niihin voi kuit. luottaa, vaan diagnoosit tehdään lopulta vasta välttämis-altistus -kokeilujen perusteella. Meillä ei sitäkään kyl mitenkään virallisesti oo testattu, vaan ihan omin päin ollaan sohlattu=) Onpas kyllä yleisiä nää allergiat täälläkin...
Huomenna lähdetään 250km päähän etelämmäksi sukulaisia moikkaamaan. Onkin oikea tehoviikonloppu tulossa, joka päivälle jotain vierailua tai juhlaa tiedossa. Kivaa vaihtelua arkeen!
Täällä ollaan taas päikkäreillä :O Hitto vie, taas herättiin 4.23. Ja heräilee kyllä useasti, viimeyönä ei sentään pitkäksi aikaa huutamaan. Nyt kun mennään sinne mummoloihin viikonloppuna, ja olis mahdollisuus nukkua niin et mummi herää aamulla pojan kaa, niin tietty on synttärit tiedossa, eli pitää lähteä juhlimaan niitä. Meillä ei siis KETÄÄN 250km säteellä, että vois hoitoon viedä. Ja tääkin mahdollisuus tunaroitiin:) Muina päivinä ollaan muualla, eli ei onnistu silloinkaan. Ja arkena hekin menee duuniin.
No, eiköhän tässäkin taas ollu valitusta vaikka sit sen Pimmin edestä;)
Meinasin toivottaa viikonlopun alkuja, kun oon jo lähtötunnelmissa, mut ei vissiin ihan vielä kantsi!
t.jkv
en mä tiedä oliko toi epäselvästi, että kun la on ne synttärit ja pitää valvoa sit aamun pikkutunneille, niin ei paljon auta et su mummi herää pojan kaa, kun ei kuitenkaan oo nukkunut pitkään, jos yön hilluu. Mut siis eihän sinne ihan pakko olis mennä, mutta näin me käytetään nää mahdollisuutemme:)
Alamäki senkun jatkuu täälä ja vauhti kiihtyyy.. siis voiko tosiaan kaikki mennä näin pahasti pieleen?
Kiitokset vaan kaikille tuesta, meillä oli tossa jo muutama yö että herättii vaan 2kertaa nyt tilanne on jo " normaali" ja herätään n. kerran tunnissa.
Sit kun tulee vastoinkäymisiä niin ne tuntuu niin hirveiltä kun väsyttää.
Juuri tästä syystä pysyttelen taustalla, kun en osaa muuta kun valittaa ja marista, pitemänpäälle ei sitä kukaan jaksa.
Huomenna olis Aatun 10kk neuvola ja olen hukannut neuvolakortin pe#¤#¤ e
Nyt tuo on taas viikunan kimpussa ja haisee kakalle..
pakko mennä
nefili ja Adam
Taas unohtui.. kun olin niin keskittynyt omanapaisee valitteluun..
Heinäjoulu tevetuloa mukaan, piti jo viim. viikolla se " sanoa" .
nefili ja viikuna mies
Lassi on ekoilla päikkäreillä ja lähtään sen jälkeen mun porukoilla käymään, mutta ehtiihän tässä netissä piipahtaa ;)
Kiitokset [b]jkv[/b]:lle =D Tulihan mulla ikävä masua jo viikko Lassin synnytyksen jälkeen ku mä oon näköjään joku raskaushullu ja haluaisin olla koko ajan paksuna :o Nyt alkaa pikkuhiljaa kasvaa, mutta kyllä tää vielä näyttää enemmänkin siltä että mä olisin syöny liikaa hyvyskää kuin että vauva olis mahassa =)) Pienen pieniä muksahduksiakin alkaa tuntumaan, mutta kyllä tää tapaus tuntuu PALJON rauhallisemmalta kuin mitä Lassi oli mahassa... Mutta siis, tuntuu erittäin ihanalta ja kuten yks mun kaveri mainitsi niin mä voisin alkaa vaikka vuokraamaan mun kohtua kun meidn lapsiluku on täynnä - niin hauskaa tämä " paksuilu" on ;))
No juu... Kuten huomaa niin mä oon tänään taas " neiti-positiivi" ja kaikki on kivaa ja ihanaa =) No, kiva että tällä kertaa näin päin kun vielä kuukausi sitten masensi oikein kunnolla...
On mulla muuten kaksi asiaa mistä voisin valittaa =D Lähetin 2 viikkoa sitten tarjouspyynnön meidän hääjuhlista kahteen ravintolaan, joista toinen vastasi jo seuraavana päivänä, mutta toisesta ei ole kuulunu vieläkään mitään...! Ei tässä nyt kauheesti ole aikaa kupata, niin täytyy vissiin soittaa perjantaina jos ei ala vastausta kuulumaan... Ärsyttävää kun oikein kehottavat lähettämään tarjouspyynnön nettisivujen kautta eivätkä sitten edes vastaa... Murr...
Toinen asia liittyykin sitten siihen MS-tautiin kun tuo mun vasen käsi ei
vieläkään
tunnu aivan täysin normaalilta vaan siinä on vieläkin pientä puutumista. Se edellinenhän pahenemisvaihe alkoi jo kesällä ja kun sen pitäis mennä ohi parissa kuukaudessa niin mietityttää nyt että mitäs tämä nyt on... Onneksi 3 viikon päästä on seuraava käynti neurolla ja pääsen kysymään asiasta, mutta meinaa vähän huolestuttaa että ei kai nyt jo ole tullut jotain pysyvää vauriota noihin hermoihin =/ Eihän tuo nyt mikään iso juttu ole eikä haittaa käden toimintaa, mutta en mä nyt haluais että se tuntuu tältä koko loppuelämän :o
Mutta se siitä...
[b]Nefili[/b]n puolesta tuntuu kyllä pahalta :( Kyllä pitäis sunki päästä jo nukkumaan kunnolla ja päästä lepuuttaan mieltä... Tai vois nyt ainakin muut vastoinkäymiset pysyä loitolla kun eihän yksi ihminen kaikkea jaksa! Tuu vaan valittamaan ja kertomaan kaikki huolet niin jospa se keventäis taakkaa edes vähän... Ei minua ainakaan haittaa ollenkaan vaikka kävisit laittamassa 100 valitusviestiä!
Jahas... Poju nukkuikin sitten mahtavat 20 minuuttia...
Pimmi ja huutava poika
Anteeks kauheesti,nyt vasta löysin sun vastauksen siitä TAYSsista, kun älysin mennä katsoon omaa ekaa viestiä..
Eli olin typyn kans 2 b:llä, esikoisesta olin 2 a:lla. Aivan ihanat rempatut osastot. 4:stä en tiedä muuta kun sen, että kaveri oli siellä synnytyksen jälk.Olin silloin vierailees ja vaikutti ihan toiselta paikalta-tietty kun noihin uusiin vertaa..
Ollaan sit oltu aika lähellä, kuitenkin...
t.hj+tylleröt