Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

revähdys vatsalihaksissa vai missä?

28.10.2007 |

Mulla on kamala flunssa ja aivastelin muutama tunti sitten ponnekkaasti, kun samalla vasemmalla sivuvatsalla ihankuin joku " repesi" . Vihloi tosi kipeästi ja siitä asti jokainen askel tai yskäisy sattuu siihen kohtaan. Nyt on meneillään rv 29.

Onko kellään kokemusta moisesta, voiko se olla ihan joku vatsalihas tms. vai pitäiskö olla huolissaan kohdusta? Ei supistele eikä satu levossa. Tosi omituista...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aika loppupuolella ensimmäistä raskautta(nyt toinen alkuvaiheessa)kuvailemiasi kipuja toisella puolella vatsaa. Mulla siihen ei liittynyt mitään aivastustilannetta tai muuta, mutta se kipu saattoi alkaa ihan yht' äkkiä kävellessä ja oli niin kovaa etten oikein mitenkään pystynyt jatkamaan kävelyä. Minullakaan siihen ei liittynyt supistelua tai ainakaan kivuliaita supistuksia. Se tuntui niin kuin olis vetänyt suonta jossain vatsalihaksessa tai jotain,vaikea selittää. Neuvolantäti epäili että se liittyy tosiaan vatsalihaksiin,et ne jännittyy ja kai krampaa jotenkin. Kuulemma etenkin sellaisilla tulee helpommin noita kipuja joilla on hyvät vahvalihakset. No, mulla ei ollu kylläkään ;).

Kannattaa kysäistä sinunkin neuvolasta siitä kivusta. Helpottiko se sulla sit ihan kokonaan? Minulla se kesti hetken aikaa ja katosi, niin kuin sitä ei olis ollutkaan.

Vierailija
2/2 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisi minullakin ollut tuota kummallista vaivaa. Voi ruveta " kiristämään" ihan itsekseen tai sitten liittyy esim. aivastukseen tai äkkinäiseen asennon vaihtamiseen. Erotan kyllä supistuksen, kun kolmatta odotan, ja tämä siis ei ole supistus. Tuntemus on juuri tuollainen revähdyksen ja suonenvedon välimaasto, ei tavallaan kivulias, mutta rajoittava ja inhottavan tuntuinen. Minulla tuntuu yleensä juuri toispuoleisesti kyljessä tai ylävatsalla. Olen ajatellut sen nimenomaan jonkinlaiseksi vatsalihaskrampiksi ja joskus vaivaa helpottaa hellävarainen venytys.

Minulla viikkoja nyt 21+2 ja vaivaa oli ensin hetken aikaa alkuraskaudesta ja nyt lähiviikon aikana taas enemmän. Voisiko liittyä jotenkin kohdun kasvusykäyksiin?

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!

Terkuin Hattara

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla