Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö teillä siivooja siivoamassa kotianne? Valitusta..

Vierailija
31.10.2008 |

Meillä käy kotisiivooja joka toinen vko. Tähän asti olen ollut kohtuullisen tyytyväinen paitsi tänään pahoitin mieleni kun soitin hänelle (muissa asioissa).

Hän sanoi, ettei ehdi siivoamaan keittiötä (=pyyhkimään kaapinovia) kun hänellä menee aika tavaroiden raivaamiseen lattialta.. Ja alkoi siinä samassa opastaa minua, että minun pitäisi saada lapset viemään tavarat ja lelut paikalleen etteivät ne olisi ympäri huushollia.

Lapsia on 3 alle kouluikäistä, tavaroita toki oli lattialla muttei mielestäni kohtuuttomasti, töissä kiireistä ja rakentaminen vielä kesken. Piti mennä työpaikan vessaan itkemään kun harmitti niin kovin tuo siivooja kommentti..

Mietin maanantaina haluanko enää tuota ihmistä siivoamaan meille. Sanoin hänelle puhelimessa, että jos on vastenmielistä tulla meille niin ei tarvitse tulla - sanoi ettei ole vastenmielistä. Ymmärrän kyllä että ei hän pahalla tarkoittanut. en kyllä itse ottaisi kotisiivoojana vastaan lapsiperheen keikkoja jos en olisi valmistautunut raivaamaan tavaroita lattialta..

Oletko törmännyt vastaavaan?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tavarat raivataan ennen siivoojan tuloa. Mistäpä hän edes tietäisi, minne mikäkin kuuluu laittaa! Ihan pari lelua tms. ymmärrän että jää, mutta kyllä mä olen ymmärtänyt niin, että yleinen käytäntö on raivata itse.

Ehkä voisit sopia siivoojalle 15-30 min pidemmän ajan niin ehtii raivata (jos se on hänelle ok)?

Itkeminen ja siivojalle kiukuttelu oli tuossa nyt täysin turhaa, mutta olit varmaan tosi väsynyt. Itse olen ihan samanlainen jos olen tosi poikki.

Sopikaa säännöt, sillä siitä selviää.

Vierailija
2/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että kotisiivoojan aika ei riitä kaikkeen. Jos joutuu raivaamaan leluja/tavaroita, on se jostain muusta pois.

Tämähän on ihan miten sovitaan, mitä tekee, mitä haluat hänen tekevän - sinähän se palkan maksat.

Meillä korjataan turhat tavarat/lehdet ym. ym. pois ennen siivoojan tuloa, jotta siivooja voisi käyttää aikansa mahdollisimman hyvin juuri siihen siivoukseen. Mutta tämä on se, mitä me haluamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on 3 alle kouluikäistä lasta. Me kyllä raivataan lelut ja muut tavarat paikoilleen ennen siivoojan tuloa. En halua maksaa siivoojalle siitä tavaroiden raivauksesta vaan siitä itse siivoamisesta. Jos et halua itse järjestää paikkoja niin että siivooja pääsee siivoamaan niin sitten sun pitää pidentää siivoojan työaikaa niin että hän ehtii tehdä kaikki hommansa. Eli mun mielestä loukkaannuit iahn turhaan ja siivooja sanoi ihan aiheesta.

Vierailija
4/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoustyötään. T. kotisiivooja

Vierailija
5/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään lelut lattialla loju kun hän tulee. Jos lojuvat, maksan ekstraa, enkä nyt ainakaan enää vaadi tekemään mitään muuta ylimääräistä!

Lapsimääräsi tai rakennusprojektisi ei siivoojalle kuulu.

Vierailija
6/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennen siivoojan tuloa raivannut lelut pois lattialta omille paikoilleen ja tyhjentänyt pöytätasoja ylimääräisestä roinasta, että hän pääsee siivoomaan vapaasti.

Senhän voi varmasti sopia siivoojan kanssa, kenelle kyseiset hommat kuuluvat. Toisaalta myöskin ymmärrän siivoojaa, että jos on rajallinen aika minä pitäisi saada asunto siivottua ja pelkästää tavaroiden raivaamiseen kuluu suuri osa ajasta, niin eihän sitä mitenkään ehdi kaikkea siivota.

Teillä taitaa olla tasan kaksi vaihtoehtoa

1. sinä raivaat lelut ja muut tavarat paikoilleen

2. pidennät siivoojan siivousaikaa. :-)

Vierailija
7/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaappien ovien pyyhkiminen, vaan se on ekstraa, josta sovitaan erikseen.

Ennen siivoojan tuloa tyhjennän tiskipöydän ja -koneen, vien roskat, otan likaiset lakanat pois, tuon uudet valmiiksi tilalle, nostan petivaatteet ulos, vaihdan pyyhkeet, siivoan lehdet yms. lojuvat ylimääräiset kamat kaikki pois, raivaan lelut paikoilleen (lasten kanssa) ja muutenkin katson, että pääsee suoraan siivoomaan. Tarkistan myös että on pesu- ja muita välineitä tarpeeksi.

Vierailija
8/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkään lelua eivät nosta mutta aukovat kyllä asiakkaalle päätään. Minunkin työpaikallani jopa johto joutuu nostamaan kokouksen jälkeen tuoleja jne. koska muuten siivooja suuttuu...

Vierailija
9/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me siivoillaan niitä usein edellisenä iltana mutta esim. raskausaikana kun en ole voinut kumartua ja usein muutenkin jos on kiirettä niin niitä jää lattialle. Ovat itse sanoneet ettei haittaa mitään, äkkiähän ne on heitelty laatikoihin.

Vierailija
10/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa aina silloin tällöin suihinkin.

Siksi kai aikanaan menin hänen kanssaan naimisiinkin.

Vierailija
11/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki, jotka siivoatte hirveästi itse, että siivooja voi pikkaisen imuroida ja pyyhkäistä tyhjiä pintoja, miksi maksatte siivoojasta? Meillä on kolme pientä lasta ja hirveä sotku, ja kaikki sanovat (psykologia myöten) että palkkaa siivooja. En voi, kun ei ole siivoojia jotka auttaisivat. Kyllähän minä itsekin siivoaisin siistin kämpän parissa tunnissa, mutta pitäisi saada tiskit, pyykit, roskat ja tavarat pois... Mistä saisin siivoojan koko viikonlopuksi, joka ei sano, että "pyyhitään sitten tavaroiden ympäriltä"?

Vierailija
12/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tavarat nostelee paikoilleen.

Vierailija
13/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodatuksessa ollut pointti se kerääminen vaan se, että siivooja alkoi opastaa lastenkasvatuksessa...

Aika herkällä on ap:nkin pinna, mutta noinhan se joskus väsyneenä menee, oljenkorsi katkaisee kamelin selän. Parempi tuo jälkeenpäin kyynelehtiminen kuin se, että alkaa rähjäämään siivoojalle puhelimessa.

Ottaa aina silloin tällöin suihinkin.

Siksi kai aikanaan menin hänen kanssaan naimisiinkin.

Luin ensin, että "otta joskus suihkunkin" ja ajattelin, että onpas miehellä likaisia ne muut vaimotarjokkaat. Ja reipas siivooja :D

Meidänkin siivooja ottaa hyvin suihin.

Vierailija
14/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on käynyt kotisiivoja melkein kolme vuotta ja minusta on itsestään selvää, että tavarat raivataan lattioilta ennen siivojaan tuloa. Joskus en ole kerta kaikkiaan ehtinyt lastenhuoneen lattialta leluja keräämään, mutta minulta on silloin itsestään selvää, että jos siivooja tekee sen, niin se on sitten jostain muusta pois. Kaikkihan toki riippuu siitä millainen sopimus siivoojan kanssa on. Jos on sovittu, että lelujen kerääminen kuuluu sopimukseen, niin sittenhän se on niin. Mutta jos tavaroiden keräämisen takia menee enemmän aikaa, niin se on joko niin, että sitten se on jostain muusta pois tai sitten maksat työhön kuluneesta ajasta ylimääräistä. Ymmärrettävä on sitten myös se, että siivooja ei välttämättä ehdi käyttämään sovittua enemmän aikaa kodissasi, koska muutoin myöhästyisi seuraavasta paikasta.

Vierailija
15/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskeihin, pyykkeihin sun muuhun ennen siivojan tuloa. Sitten siivoja tekee täällä töitä kaksi tuntia, itselläni ei ole aikaa siihen "pikkuiseen imurointiin ja pintojen pyyhkäisyyn". Jos ei siivooja kävisi säännöllisesti, niin meillä jäisi kyllä se joka toinen viikko tapahtuva "raivauskin" tekemättä ja itse siivous olisi tosiaankin pikkuista imurointia, mutta haluan että täällä siivotaan joskus kunnollakin eli pyyhitään lattiat ja keittiön kaapin ovet ym. Siksi maksan siivoojalle.

Te kaikki, jotka siivoatte hirveästi itse, että siivooja voi pikkaisen imuroida ja pyyhkäistä tyhjiä pintoja, miksi maksatte siivoojasta?

Vierailija
16/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on ihan asiallista huomauttaa, jos ap:n lastenkasvatuksen puutteet kaatuvat jonkun toisen - siivoojan - niskaan.

Vierailija
17/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavinta hommaa on tavaroiden paikoilleen laitto. Se kun on tehty, niin muu menee ihan nopeasti. Eilen siivosin 110m2 kämpän: tunti tavaroiden järjestelyä + 1h imurointia ja pölyjen pyyhkimistä. Siivooja olisi tehnyt jälkimmäistä hommaa 2h ja olisi pitänyt vielä maksaakin..

Vierailija
18/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin mikäkin kuuluu. Ja että miksikö siivooja käy meillä? No siksi, että vaikka itsekin joudun imuroimaan lähes päivittäin, niin on aivan fantastisen ihanaa, että kahden viikon välein joku tulee tekemään *kunnollisen* siivouksen! Itse olen sellainen huithapeli siivouksen kanssa, että on ihanaa tietää, että joku siivoaa sitten parin viikon välein kaiken nurkkia myöten!

Vierailija
19/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aina tarttis siivota ennen siivoojaa. kyllä mä itsekin mielellään imuroisin ja pesisin jos joku järjestäis paikat.

eli kyllä sun kuuluu järjestely tehdä. tai maksaa ylimääräistä ja siis pidempi aika.

Vierailija
20/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se noin työlästä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi