onko 32 vuotias liian vanha saamaan lapsen(ei esikoinen)
Kommentit (41)
että 32-vuotias on liian vanha äidiksi taitaa olla jotenkin katkera tai tehnyt itse vääriä päätöksiä elämässään:)
ja hyvää lapsenteko ikääkin jäljellä, nykyäänhän vielä 40 v.t vasta ensimmäistä lasta ovat saamassa .) Meillä esikoinen oli 14 kun kolmas syntyi (nyt 1 v.) ja olen alle 35 ja en tosiaan mikään mummo vielä pitkään aikaan :)
hohhoijaahohhoijaahohhoijaa...taas tätä ja taas ja taas ja taastaastaas: mihin ylipäätään tarvitset toisten mielipiteitä, kun kysymys on sinun omasta ratkaisustasi ja sinun perheestäsi?
ei tietenkään ole! Mulla esikoinen syntyi ollessani 27, toinen nyt kolmekymppisenä ja kolmas toivottavasti 33-vuotiaana, "jos Luoja suo"!
42-vuotiaskin voi tulla äidiksi, saada terveen lapsen ja nauttia siitä.
Mutta jos joudut miettimään pystytkö enää, niin olet tavalla tai toisella huonossa kunnossa - ja siihen nähden liian vanha.
Esikoiseni täyttää ensikuussa 12-vuotta :)
vai sisaruksen ikää?
esikoinen on jo 10, siksi tässä pohdint.ap
Meillä eka lapsi on 19 vuotta seuraavaa vanhempi, et silleen! :)
hän on saanut kuunnella ihmisten motkotuksia saadessaan esikoisensa melko nuorena (kyllä vain, teit niin tai näin ihmiset keksii "mites nyt se opiskelu ja työura...") Nykypäivänä on normaalia saada lapsi 3-kymppisenä, mutta ap:tä moinen hieman kismittää yhä, siksi hän haluaa "kyseenalaistaa" asian. Ainakin näin toivon, sillä ei kai kukaan täysjärkinen kysy tuollaista tosissaan?
Ei tosin jäänyt viimeiseksi - sain sen jälkeen vielä 3 lasta, 29-, 32- ja 37-vuotiaana.
Alkuperäiseen kysymykseen: ei 32-vuotias ole mielestäni liian vanha saamaan lapsia. Esikoisenakaan.
Itse olen saanut esikoisen paria kk: tta vaille 26 veenä, tokan paria viikkoa vaille 29 veenä ja voi olla, että joskus toivomme vielä lisää lapsia. Olen nyt 32 v.
ESIKOISEN 33- tai 34-vuotiaina. Varsin tavallista nykyään korkeakoulutettujen keskuudessa, että esikoinen syntyy kun äiti on yli 30-vuotias. Minä sain esikoisen 28-vuotiaana, toisen 32-vuotiaana ja vielä olisi kolmas toiveissa. Ikää nyt 34 vuotta.
Aivan liian vanha! Älä vain ajattelekaan. Lapset pitää tehdä viimeistään 20 vuotiaana, jotta oma nuoruus jää elämättä. Sitten voikin elää sitä nuoruutta lasten kasvettua isoksi ja avioeron jälkeen 40-vuotiaana.
Sitäkin sattuu, että joku löytää elämänsä miehen vasta nelikymppisenä ja saattaapa tehdä sen ensimmäisenkin lapsen silloin.
Mitähän aloittajan päässä liikkuu? Oletko itse teinivanhempien teini-äiti, joka olet aina kauhistellut kouluikäisten lasten viisikymppisiä vanhempia?
Miksi pitää heittää läppää tärkeästä asiasta?
itse olen 35v ja odotan neljättä =)
Miten nuorekas HÄN on 8 vuoden kuluttua..
Kasva aikuiseksi. Siitä on vasta 6 vuotta kun täytit 18! Aivan sama se on jatkossakin. Se taas on eri asia jos lapsiluku on täynnä mutta alle 25- vuotias on vielä niin naiivi ajattelemaan ettei näe 10 vuoden päähän järkevästi: lapsellesi voi käydä huonosti, saatat erota miehestäsi ja tavata uuden miehen joka tahtoo lapsen kanssasi yms.
Minusta ei oikeastaan koskaan ole. Jos onnistuu lapsen saamaan ja haluaa siitä huolehtia, ei ainakaan ole liian vanha.
En missään tapauksessa olisi halunnut myöhemmällä iällä. Kaikki johtuu siitä että loin uraa ja paiskin töitä periaatteen ei lapsia alle 30v mukaan.
Sitten kiireellä vauvaa mutta eihän se heti onnistunut. Loppujen lopuksi ihan hyvä ikä mutta pikkulapsi aika ihan tarpeeksi raskas kun sitten piti rakentaa omakotitalo...
kyllä kaikki lapset pitää hankkia 16-vuotiaana.