Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausarvet seuraavassa raskaudessa

Vierailija
27.10.2007 |

Mitä niille tapahtuu, tuleeko niistä uudestaan sellainen punaiset? Mulla on ihan mielettömästi stiiroja (olen töissä nähnyt paljon alastomia naisia, eikä kenelläkään ole ollut yhtä paljon stiiroja).

Nyt kun vihdoin arvet ovat vaaleita, niin pelottaa hankkiutua raskaaksi kun ajattelee miltä sitä sitten näyttäisi :/. Inhoan kehoani näiden arpien takia

Onkohan mullla jokin kollageenisairaus?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ekat arvet 11-vuotiaana rintoihin ja olin silloin terkan mukaan alipainoinen. Ei oo kivaa

ap

Vierailija
2/15 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauduin. Luulen, että siitä se johtui. En nyt suorastaan häpeä vartaloani, muuten se on melko täydellinen. Rinnoissa kanssa vaaleita arpia. Tulivat teininä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen apuna voi olla ahkera rasvaus, kiinteyttävät voiteet auttaa myös jonkin verran ( ei siis selluliittivoiteet vaan nykyään löytyy pelkkiä ihoa kiinteyttäviäkin monesta sarjasta, myös raskausarpivoiteita on ).

Ja valitettavasti ne vanhat arvet ei repeä uudestaan, vaan tulee uusia, joskaan ei välttämättä niin paljoa.

Vierailija
4/15 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja siihen apuna voi olla ahkera rasvaus, kiinteyttävät voiteet auttaa myös jonkin verran ( ei siis selluliittivoiteet vaan nykyään löytyy pelkkiä ihoa kiinteyttäviäkin monesta sarjasta, myös raskausarpivoiteita on ).

Ja valitettavasti ne vanhat arvet ei repeä uudestaan, vaan tulee uusia, joskaan ei välttämättä niin paljoa.

Vierailija
5/15 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisäreisiin muutama ja pakaroihin aika paljon. tokassa raskaudessa ei tullut yhtään lisää eikä vanhoille tapahtunut mitään. eli vaaleina pysyivät koko toisen raskauden.

Vierailija
6/15 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin miten omalla kohdalla tulee käymään;) Minulle tuli myös murrosiässä rintoihin muutamia punaisia juovia, tosin aikoja sitten ovat jo vaalenneet. Äidillä taas (kolme lasta) ei ole koskaan tuullut ainuttakaan raskausarpea...! Sama juttu varmaan muilla sukulaisilla, ainakaan niillä keiden kanssa olen esim. saunonut, en ole arpia nähnyt.

Itselleni jää muutenkin helposti arpia, esim. punaisia jälkiä paljon naamassa finneistä, ja kun kissa raapaisi joskus käteen, (ihan kevyt verinaarmu vain) on vaalea raita vieläkin siitä muistona (tosin ei sitä huomaa ellei osaa katsoa;)

Olen kuullut, että vatsan/rintojen päivittäinen rasvaaminen (raskauden alusta alkaen) manteliöljyllä ehkäisee raskausarpia. Uskoisin että on myös turvallinen, ainakin jos käyttää sitä " olivii-öljyn" tapaista jota voi myös syödä...

Onko kenellekään kokemusta tuosta manteliöljystä?=) Itse ajattelin siihen turvautua sitten kun raskaaksi tulen:)

Vierailija
7/15 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mietin miten omalla kohdalla tulee käymään;) Minulle tuli myös murrosiässä rintoihin muutamia punaisia juovia, tosin aikoja sitten ovat jo vaalenneet. Äidillä taas (kolme lasta) ei ole koskaan tuullut ainuttakaan raskausarpea...! Sama juttu varmaan muilla sukulaisilla, ainakaan niillä keiden kanssa olen esim. saunonut, en ole arpia nähnyt.

Itselleni jää muutenkin helposti arpia, esim. punaisia jälkiä paljon naamassa finneistä, ja kun kissa raapaisi joskus käteen, (ihan kevyt verinaarmu vain) on vaalea raita vieläkin siitä muistona (tosin ei sitä huomaa ellei osaa katsoa;)

Olen kuullut, että vatsan/rintojen päivittäinen rasvaaminen (raskauden alusta alkaen) manteliöljyllä ehkäisee raskausarpia. Uskoisin että on myös turvallinen, ainakin jos käyttää sitä " olivii-öljyn" tapaista jota voi myös syödä...

Onko kenellekään kokemusta tuosta manteliöljystä?=) Itse ajattelin siihen turvautua sitten kun raskaaksi tulen:)

Vierailija
8/15 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ekassa raskaudessa TOOODELLA paljon ja isoja raskausarpia, toinen raskaus melkein heti perään ja saldona kaksi pienen pienta arpea, lisäksi vanhat vaalenivat melkein näkymättömiksi toisen raskauden aikana!!

Vierailija
9/15 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallistahan se on mutta toimii. Mulla tuli kans murrosiässä ihan kunnon repeemät ja pelkäsin raskautta ihan sairaasti et millanen tiikeri musta tulee mut alotin tolla öljyämisen jo ennen rv12 ekassa raskaudessa ja käytin 1-2krt päivässä. Käytin vatsaan, rintoihin, kylkiin ja pakaroihin. ja ei tullut yhtään arpea paitsi ihan pienen pieni sisäreisiin synnytyksen aikoihin (mutta sieltä en tosin koskaan rasvannutkaan) mutta siis muualle ei tullut yhtään. Nyt toista odottaessa toinen pullo menossa ja rv27 eikä yhtään arpea ole. Ja oon ihan tosi taipuvainen arville aknearvet ym. Tosin sen öljyn tuoksusta en niin kauheesti pidä mut haihtuu nopeesti ja samoin öljy imeytyy tosi nopeesti vaikka onkin aika paksunoloista öljyä.

Vierailija
10/15 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity muihin arpeutumisiin (finnit, raapaisut). Rasvaus voi pitää ihon kimmoisampana, eikä siitä haittaakaan ole, mutta arpia se ei ehkäise jos niihin taipumusta on. Raskausarvissahan iho ei repeä, vaan kudos siellä alla.

Ja mitä tulee toiseen raskauteen. Itselläni maha repeili ekassa raskaudessa pahasti, koko alavatsa navasta alaspäin vierivieressä raitoja. Toisessa raskaudessa tuli sekaan muutama uusi ja vanhat " jatkuivat" ylöspäin eli nyt on navasta ylöspäinkin. Eikä nahka palaudu noilta kohdilta enää kovinkaan hyvin, ryppyistä löysää ihoa koko maha (etenkin kun raskauskilot katosivat korkojen kera). Vaan eipä ole itsetuntoa syönyt, enkä olisi toista lasta jättänyt tekemättä vaikka olisin revennyt mistä :)

Vierailija
11/15 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa mulle tuli kumpaankin kylkeen about viisi noin 10 cm korkuista arpea. Olivat puolisen vuotta punaiset, kunnes vaalenivat.

Toisessa raskaudessa arpia tuli samanverran ja vanhat punertuivat uudelleen. Nyt synnytyksestä 3½kk ja punaiset ovat edelleen, joskin jo hieman vaalenneet.

Normaalipainoinen olen ollut koko elämäni, enkä raskausaikana saanut normaalia enempää painoa. Rintoihin on mullekin tullut ekat arvet viidennellä luokalla.

Vierailija
12/15 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni (57) ei ole arven arpea, mutta sanoo, että hänellä oli kyllä raskauksien jälkeen muutaman vuoden. Ovat siis haalistuneet pois.

Omat nuorena rintoihin saamani arvet ovat myös haalistuneet pois kokonaan, eli toivoa on!

Vierailija
13/15 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten suht hyvässä kropassa (okei, tissit roikkuu ja lihakset on vetelöitynyt ja tullut lisää rasvaa) etureisissä ihan ylhäällä kymmeniä, tisseissä, koko perse ja takareidet pohkeisiin asti, sisäreisissäkin kymmenkunta.

Kyllä vituttaa, raskausaikana kiloja tuli vaan 10, ja mahaan ei tullut arven arpea.

Ottaisin mieluusti lisäkiloja kuin näitä arpia. Mulla ei ole haalistunut mihinkään vaikka aikaa kulunut vuosia, ja kilot lähteneet.

Vierailija
14/15 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

muuten suht hyvässä kropassa (okei, tissit roikkuu ja lihakset on vetelöitynyt ja tullut lisää rasvaa) etureisissä ihan ylhäällä kymmeniä, tisseissä, koko perse ja takareidet pohkeisiin asti, sisäreisissäkin kymmenkunta.

Kyllä vituttaa, raskausaikana kiloja tuli vaan 10, ja mahaan ei tullut arven arpea.

Ottaisin mieluusti lisäkiloja kuin näitä arpia. Mulla ei ole haalistunut mihinkään vaikka aikaa kulunut vuosia, ja kilot lähteneet.

Vierailija
15/15 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokassa raskaudessa en rasvannut juuri yhtään (kun oli " pilalla" jo kuitenkin) ja raskausarpia ei tullut yhtään lisää. Vauvat samankokoisia ja painoa tuli samanverran

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä