Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeen paljon onnea kaikille nyyttinsä hakeneille! Ja erityisonnittelut Eppuliinalle (toiselta Porilaiselta :) ), eipä päästy osastolle samaan aikaan, vaikka la:ssa vaan päivän heitto.

Voi hitsi mäkin haluan jo pian :)

Omassa navassa ei mitään uutta. Kolotuksia alkaa olemaan enenevissä määrin selässä ja vatsassa, mut eiköhän täällä vielä keikuta ainakin jonkin aikaa...

Hyvää viikonloppua kaikille marrasmassuille ja malttia odotukseen :)

Liiruli 38+2

Vierailija
22/30 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo ruljanssi sitten huomenna.

Olemme heränneet jo kuudelta " uutta" aikaa. Pistin pesukoneen pyörimään, kun kuudenkympinpyykki kestää niin kauan. Tänään pitäisi pestä vielä kaksi koneellista... Pärjäävät isännät sitten vaikka viikon ilman pyykin pesua. Ei sillä, kyllä mies osaa pyykin pyöräyttää jos tahtoo/ viitsii.

Lasten ohjelmat alkaa kohta niin pääsee torkahtamaan sohvalle. Yllättävän hyvin olen nukkunut, mutta tarvii vähän päivällä lepoa. Varsinkin selkä on kovilla.

Vauva on liikkunut taas ihan mukavasti. Mukava huomata, että vauvalla on oma rytmi. Kaikkein aktiivisimmillaan silloin kun esikko menee nukkumaan. Saa nähdä, iltapuuhien rytmi taitaa muuttua jonkin verran... Esikko ei taida pitää siitä. Ja minulta taitaa nyt jäädä puoli ysin uutiset ja iltapala nauttimatta kaikessa rauhassa... Niin ne rytmit muuttuu...

Tänään kuuraan laittiat ja laitan matot. Ovat olleet pesun jälkeen varastossa. Nyt alkaa olla niin viileää, että matotkin voi laittaa ja ei tule tuota roskaa kantokuormallista aina sisälle.

No, eipä kummempaa!

Germit ja perhonen rv 39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että olette jo saaneet vauvat syliinne! Mäkin haluan jo!!! :)

Aivan hirvittävän kipeä peräpukama vaivaa (onko kellään vinkkiä sen hoitoon?) ja selkäkipu on yltynyt. Pitää minimoida tää koneella istuminen, sillä se pahentaa kumpaakin vaivaa.

Onko kellään muuten kokemusta äitiyspakkauksen vauvan patjan kellastumisesta? Meillä se patja on kellastunut reunoiltaan ja vähän myös reunojen yli (ei haise millekään). Patja on ollut kaksi vuotta lämpimässä verkkokellarissa äitiyspakkauksen laatikossa aika ilmatiiviisti (laatikon kädensijat suljettu teipillä). Mitähän tuo kellastuminen vois olla...

Ihanaa, tänään mennään pitkästä aikaa syömään ravintolaan. Ei varmaan taas pitkään aikaan päästä, kun vauva on syntynyt.

tosca 37+6

Vierailija
24/30 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina onkin sitten mun vuoroni.

Tosca, tuo vaahtomuovipatjan kellastuminen lienee ihan normaali ilmiö. Yleensä patjaa neuvotaan säilyttämään ilmavassa paikassa, saattaa olla että patja on teillä saanut hieman kosteutta (tuskin auringonvaloa?) tms. Vaahtomuovi ei kelpaa yhdellekään homeelle kasvualustaksi, joten sitä ei kannata pelätä. Imuroi ja/tai tuuleta patja hyvin, uskoisin että on aivan käyttökelpoinen.

Jos epäilyttää niin soita Espe Oy:öön (http://www.espe.fi/), varmasti siellä vastaavat sun kysymykseen.

KL.

Vierailija
25/30 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA Aino07,Reviisori ja eppuliina!!!!!!:)

Voi hitsi nyt alkaa taas kärsivällisyys olla vähissä....:)

31 viikolta asti pelotellut vaavi tulollaan. mut nyt ei sit mitään, ei supistuksen supistusta...

Aika tuulinen ilma on, tulispa oikeen kunnon syysmyrsky..;)

Tässä oon miettiny et mitähän kaikkia ruokia sitä vois pakastaa?

Tai mitä te muut ootte pakastaneet valmiiksi?

Täytyy yrittää keksiä jotain muuta ajateltavaa/tekemistä, että unohtaa tämän turhautuneen olotilan...;)

-Marika ja Vaavi rv 38+5

Vierailija
26/30 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pakastellut mitään ruokia. Teen muutenkin niin helppoja ruokia, kuten jauhelihaa, kanaa, perunaa, että niissä kestää niin vähän aikaa, että ajattelin selviytyä. .-)

ON: Supistellut on kolmena päivänä, mutta ei kovin kivuliaasti. Välillä jotenkin juilii tuonne alapäähän. Neukkatäti sanoikin, että vauva olisi jo kiinnittynyt. Siltä se tuntuukin. Lonkkia vihloo välillä tosi paljon, se on inhottava tunne... tuntuu, että ne irtoo paikoiltaan.. Valkovuoto on lisääntynyt ja täytyy myöntää, että vähän sitä jo odottaa, että limatulppa irtoaisi. Vaikka eihän sitä edes välttämättä huomaa, jos irtoo. No, tässä nyt mennään päivä kerrallaan ja oon ottanut aika rauhassa. Meillä kun on vielä remontti täällä kesken ainakin se pari vikkoa niin saisi tuo vaavi vielä pysyä sen aikaa masussa.

Siivouksesta täällä ei oo tietoakaan. Ihan pölyssä joka paikka. Tällä hetkellä onkin hiuospuuhat menossa, että valkoista pölyä lentelee paikasta toiseen. Pitää varmaan taas vaihtaa vauvan lakanat, ku olen mennyt ne jo laittamaan...

Kuuttilo 37+3

Vierailija
27/30 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppuliina: Paljon onnea sinullekin ja perheelle!! Hyvää vointia myös!!

Vaavi: Kyllä näitä vauvoja tänne tuntuu syntyvän...(ja munkin piti olla alkupäässä...) Odotus on todellakin odottamista!!!! No, ei taida tämän yksiön vuokra-aika olla vielä ummessa.

Mä oon pakastanut keittoa, ruskeaa kastiketta, laatikoita ym...on sitten helppo niitä lämmittää. Perunathan voi sitten keittää erikseen, ei siinä kauan mene. Tosin keitossakin on perunaa pakkasessa, mutta ei kai se miksikään siellä mene. Kauheasti en ole viitsinyt tehdä vaan aina laittanut vähän reilummin ruokaa ja siitä sitten pakkaseen. Saahan sitä nykyään kaupasta niin helppoja ja nopeita ruokia. Siis muutakin kuin pizzaa ja hampurilaisia....

Dragondream 39+4

Vierailija
28/30 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan melkein tippa on silmäss, kun ajattelen, kuinka pieniä ja sööttejä ne vauvat on - ja että ehkäpä meilläkin on sellainen vielä lähiviikkoina. Vaikka kun joku siellä pohdiskeli, että ketkähän ne täällä viimeisenä roikkuu, niin mä varmaan voin sit kansa ilmmottautua. Kuopuksen la:kin oli 7.6. aikanaan ja silti mä olin liki vika joka sillä listalla kuunteli muiden vauvauutisia. Niin varmaan nytkin.

ON: nukuttu ei ole juurikaan. Paine henkistä laatua. Parin vrk:n sisään olen kuullut paritkin erouutiset tuttavapiiristä Ja näin herkistyneellä mielellä ne vissiin mietityttää tavallistakin enemmän. Vointi on muuten entisenlainen. Suppareihin on tosin tullut vähän voimaa jo, silloin kun niitä tulee. Ja lonkat on siinä tilassa, että en taida tässä kovalla tuolilla pidempään nyt viihtyä vaan menen relaamaan kun kuopus nukkuu ja isot lapset on pihalla.

Vointeja ja suppareita kaikille ja reipasta synnytysmieltä erit. germitille, joka jo huomenna lähtee noutamaan pikkuista!

A_K +38+1

Vierailija
29/30 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös minulta kaikille vauvansa saaneille!!:)

Itse en kuulu ollenkaan varhaisilla viikoilla synnyttäviin, joten täällä vielä varmaan pyörin marraskuun puolivälin yli,vaikka la on kuun alussa..joten kiirettä ei pitele. Saakin vauveli mun puolesta pysytellä masussa vielä muutaman viikon, kun on kaikki edelleen pahasti kesken..Ja mitään en saa kuitenkaan aikaiseksi.:)

Muuten ei omaan napaan mitään uutta. Ei limoja,eikä supistuksia(ainakaan kipeitä).Niitä siis odotellessa...Hyvää loppuviikonloppua marraskuisille! Niin ja tsemppiä olikos se Germit, joka saa huomenna vauvansa syliin.:)Anteeksi,jos muistin nimimerkin väärin.

kk81 ja reppu rv38+5

Vierailija
30/30 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin sain miehen ylipuhuttuu et alkais olla vikat mahollisuudet käydä tyttöjen kaa koko perhe uimassa. Mulle ei mahtunu kunnolla bikinin alaosakaan ja olin kyllä aikamoinen näky. Masu tuntu roikkuvan jo polvissa ja näytti kyl just siltä et putoo kohta. Saunassa sainki sit kommenttia ;) Onneks mies leikki tyttöjen kaa ja mä sain vaan hissukseen lillua mukana. Mulle tuli vaan jotenki vähän huono olo siellä lastenaltaassa ku sai koko ajan varoo lapsia (omia ja muidenki). Nyt vihloo alapäästä mukavasti näin illalla.

Viime yönä supisteli neljään kertaan kipakasti mut loppu aina lyhyeen eli ei tässä tosiaan vielä synnyttämään lähetä ellei lapsivedet mee. Tänään on kyl ollu sellai ilta ettei paljoo ees jaksa kävellä. Oli pakko laittaa pinnasängyn päälle jo äippäpakkauksen laatikko jossa vauva saa sit ekat kuukaudet nukkuu ja viikata lakanat ja peitot jalkopäätyyn. Nyt ois kyl kaikki jo valmiina enkä taida mitään enää keksii mitä pitäis tehä ennen ku vauva syntyy...No odotella täytyy ;)

germit: Tsemiä huomiseen sektioon! Se on jotenki huima tunne ku tietää tarkasti päivän jollon vauva syntyy ja sitä sit oottaa ihan tulisilla hiilillä. Tää on ihan outoo taas mulle et ei mitään tietoo millon vauva syntyy. Olihan se näin esikoisestaki mut viimisimpänä on mielessä kuopuksen syntymä.

_vaavi_: Mun piti tehä ruokaa pakkaseen vaan on seki homma jotenki jääny. Mies saa sit ite tehä tytöille ja itelle jotain ja ku tuun sairaalasta ni suositaan helppoja juttuja. Leipää on nyt pakkasessa hyvin ja vähän makeetaki: tosin ne makeat taitaa mennä omiin suihin ku himo on niin hirvee ;)

Tarald ja tiitiäinen 37+1