Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ristiäiset huomenna enkä osaa päättää likööriä, auttakaa!

Vierailija
26.10.2007 |

Tarjoilut on muuten ihan selvät, mutta en osaa päättää, mikä olisi kiva likööri kahvin kanssa. Tyttövauva on kyseessä.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraitakin kohtaan olisi kunnioitettavampaa unohtaa se alkoholi, koska kaikki eivät todellakaan pidä sitä normaalina asiana ristiäisissä. Eikö edes yhdet juhlat voisi olla, missä ei alkoholia tarjoilla? Vai onko Suomessa tosiaan jo näin vakava päihdeongelma...

Vierailija
22/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä jäljellä vielä hautajaiset. Ei kai siellä ryypätä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiongelmaa _ei ole_ sellaisilla ihmisillä, jotka pystyvät käyttämään alkoholia kohtuudella, päihtymättä.

Vierailija
24/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lasillisessa kuohuviiniä ja likööriä ristiäisissä. Ja eiköhän kaikki sukunsa ja tuttunsa tunne (toivottavasti ainakin) eli tietävät itse voiko alkoholia omalle suvulle tarjota.

Vierailija
25/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytön kunniaksi. Minusta se oli kiva juttu. Ja mitä sitten että siinä oli alkoholia? Yksi kuohuviinilasillinen. Oli sopiva myös imettävälle äidille.

Vierailija
26/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa, vaikka tarjotaankin. Ja viinapäillä on eroa. Jos juodaan alkuun kuohuviiniä malja ja syödään päivän aikana pitkän kaavan mukaan, niin vaikka siinä olisi viiniä lasi ja averc kahvin kanssa, niin minä en ainakaan tule siitä hullua hurskaammaksi. Mutta kuten joku muukin on täällä todennut, jotkut eivät osaa käyttää alkoholia tai tietävät vain on ja off -versiot, mutta omassa ystäväpiirissä moinen ei ole koskaan ongelma.

Vierailija
27/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuan yhteydessä 1-2 lasia viiniä (=1-2 alkoholiannosta, JOS pysyy 12cl lasillisissa)

Kahvin kanssa likööriä tai konjakkia (=1 alkoholiannos, JOS riittävän pieni snapsi)

ELi ainakin 4-5 annosta alkoholia. Kyllä siinä ainakin normaalikokoinen nainen on jo pienessä hiprakassa.

JA nämä ristiäisissä.

EI mee mulla ateistilla jakeluun ei.

Vierailija
28/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät sovi yhteen. Ristiäiset korostavat myös äitiyttä ja tosi mautonta on liittää siihen alkoholia.

Vierailija
29/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö lasten synttäreilläkin siis tarjota snapsit aikuisille, kun kerran se ei edes päähän mene? Uskomatonta...Kyllä 4cl likööriä tms. menee päähän, jos ei ole ihan tapajuoppo. Älä valehtele itsellesi.

Vierailija
30/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eivät sovi yhteen. Ristiäiset korostavat myös äitiyttä ja tosi mautonta on liittää siihen alkoholia.

Vierailija
31/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta hautajaisväki kerrankin herkistyisi muistelemaan vainajaa, eikä höpöttelisi ruokalautasen ääressä jostain muusta.. Niinkuin hautajaisissa usein käy.

Tosikoille ja veitikoille tiedoksi: tämä kommentti on lausuttu pilke silmäkulmassa!

Vierailija
32/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitäisikö lasten synttäreilläkin siis tarjota snapsit aikuisille, kun kerran se ei edes päähän mene? Uskomatonta...Kyllä 4cl likööriä tms. menee päähän, jos ei ole ihan tapajuoppo. Älä valehtele itsellesi.

Minulla ei ainakaan mene 4 cl likööriä päähän, enkä ole tapajuoppo.

Vierailija
33/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen juhlanaukun tarkoitus ole että juodaan koko pullo siihen perään, vaan pieni tilkka joka tuntuu ehkä aavistuksen verran kropassa. Ymmärrän, jos jollakulla on esim. sellainen sukulainen joka perinteisesti pilaa juhlat juomalla aina liikaa, mutta jos tällaista ei ole, totta kai missä tahansa perheen juhlassa voi tarjota normaalit ruokajuomat.

Itse muuten olen myös tarjonnut lapsen synttäreillä aikuisille sherrylasit, kun lapset leikkivät keskenään ja aikuiset saivat istua rennosti. Ei olisi tullut edes mieleen, että joku olis pahastunut. Olen myös usein vienyt pikkulapsiperheeseen viini- tms. pullon tuliaisiksi. Onko siinäkin jotain ongelmaa? Edelleen oletuksena, että tuntee perheen sen verran hyvin että tietää, ettei ole alko-ongelmia.

Vierailija
34/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvin kanssa olisi hyvä vaihtoehto :) Näin meillä oli tytön ristiäisissä.

Vierailija
35/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juoko alkoholiannokset tunnin vai neljän tunnin aikana. Kokeilepa joskus huviksesi. ja kun vielä syö, niin sekin muuttaa vaikutusta. Ja imettäminen ja alkoholi sopii yhteen. Kännäys ei ja sekin vain siitä syystä, että kännissä ei ole tarpeeksi varovainen käsitellessään vauvaa.

Vierailija
36/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
37/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kuvittelevat nauttivansa sivistyneesti alkoholia, mutta todellisuus on toista kun on alkoholia tarjolla.

Vierailija
38/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosikkijuhliini kuului ristiäiset: mummot ja kummit kilpailivat siitä, että kuka saa pitää vauvaa (joka muutenkin nukkui enimmän aikaa) ja itse sai leppoisasti viinilasi kädessä keskustella kavereiden kanssa.

Vierailija
39/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että juoko alkoholiannokset tunnin vai neljän tunnin aikana. Kokeilepa joskus huviksesi. ja kun vielä syö, niin sekin muuttaa vaikutusta. Ja imettäminen ja alkoholi sopii yhteen. Kännäys ei ja sekin vain siitä syystä, että kännissä ei ole tarpeeksi varovainen käsitellessään vauvaa.

Vierailija
40/83 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

suosikkijuhliini kuului ristiäiset: mummot ja kummit kilpailivat siitä, että kuka saa pitää vauvaa (joka muutenkin nukkui enimmän aikaa) ja itse sai leppoisasti viinilasi kädessä keskustella kavereiden kanssa.