Mikä maistui alkuraskauden pahoinvointiaikoinasi?
Kommentit (13)
Mulla kans maistuu parhaiten raikkaat ja kylmät syötävät, ykkösenä tomaatti. Salaatteja olen syönyt ja jugurttia vehnänleseiden kanssa. Ruisleipä menee myös. Väkevät karamellit auttavat myös mulla pahaan oloon, olen nykyään sisu hornan suurkuluttaja vaikkei tuota salmiakkia saisi rajattomia määriä popsia.
Tosiaan hankalaa kun koko ajan on tunne että jotain pitäisi syödä mutta mitään ei haluta. Eilen olin oksentaa kun anoppi oli tuonut lohen ja se piti sitten uunissa paistaa.. se haju *yöks* en pystynyt edes maistamaan.
kuten appelsiini ja satsumat. Mutta jos jotain tiettyä ruokaa söi monta päivää peräkkäin, alkoi sekin maistumaan pahalta. Puuro, lähinnä 4 viljan hiutaleista, maistui myös (ja piti sen verensokerin tasaisena). Ruisleipä menetti makunsa, kuten myös tee, jota yleensä juon paljon.
Aika lailla samoilla eväillä ollaan menty :)
Paitsi mulla tuli syötyä näkkäriä ja hapankorppua yms. Jotenkin ne meni aina ja pysyikin sisällä vaikkei muu olisikaan maittanut.
ekalla kerralla mustikkakeitto oli ykkönen. sitä meni litrakaupalla päivittäin...
toisella kerralla sen sijaan mustikkakeitto oli yöks ja appelsiinit ja riisikakut jees.
Molemmilla kerroilla teetä olen voinut juoda hyvin vaikka muuten nestemäinen teki huonon olon.
näkkileipä, tuoremehu ja marjat. Kylmä syöminen oli parasta. Onneksi tuo aika on jo takanapäin! Hui että se oli kurjaa aikaa...
sekä kylmät mehut. Siinäpä ne, mitkä maistui edes vähäsen.
Yritän torjua tätä ihanaa kuvotusta näkkäreillä, mandariineilla, omenoilla ja kurkulla. Rasvainen ja makea ruoka ei maistu millään, herkutkin ovat jääneet syömättä.
Vaikka pahoinvoinnista on vasta vähän aikaa, en oikein muista, mitä sain alas pahimpina viikkoina. Yhtään mitään ei tehnyt mieli, joten väkisin söin. Lääkäri neuvoi Osmosalilla korjaamaan neste- ja suolatasapainoa ja pahasta maustaan huolimatta se toikin voimia takaisin.
Voileipäkekseillä, korpuilla ja mansikkakeitolla kokeilin ihan ensi alkuun, kun kuvotus oli kamala, mutten vielä oksentanut. Noita em. tuotteita tuskin saan pitkään aikaan alas, niihin jäi joku traumaattinen leima ja ajatuskin niistä oksettaa, vaikkei pahoinvointia enää olekaan.
Kun ihan kamalin vaihe oli ohi, mutta pahoinvointia kuitenkin vielä oli, alkoi tehdä mieli paneerattuja kullanrapeita seitifileitä ja kalapuikkoja perunamuussin kanssa. Pinaattikeitto oli toinen (pakastetiiliskivi). Leivistä alkoi toimia ruisnäkkäri juustolla ja kalkkunaleikkeellä.
Pahoinvointi alkoi rv 6+0 ja oli koko lailla ohi rv 12+0.
Hedelmät jääkaappikylminä, laimeahkoa mehua, niillä tässä mennään, kuvotus iskee yleensä kaupan hajujen keskellä. Ja miehen haju tupakalle on ihan hirvee..... vaikka itse olenkin polttanut. Jäiset vadelmat on myös ollu ihania......
Luin päiväkirjaani ja sieltä löytyi merkintöjä vielä letuista ja pannukakusta. Nyt muistankin, että niitä söin vaihtelevalla menestyksellä siinä vaiheessa, kun piti käydä oksentamassa muutaman tunnin välein. Söin tavallisia lettuja ja pinaattilettuja. Kerralla ei voinut syödä kuin kolme pientä lettua.
Riisipuuroa teki tuolloin mieli monta päivää, mutten ollut missään vaiheessa siinä kunnossa, että olisin voinut olla hellan ääressä vaadittavaa aikaa. Ostin kaupasta jonkun valmisriisipuuron, mutta se oli ihan kamalaa.
Ennen pahoinvointia ihan alkuraskaudessa maistuivat greippi- ja appelsiinimehut. Se olikin sitten kurjaa, kun pahoinvoinnin aikaan en löytänyt yhtään mehua, jota olisin saanut alas. Kokeilin monenlaista. Mehuista olisi ollut tosi iso apu, mutta minkäs teit. Kraanavesikin maistui ihan homeelta - mikähän siinäkin oli.
ihmettelin että ompahan ihme kysymys ja nyt sit vihdoin oli pakko kattoo et mitä ihmettä tarkotat sillä :D
Mulle ei oikein maistunut mikään. Mutta jäisillä marjoilla (pakkasesta puolukkaa, mustikkaa jne) pääsin aamuisin alkuun. Söin paljon mandariineja, omenoita, kurkkua ja kaikkea raikasta ja mehukasta. Toisaalta huomasin, että leipä tai muu tuhti hiilihydraattinen auttoi pitämään kuvotusta pidempää poissa ja esti oksentelua. Ja toisaalta, mehukeitot ja muut sokeriset kuten jogurtit tms, ne tuntuivat nostavan verensokeria liian nopeasti jolloin kuvotus iski tosi voimallisesti.
Ostin apteekista niitä raskaus-inkivääri-kapseleita ja söin uskollisesti koko paketillisen. En tiedä auttoivatko, mulla keski kuvottava olo lähes 10 viikon ajan (rv 4-13), joista oksentelin pahiten ehkä rv 7-9 aikoihin.
Sun kannattaa kuunnella omia tuntemuksiasi, että mikä maistuisi ja mitä tekisi oikeasti mieli. Tähän oloon ei taida oikein olla yleispätevää hoitoa, vaan yksilöllisesti eri asiat maistuvat ja pysyvät sisällä.
Parempaa vointia toivotellen,
Niipa (13+3)