Voisitko luovuttaa munasolujasi?
Oon harkinnu luovuttaa, mut nyt kun tuo uusi laki tuli voimaan, niin asia mietityttää entistä enemmän...
Kommentit (9)
mutta en vain voi. Vaikka olenkin vahvasti sitä mieltä, että biologia ei ole vanhemmuudessa olennaista ja tiedän että sukusolujen luovuttajista on pulaa, en vain kestä ajatusta, että jossain olisi lapsi, joka olisi ehkä aivan poikani tai tyttäreni näköinen, joka olisi biologisesti jälkeläiseni, mutta ei kuitenkaan minun lapseni. Näin päin siis koen asian todella vaikeana, mutta itse voisin kyllä adoptoida lapsen tai tarvittaessa käyttää luovutettuja sukusoluja, enkä silti ajattelisi, että lapsi on kenenkään muun kuin minun.
Vierailija:
Miks muuten miehille maksetaan sperman luovutuksesta rahaa, mut naisille ei munasolujen luovutuksesta? Musta se on väärin, pääseehän ne miehet tosi paljon helpommalla siinä operaatiossa.
Kuulemma synnyttämättömältä ei munasoluja oteta mielellään vastaan (tiedä sitten minkä takia?). Nyt toki voisin luovuttaa, kun esikoinen on jo pullahtanut maailmaan.
Ainakin mulle lapsettomuus olisi ollut hirveä tragedia, ja mulle tulisi tosi hyvä mieli siitä, jos voisin munasoluja luovuttamalla auttaa jotakuta pariskuntaa saamaan lapsen.
siis siitä kuinka paljon pitää piikittää niitä hormoneja ja paljonko maksetaan luovutuksesta. Olen kuullut, että vaan ne lääkkeet ja sairaslomapalkka maksetaan korvaukseksi.
Olen tätä joskus vakavasti miettinyt, mutta vasta sitten kun omat lapset on kaikki tehty.
Lapsettomuushoidoissa ja oman lapsiluvun ollessa täysi, jää yli käyttämättömiä munasoluja, voiko ne luovuttaa ja saako niistä rahaa?
tehtävät abortit niin en todellakaan luovuta munasolujani. Jos abortin sijasta vauvat annettaisiin lapsettomille adoptoitavaksi niin pienentyisi lapsettomuusongelma.
mikä olisi kauniimpaa kuin elämän lahja jollekin joka ei lapsia syystä tai toisesta voi saada?
jos olis oma lapsiluku täynnä.
Miks muuten miehille maksetaan sperman luovutuksesta rahaa, mut naisille ei munasolujen luovutuksesta? Musta se on väärin, pääseehän ne miehet tosi paljon helpommalla siinä operaatiossa.