Millä silmälasit puhtaiksi? Käytän fairya, mutta siitä jää ikävä " kalvo" lasien pinnalle. Mikä olis hyvä??
Kommentit (17)
suihkautan linsseihin ikkunanpesuainetta ja hankaan kuivaksi talouspaperilla.
tai jos pihi niin sitten ikkunanpesuainetta, sellaista suihkutettavaa
pesen sillä linssit, huuhtelen hyvin juoksevalla vedellä ja kuivaan talouspaperiin. Eikä mitään jää.
Niistä silmälasinpesuainepulloista sen sijaan jää kalvo.
Suomesta ei taida saada silmälasinpuhdistuspyyhkeitä? Siis sellaisia kosteuspyyhkeen näköisiä?
Vierailija:
suihkautan linsseihin ikkunanpesuainetta ja hankaan kuivaksi talouspaperilla.
se ei lähde ihan vähällä pois! Sitä Fairyä riittää tipan puolikas
suomesta saa näitä kertakäyttöpyyhkeitä, joista joku puhui, ovat vaan sikakalliita. Kuitenkin kun silmälaseja joutuu pyyhkimään useita kertoja päivässä, niin päivässä menisi koko paketti lähes, ja se paketti maksaa jotain 5e. Tulisi kalliiksi silmälasien puhtaana pitäminen pidemmän päälle... Eikö toi ikkunanpesuaine ärsytä silmiä? Siis jääkö siitä joku tuoksu niihin linsseihin, niissähän on aika voimakas tuoksu?
Ei ole mun siltiä ärsyttänyt, mutta saattaa tietenkin jotain ärsyttää.
Mutta tosi on, että pikkutippa riittää ja se on huudeltava kunnolla. Irrottaa hyvin rasvan.
Tosin meillä ei ole Fairyä, vaan Miniriskiä, mutta tuskin se kauheasti eroaa. Kuten joku sanoikin, sitä tiskiainetta ei saa laittaa suoraan linsiin, vaan pieni tippa kädelle, siihen vähän vettä ja vaahdotetaan kämmenissä ja sitten vasta sillä vaahdolla pestään ja huuhdellaan hyvin.
Xandris:
Mutta tosi on, että pikkutippa riittää ja se on huudeltava kunnolla. Irrottaa hyvin rasvan.
Kun samalla pesee kunnolla sangat ja ne nenälle tulevat tyynyt (joilla varmaan on joku nimikin, mutten tiedä, heh), niin siinä ajassa se linssikin huuhtoutuu samalla.
kertakäyttösiä oon ostanu ja 20kpl pakkaus oli 2euroa. ja onhan niitä sellasia kesto versioitakin linssien puhdistukseen.
tuli lasien mukana ja hyvin on toiminu, ei tarvii pestä ku tosi harvoin. tai noh, ite hyödynnän vielä senkin, että optikkoliikkeen josta ostin noi lasit, palveluihin kuuluu ilmanen puhdistus.
Oisko ne hinnoiteltu eri tavalla eri paikoissa, tai sitten niitä on erimerkkisiä. Ja mulla kyllä niitä liinoja menee vähintään 10 päivässä, eli kyllä silti aika kalliiksi tulee mun mielestä. Yleensä en ole pihi, mutta tuo tuntuu rahan haaskaukselta ;).
Kuten kerroin, sain ekat lasini 10-vuotiaana ja aina olen pessyt ne astianpesuaineella ja aivan linssille olen sen aineen pannut. Heijastumattomuuskäsiteltyjä linssejä olen käyttänyt siitä lähtien, kun ne tulivat markkinoille 80-luvulla, ja sen käsittelyn kanssa pitää tosiaan olla tarkkana, mutta se pinnotteen tuhoaja on lämpö, ei pesuaine.
Ei siitä toki mitään haittaakaan ole, jos panee pesuaineen kädelle. Nykyajan tiskiaineet OVAT aika tujuja, joten jos hiukankaan on kiire, eikä välttämättä ehdi pitkään huljutella, niin lähteepä se pesuainekin nopeammin.
Minä pesen ihan nestesaippualla.