Mitä mieltä olette tälläisistä ihmisistä?
- tarkan markan talous, kierrätyshenkisiä ja kertovatkin kaikille että heille saa antaa kaikkea mitä itseltä jää yli
- ei ole omaa autoa, ovat aktiivisia ja pyytävät naapureilta ja ystäviltä kyytiä kun sitä tarvitsevat
- lapset eivät ole maksullisessa päivähoidossa mutta ovat kyselleet lähipiiriltä ja näin ovat saaneet lapsensa hoitoon vuoroin kullekin silloin kun tarvetta on. Usein hoitaa isovanhemmat, joskus kaverit, sukualaiset jne.
- tietävät tarkkaan missä ja koska on kirpputoreja ja rynnivät sinne ensimmäisinä ja vievät parhaat päältä
- äiti on tällä kotiäitinä, saavat puolison tulojen takia ihan hyvät lisät
- isä käy aina välillä töissä mutta yleensä on joko vuorotteluvapaalla tai on työvoimapoliittisessa koulutuksessa, tekee lyhennettyä työpäivää silloin kun on töissä
- lomailevat tuetuilla lomilla
- lapset käyttää kaikkia ilmaisia lasten palveluja: seurakunnan ilmaisia kerhoja vaikka perhe ei kuulu kirkkoon, satutunteja, käyvät kaikki ilmaiset lasten luistelu, näytelmä ym tilaisuudet läpi
- lapsilla ihan kivat reimatecit joista osa on saatu ilmaiseksi ja osa ostettu parilla eurolla
- sisustus lähinnä lahjaksi saatua ja perittyä
Kommentit (4)
Suurin osa ihmisistä varmaan ei pysty saamaan ilmaiseksi kaikkea tuota, mutta ei se tarkoita että olisi jotenkin moraalitonta että joku saa.
Joka tapauksessa kannatan kierrätystä, vaikka sitä harrastaisivatkin hyväosaiset.
heillä on jokin ihmeellinen aate taustalla. Ovat hyvin vasemmalla, vasemmisto-vihreitä. Tuskin ovat minun kavereitani, mutta eipä minulla ole mitään heitä vastaan.
Niinkuin kaikkimeistä. ja vaikuttaa varsin " kulutusystävälliseltä" porukalta mikä on enemmän kuin hyvä asia tänä päivänä. Ja johon harva viitsi kun täytyy olla aktiivinen.
Ja on muuten lähipiirin asia kertoa kuinka paljon ovat valmiita auttamaan. Tuollainen elämäntyyli toimiakseen tarvii kyllä aktiivisuutta myös vastavuoroisuudessa- siis kyseisen perheen osalta. Muutenhan heihin kypsyy.
Mulla on samalla tavalla eläviä sukulaisia- ovat hyväsydämisiä ja kivoja ihmisiä- ja tarjoan heille apua, autokyytiä yms tasan sen verran kuin pystyn. Muakin on autettu esim. opsikeluaikana.
Jos tykkäävät elää noin ja jos ympäristö ja läheiset eivät kuormitu " siipeilystä" .