Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En vieläkään osaa hyväksyä sitä että meille tulee kaksoset

Vierailija
25.10.2007 |

2 viikkoa sitten löytyi kaksi sikiötä vatsastani ja uutinen oli täysi shokki. En siis vieläkään ole oikein sinut asian kanssa. Jotenkin elämäntilanne on sellainen että yksi hyvin vielä,muttei kahta.

Juu ja tiedän, monet eivät saa ollenkaan ja pitäisi olla vain kiitollinen. Ja niinhän sen pitäisi ollakkin, mutten tiedä miksen voi.

Meillä on liikaa kaikkea häppeninkiä tässä elämässä ja kaikkea pitää hankkia kaksosten takia niin paljon. Ja vielä tämä raskaus, ei tiedä koskaan kuin käy, ja helposti käy huonosti.

Lapsellista tiedän.....

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jäämässä äitiyslomalle ja pienet vauvat eivät loppujen lopuksi kummallisia asioita tarvitse: turvaistuimet jos teillä on auto, paikka jossa nukkua, vaatteita ja hygieniatarvikkeita. Lapsilisä paikkaa paljon ja äitiyspakkauksilla pääsee alkuun.

Vierailija
2/14 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotin kaksosia, on riskiraskaus ja toinen kuoli mahaan. Toinen syntyi. Mene päivä kerrallaan. Hanki apua sitten kun vauvat syntyy. Onnea ja toivotaan että kaikki menee hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt edes suunnittele toista, mutta jos joskus ehkä niin kaksoset olis kyllä ainakin alkuun tosi iso shokki!

Hyvin pärjäätte!

Vierailija
4/14 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hyvin menee. Rankkaa se on aluksi (en ikinä haluaisi elää niitä aikoja uudestaan...), mutta sitten onpahan lapsilla kaverit koko ajan läsnä. Se on hyvä!

Hankinnoista: kyllä niihin enemmän rahaa menee kuin yksösten hankintoihin - KAKSI turvakaukaloa, KAKSI istuinta, kaikki pyörät ja muut aina kaksin kappalein. Normaaleissa perheissä kun tavarat voi kierrättää esikoiselta seuraavalle. Lisäksi rahaa saa palamaan tosi paljon Tutteleihin (en vaan oppinut imettämään kahta kerrallaan, ja jotta pysyttiin rytmissä, oli syötettävä yhtäaikaa, eli toinen rinnalla, toinen pullolla) ja ruokiin (ei oikein ollut aikaa ruuan laittamiseen... )

Tsemppiä!

T. kaksosten äiti

Vierailija
5/14 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät ne vauvat todellakaan tarvitse kaikenmaailman hienouksia. Menot kasvavat sitä mukaan kun lapset kasvavat, mutta silloin olet ehkä jo itskein töissä?

Ainoa suuri vaikutus voi olla esim. isomman asunnon tarve jos nykyiseen ei kahta lasta mahdu. Minusta nuo muut hankinnat ovat pisara meressä ja kierrätys kunniaan jos on rahasta tiukkaa. Ihan samassa tilanteessa ovat hankintojen kanssa perheet, joissa lapset syntyvät vuoden välein.

Vierailija
6/14 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt odotusaikana on tärkeää pitää turvaverkkoon hyvä yhteys tai luoda sellainen. Miehen on hyvä suunnitella työnsä niin, että voi olla ensimmmäiset viikot kotona. (syntyvät kesällä)? Ehkä voisi olla kesäloman ja isyysloma putkeen?

Voin vaan todeta, että päivä kerrallaan ja maltti on valttia. Arjen sujumiseen voi pyytää myös ulkopuolista apua (kodinhoitajaa tms. tahoa).

Ovatko ensimmäiset lapset?

Vierailija
7/14 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 jatkaa

Minä koen sen menetyksenä että toinen kaksosista kuoli. Olin jo täysin ehtinyt asennoitua että tulee kaksi. Olen varma että totut ajatukseen. Ei ne lasten kamppeet nyt oikeasti niin kauheasti maksa. Ja sanoisin että vaatteita ei tarbita tuplamäärää, mulla on ainakin ollut aina yhdelle lapselle aivan liikaa vaatteita. Turvakaukalot esim uskaltaisin ihan hyvin hankkia käytettyinäkin koska käyttöaika on tosi lyhyt. Muista levätä rakauden aikana hyvin.

Vierailija
8/14 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asia joka tuntuu etukäteen ihan kauhealta on sitten maailman luonnollisin.

Itsestäni olisi ihanaa jos olisi kaksoset, mutta se on tietysti toinen juttu...

Vierailija
9/14 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat siis kaikki kotona vielä minun kanssa. Tavaraa kyllä jonkin verran siis löytyy.

Meillä on juuri alkanut rakennus projekti,joka vie miehen kaiken ajan.

Jotenkin siis vain ajatuskin kahdesta vauvasta ahdistaa, kun on ollut välillä aika hurjaa yhdenkin kanssa ja nyt näiden kahden. Kolmas lapsi oli ajatus hoitaa vähän niinkuin siinä sivussa, mutta miten hoidan kaksi vauvaa siinä sivussa....

Tukiverkostoa kyllä löytyy jonnin verran, ettemme kyllä ihan yksin ole.

Nyt kun tästä kirjoitan tunnen itseni ihan naurettavaksi ja tunnen suurta häpeää ja syyllisyyttä siitä etten ole iloinnut vauvoistani. Kyllä materia ja muu on ihan toista, ja en minä yksin jää kuitenkaan.

Jospa se tästä kun liikkeet alkavat tuntumaan. Toivottavasti.

Vierailija
10/14 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahdet kaksoset, ikäeroa on kylläkin melkein kymmenen vuotta ja vasta silloin koin kyllä shokin kun piti tehdä yksi iltatähti ja niitä tupsahtikin sitten kaksi. Kyllä meni elämä niin uusiksi. Ymmärrän silti hämmentyneen olotilasi, mutta jo hetken kuluttua pidät sitä aivan normaalina.

Vierailija
11/14 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josta olisi vain noustava ylös ja ajateltava ettei tämä itsesäälissä kieriskelyllä muutu..

Talon rakennus projekti on kyllä mahdollista teettää ulkopuolisillakin, niinkun ensimmäinen ajatus oli.

Kyllä tämä siis tästä:)

ap

Vierailija
12/14 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te tulette pärjäämään. On perheitä joihin on tullut kolmoset tai toiset kaksoset. Ja hekin pärjäävät. Näin 5-vuotiaiden kaksosten vanhempana sanon, että rankkaa on, mutta aikansa kutakin. Lueskele eri keskustelupalstoja, jotta näet mistä on kyse. Hakusana monikkoperheet tai monikkoperhe. Raskaus on riskiraskaus, mutta seuranta on tiheämpää. Ja sama periaate kuin jollakin toisella, että kannattaa mennä päivä kerrallaan.

Vierailija
13/14 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkälle teillä kaksosten äideillä on raskaus mennyt?

Jotenkin olen murehtinut jo sitäkin että vain minun tuurillani minulle annettiin kaksoset jotka syntyvät keskosina.

On aika hurjaa jos keskimäärin kaksoset syntyvät vk 37. Eli siis aika pieniä voi tulla.

Myönnän senkin etten ole kyllä paljon asioista ottanut edes selvää.

Vierailija
14/14 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten antakaan itsellenne ainakin armoa aikataulun suhteen niin että voi ottaa välillä löysemmin (edellyttäen että teillä kohtuulliset asumisolot tuona aikanakin). Onnea!