Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydänäänet näkyivät vk 6+4, mutta taas tuli vuotoa...

25.10.2007 |

eli olin tänään yksityisellä ultrassa, kun olen ollut näiden vuotojen takia huolissani. Pieni sydän siellä sykki ja verihyytymä, joka oli vuotanut. Olin tosi helpottunut..Kunnes taas alkoi jo kolmannen kerran parin viikon sisällä vuoto. Tulee kunnon loraus kirkasta verta ja iltapäivän sit tiputellen. Nyt illaksi tämä taas tuntuu loppuneen. Pitäisi olla onnellinen ja innoissaan uudesta raskaudesta, mutten oikein uskalla heittäytyä tähän. Tämä on aika hermoja raastavaa, mutta olen kyllä kuullut raskauksista, joissa on ollut vastaavia vuotoja ja kaikki päättynyt hyvin.

Tulipa sekavaa jutustulua...mutta vähän on sekava olokin. Ollako raskaana vai ei olla???

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän sama tilanne kuin sinulla,viikkoja tosin " jo" 16+0 vaavin koon mukaan tänään.

Minulla viikolla 10+ tuli kunnon hulahdus verta, niin että sitä oli puolille reisille saakka ja oli kirkasta mutta kipuja ei ollut, no menin käymään heti ensiapupolilla josta pääsin heti gynelle, olin varautunut keskenmeno-uutiseen mutta hämmästys oli suuri kun kohdusta löytyi kuin löytyikin elossa oleva sikiö ja tämän lisäksi suuri hematooma joka sijaitsi istukan alla ja istukka kohdunsuulla jonka takia vuosi. Tämän jälkeen vuotoja on tullut vähän väliä, muttei enää kirkasta, ja nyt viime viikolla sain tietää että hematooma on kutistunut reilusti (7cmx0,5cm)mutta diagnoosi on edelleen uhkaava keskenmeno ja hemaatoomaa jäljellä 3,5cm x 1cm.

En vieläkään uskalla iloita täydellisesti tästä odotuksesta vaikka luulen että lopulta kaikki meneekin hyvin ja ennusteet on hyvät, mutta kummasti tuo diagnoosi latistaa, mutta eteenpäin mennään.

Eli tarkoitus on rohkaista että kaikki saattaa silti mennä aivan hyvin vaikka verta tulisikin, eikä oikeen muu auta kuin odottaa että viikot vierii ja mennä päivä kerrallaan.

Itsekään en parempaan rohkaisupuheeseen pysty, mutta toivottavasti antaa sinulle edes vähän toivoa. Pidetään peukut pystyssä että kaikki lopulta menee hyvin =)

Bzz 16+0

Vierailija
2/6 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden aikana muutamaan kertaan jouduin käyttämään sidettä vuodon takia.Soudin ja huopasin raskauden kanssa.Yhtenä päivänä olin raskaana ja toisena varma etten.

Olin puoli vuotta aiemmin saanut alkuajan keskenmenon,joten viikolla 7 pääsin ultraan. Siellähän se sydän sykki ja kiinnittymispaikka ok.Mitään syytä vuodolle ei löytynyt.

Oliskohan ollut jotain puoleenväliin raskautta kun lorahteli,sitten loppui.

Tuolla tuo tyttö nukkuu,ikää 6kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ensi viikolla pääsen neuvolan kirjoille ja sitä kautta erityisseurantaan, varmaankin ultraan taas aika pian. Tänään on taas jo kolmas päivä kun vuotoa ei tule, joten nyt on taas sellainen olo että kaikki on hyvin. Silti vähän pelottaa.

Kiitos kannustuksesta! Se tulee tässä vaiheessa todella tarpeeseen!!!

Vierailija
4/6 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelinkin muutama päivä sitten oman aloituksen otsikolla KOHTALOTOVEREITA? en silloin ollut huomannut tätä ketjua. Itselläni tosuiaan tällä hetkellä rv 14+3 ja verta on hulahdellut todella runsaasti tämän viikon keskiviikkona sekä n. kolme viikkoa sitten. Koko väli siinä on ollut päibvittäistä veren vuotoa samoin kun tälläkin hetkellä. Välillä verta tulee melko runsaasti, välillä vain pieniä hyytymiä. Useaan otteeseen oeln rampannut ultrassa, lääkärissä jne ja sikiö on aina voinut hyvin, mutta raskastahan tämä on..aluksi vuosi situkka ja oli jotenkin repeytynyt, nyt kai melko kiinnittynyt eikä oikein tiedetä mistä sitä verta vaan tulee ja tulee... todella epätietoinen olo on ja tosiaan- koko ajan jännittää koska taas lorahtaa oikein kunnolla housujen läpi jne.. odotan toista lasta ja ekassa raskaudessa ei ollut mitään tälläistä.. Olisi kiva jakaa teidän kanssa kokemuksia raskauden etenemisestä!

Vierailija
5/6 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla akoi vuoto samoihin aikoihinkun sinulla. Kävin ultrassa missä läkäri totesi kaiken olevan ok ja kertoi, että ennen kun sikiö kiinittyy vuotoa saattaa tulla. Jos vuoto ei ole runsas punainen ja kupliva mihin liittyy alavatsakipuja niin kaikki on hyvin. Luin täältä vauva palstalta aikaisemmin, että niin kauan kun vuoto on niukkaa ja ruskehtavaa ei syytä huoleen.

Kuukautisaikoihin minulla oli muutaman päivän niukkaa ruskeeta tummaa vuota, joka loppui muutaman päivän kuluttua.

Minulle määrättiin sairaslomaa ja TOTAALINEN LEPO, eli unohda kaiken muun ja lepää lepää ja lepää. Anna miehen hoitaa kotityöt, lapset ja lepää mahdollisimman paljon. Lepo auttoi minua todennäköisesti eniten, vältä yhdyntä, uiminen ja muut rasitukset sinulla on nyt siihen oikeus!!

Itse odotan toista lasta ja mieheni hoitaa kaikki kotityöt, ostokset, ruuanlaiton ja esikoisen 6 v. joka on todella reipas ja pärjää hienosti. Välillä palvelee myös minua.

Itse kärsin myös pahoinvoinnista tai jatkuvasta kuvotuksesta joka muistutti minua jatkuvasti, että lepo on paras lääke.

Uskon, että kaikki menee hyvin!

Vierailija
6/6 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla alkaa toinen raskaus olla loppumetreillä, mutta.... Ekassa raskaudessa noita lorahduksia tuli kolme viimeinen viikon 12 kieppeillä ja silloin todella voimakkaana. Itser olin varma keskenmenosta, samoin tk-lääkäri antoi kuitenkin lähetteen sairaalaan ja siellä oli kuvissa vilkkaasti liikkuva pikkuyksilö, nyt jo melkein kaksi vuotias. Tuon jälkeen jatkui tuhruna pari viikkoa ja sitten kaikki loppui syytä tuohon vuotoon ei koskaan löytynyt.

Nyt sitten tässä toisessa raskaudessa oli samoin vuotoa ja kesti yhtä pitkälle. Odotellaan tässä miten pitkään nyt nämä kaksi vauvelia sinnittelevät mukana, mutta uskoisin että jouluna meitä on jo viisi.

Pelko keskenmenosta on molemmissa raskauksissa kulkenut mukana ja viime aikoina vasta osaa nauttia odotuksesta. Toisten elimistö ilmeisesti toimii aivan toisella tavalla. Ja noita viikkoja mulla on nyt 32+4