Please vastatkaa! Eikö teillä muilla todellakaan ole sellaista
värinää näössä, jos tuijotatte tarkkaan ja kiinnitätte asiaan huomiota. Esim kun tuijottaa tietokoneruutua? Tai jos tuijottaa valkoista ovea, ni ikäänkuin siinä pinnalla vilisisi jotain valoa tai hiukkasia? Olen luullut, että tätä on kaikilla.
Kommentit (15)
ei huononna näköä. Ei mitään valopalloa tai sahalaitaa vaan sellaista kuin kirkkaita hiukkasia värisisi materiaalin pinnalla. Eikö kenelläkään muulla ole?
mukava kuulla että muillakin on niitä. Yritin tätä naiselleni selvittää, mutta piti mua ihan hassuna.
Just niitä " roskia" on minunkin näkökentässä sillointällöin jos katsoo vaaleaan kohtaan. Ne suraa katseen mukana pienellä viiveellä.
- ei ap
hiutuvia leijuu näkökentässä toisinaan.
ettekö näe siinä valohiukkasten ikäänkuin heiluvan?
Mikä tää up on?
Ilmestyy sinne tänne. Kertokaa tyhmälle.
vanhanaikaista tietokone näyttöä, se ikäänkuin väreili silmissä ja teki mulle todella huonon olon. Kärsin myös muistä oireista vilkkuvien valojen etc suhteen. Nyt mulla on ko asiaan lääkitys ja pystyn kutakuinkin normaalisti tuijottamaan vanhemapakiin näyttöä. Sellaset pallerot joita taas näky vaaleaa taustaa vasten esim taivasta valoisalla ovat vaarattomia. Ja niitä näkyy enemmän jos on huono näkö.
esimerkki, mitä sillä tarkoitetaan, siis kuva. En tarkoita sellaista niin voimakasta vaan sellaista kummaa väreilyä, mikä ei häiritse näköä. Asiaan ei yleensä kiinnitä huomiota ja mulla on ollut aina sitä. Siis jos tuijotan seinään, ni ikäänkuin valo väreilisi siinä pinnalla. Samaten silmät kiinni on sellainen väreily.
Englantia kyllä osaan, mutta en osannut yhdistää tätä siihen että keskustelu nousisi listassa ylöspäin.
Hämäystä lisäsi se kun kun keskustelun aloittaja tunnetaan täällä nimellä AP.
Siis jotain solumöykkyjä ja hiussuonenpätkää ja sen sellaista. Ei oo tullut mieleenkään, etteikö ne olis normaalia.
Tätä mieltä oli myös optikkomieheni.
Toiset niistä näyttää nääs uivan ihan itse, toiset vaan ajelehtii hitaasti alaspäin tai just viiveellä silmän liikkeen mukaan.
ne on siellä silmän sisällä olevassa nesteessä kelluvia " roskia" , jotka on irronneet hajonneista soluista.
ikäänkuin värisee valo jos tuijotan tätä
Näen niitä kelluvia hiukkasia aina.
Ja ruutua en kyllä uskalla tiukasti tuijottaa, koska saattaa iskeä migreeni ja silloin värisee ihan kunnolla ;)