Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuukautiset eivät ala ajallaan - mitä muita syitä on kuin raskaus?

Vierailija
30.10.2008 |

Itsellä menossa kp 29 ja minulla on max 25 päivän kiertoja, yleensä vähemmän.

Raskaustesti näytti negaa.

Mikähän minua voisi vaivata?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa vaikuttaa. Itselläni kokemusta. Jäi moneksi kuukaudeksi pois!

Vierailija
2/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veritestin mukaan en ole raskaana. Nukuttaa koko ajan, ruokahalu lähes nolla eikä janota vaikka käyn normaalisti vessassa. Ikää 22, vuosi kulunut ainoan lapsen syntymästä. Auttakaa edes joku...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- muuttaminen uuteen asuntoon niin että kaikki tuttu muuttuu.. ruoka-ajat jne.. (siis muutin ulkomaille...)

- Urheilin todella paljon, jäi kovin pitkäksi kierto..

- Stressasin koska ne menkat alkaa??? Stressasin ja juoksin vessassa koko ajan.. josko nyt, josko nyt alkais..? No, alkoivat kun lähdin bilettää..

- olin raskaana (testi näytti silti negaa)

Vierailija
4/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen normaalipainoinen. Urheilun olen aloittanut, 1x vko jumppaa - ei siis mitään himourheilua:-). Stressi normaalilukemissa, välillä hieman, ei kuitenkaan tavattomasti tai enempää kuin aiemminkaan.

Lisäksi välillä tuntuu ihan kuin valkovuotoa tai jotain - mikä aiemmissa raskauksissa ollut ensioireeni. Nyt kuitenkin todennäköisyys raskauteen pieni (kuitenkin mahdollinen). Silti testi näytti negaa. Voiko testi näyttää negaa vaikka olisi raskaana? Voisiko kyse olla tuulimunaraskaudesta - siinähän kait hormoniptoisuus on ainakin alussa pienempi - vai onko - näyttääkö herkät testit hyvinkin heikot raskaushormonimäärät?

Testasin ensimmäisenä mahdollisena testipäivänä (olikohan kp 28 tai 29).

Jokin muu syy voisi olla todennäköisempi.

Voisikohan kyse olla kystasta tms.? tai jostain tulehduksesta?

Minulla ei koskaan muuten kuin alkuraskaudessa ole ollut valkovuotoa tms. vuotoa tai sen tunnetta.

Vierailija
5/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten olet kuitenkin raskaana, mutta ei näy vielä testissä. Ei tuo 4 päivän heitto nyt niin kovin paljon ole. Minulla tosi säännöllinen 28-30 päivän kierto ja silti kaksi kertaa on stressi aiheuttanut sen että kuukautiset 10 päivää myöhässä.

Vierailija
6/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä stressi voi sitten vaikuttaa nyt vanhemmalla iällä, vaikka aiemmin sillä ei ole ollut vaikutusta kiertoon - vaikka tällaisellä vähäisellä.

ap

Kiitos vastauksistanne!

Vierailija
7/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...saattaa aiheuttaa menkkojen viivästymistä/poisjäämistä. Itellä on tosi epäsäännöllinen kierto, ollu jo kolme vuotta. Mulla on pisin kierto ollu 72 pv, enkä ollu raskaana. Kun söin vielä e-pillereitä, jäi kuukautiset kokonaan pois muutaman kerran.

Vierailija
8/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat viis päivää myöhässä. Testiä en ole vielä tehnyt kun tällä nykyisellä seksin määrällä raskaus on aika epätodennäköinen ja ehkäisykin on käytössä. Silti vähän huolettaa...

Vierailija
9/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet 30 täyttänyt niin ikä vaikuttaa.

Vierailija
10/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut viimeiset 20 vuotta - siis aina. Siksi ihmettelenkin nykyistä tilannetta, sillä

en muista kiertoni ikinä olleen näin pitkä ilman e-pillereitä (joita en ole käyttänyt nyt 6-7 vuoteen). Stressiä ei ole paljoakaan.

Pitänee varmaan käydä gynellä jos tämä ei tästä pian muutu muuksi.

Mitkä sairaudet vievät kuukautiset...olisikohan tämä oire jostain sellaisesta?

ap

Vierailija
11/13 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alimittaisesta kierrosta huolimatta olen tullut helposti raskaaksi kaksi kertaa ja vielä näin reippaasti yli kolmikymppisenä.

Ehkä nyt sitten alkoivat vaihdevuodet?

ap

Vierailija
12/13 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei mullakin on jostais syystä menkat nyt niinkun 3kk myöhässä ja mitään tiettyä syytä en keksi..... Oon kylläkin vasta 15, neitsyt enkä käytä e-pillereitä. normaalisti max viikon heitolla tullu menkat mutta nyt ei kuulu ei millään. Jonkin verran olen kyllä stressannut koulusta mutta tuskin niin paljoa että vaikuttaisi menkkoihin tai noh en tiedä.... Neuvoja?

Vierailija
13/13 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäivät kuukautiset pois joksikin aikaa, kun muutin ulkomaille. Mitään muuta syytä ei ollut. En hämmästynyt tätä, koska äitini oli sanonut aiemmin, että hänellekin kävi niin, kun oli vuoden muualla. Ei siis tarvitse olla mitään vakavaa syytä, vaan ihan vain elämänmuutos voi olla syynä tuohon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä